Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314341 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #870 Gepost op: 14 januari 2014, 18:47:34
Citaat van: Alwin link=msg=1236878 date=1389721423
Dit gaat over persalarm via P2000. Maar het telefonisch persalarm werkt ook niet altijd goed.

Wie zitten er in zo'n telefonisch persalarm?


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #871 Gepost op: 14 januari 2014, 18:48:44
Normaal mensen met een PPK


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #872 Gepost op: 14 januari 2014, 18:49:53
Citaat van: Speedy link=msg=1236880 date=1389721654
Wie zitten er in zo'n telefonisch persalarm?

Pers met een politie perskaart. Ikzelf helaas niet. Maar dat komt ook wel eens te laat.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #873 Gepost op: 14 januari 2014, 19:04:13
In Hollands Midden is het ook wel eens beter geweest.
Perspiep gaat eigenlijk alleen voor aanrijdingen, terwijl ik wel persberichten zie over een steekpartij en een politieachtervolging die eindigde omdat de verdachten op een lantaarnpaal botsten. Maar ja; er raakte bij de achtervolging niemand gewond, dus geen perspiep.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Reactie #874 Gepost op: 15 januari 2014, 11:42:36
In Ijsselland waar ik ruim een jaar heb gefotografeerd was er wel een p2000 persmelding, dit vond ik zelf erg fijn. Soms was het persalarm eerder dan de brandweer oproep. Ik heb in een jaar tijd niet mee gemaakt dat die te laat kwam. Helaas doet de politie in het mooie Twente nog niet aan p2000, zou het fijn vinden als het toch nog zou komen. Want de meldingen zonder brandweer hebben soms ook genoeg nieuwswaarde voor de media. Maar ik wacht rustig af, en tot die tijd twitter maar goed in de gaten houden.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


verbeekrik

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #875 Gepost op: 15 januari 2014, 14:55:05
Citaat van: EMG Fotografie link=msg=1237018 date=1389782556
In Ijsselland waar ik ruim een jaar heb gefotografeerd was er wel een p2000 persmelding, dit vond ik zelf erg fijn. Soms was het persalarm eerder dan de brandweer oproep. Ik heb in een jaar tijd niet mee gemaakt dat die te laat kwam. Helaas doet de politie in het mooie Twente nog niet aan p2000, zou het fijn vinden als het toch nog zou komen. Want de meldingen zonder brandweer hebben soms ook genoeg nieuwswaarde voor de media. Maar ik wacht rustig af, en tot die tijd twitter maar goed in de gaten houden.

Inderdaad, de pers melding is er af en toe nog voor de brandweer (bij ongevallen dan!) maarrrrrr, ook heel vaak is het persalarm er laat of helemaal niet.
Echt betrouwbaar is het hier dus niet.. een tijdje geleden ging het persalarm vaak, en als je dan ter plaatse kwam was zelfs de berger al weer weg.


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Reactie #876 Gepost op: 15 januari 2014, 16:27:04
Citaat van: verbeekrik link=msg=1237075 date=1389794105
Inderdaad, de pers melding is er af en toe nog voor de brandweer (bij ongevallen dan!) maarrrrrr, ook heel vaak is het persalarm er laat of helemaal niet.
Echt betrouwbaar is het hier dus niet.. een tijdje geleden ging het persalarm vaak, en als je dan ter plaatse kwam was zelfs de berger al weer weg.

Ik heb hier nooit mee te maken gehad. Die keren dat ik heen ben geweest was er nog van alles te doen. Dus ik heb er goede ervaringen mee. Maar ik lees ook genoeg verhalen dat het te laat komt etc, maar daar zal wel een reden achter zitten.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #877 Gepost op: 15 januari 2014, 20:21:59
Citaat van: verbeekrik link=msg=1237075 date=1389794105
de pers melding is er af en toe nog voor de brandweer (bij ongevallen dan!)
Dat ze eerder zijn dan de brandweer wil niet zo veel zeggen. Het kan immers maar zo zijn dat de brandweer pas later nodig blijkt te zijn, bijvoorbeeld dat tijdens het uitvragen van de 112 beller blijkt dat de persoon bekneld zit. Of natuurlijk pas bij aankomst van ambulancepersoneel.

Overigens wisselt het wel enorm in NO-Gelderland en IJsselland. De overvallen bij bedrijven worden nu standaard gepiept (groene lijst), maar andere incidenten zoals ramkraken, steekpartijen, woningovervallen (allen gele lijst) worden met regelmaat gewoon niet gepiept.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #878 Gepost op: 16 januari 2014, 18:03:12
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1237198 date=1389813719
Dat ze eerder zijn dan de brandweer wil niet zo veel zeggen. Het kan immers maar zo zijn dat de brandweer pas later nodig blijkt te zijn, bijvoorbeeld dat tijdens het uitvragen van de 112 beller blijkt dat de persoon bekneld zit. Of natuurlijk pas bij aankomst van ambulancepersoneel.

Overigens wisselt het wel enorm in NO-Gelderland en IJsselland. De overvallen bij bedrijven worden nu standaard gepiept (groene lijst), maar andere incidenten zoals ramkraken, steekpartijen, woningovervallen (allen gele lijst) worden met regelmaat gewoon niet gepiept.

Worden eigelijk zelden gepiept, wel getweet ;)


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #879 Gepost op: 23 januari 2014, 16:19:04
Hier wordt alles netjes gepiept van te water tot overval of dodelijk incident.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau