Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314518 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #300 Gepost op: 16 maart 2011, 19:52:34
Laten we het daar maar voorlopig op houden. Het werk nog lang niet zoals men beoogd had dat het zou moeten werken.

Waar komt het woord "testfase" vandaan? Het is toch volledig operationeel?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #301 Gepost op: 16 maart 2011, 21:10:18
Waar komt het woord "testfase" vandaan? Het is toch volledig operationeel?
Het is wel volledig operationeel, maar er komt ter zijne tijd nog een evaluatie en worden op die manier de 'kinderziektes' er uitgehaald. Ik ga er vanuit dat hij zo iets bedoelt..

Want de melding zou verstuurd worden als de melding ingevoerd is in het GMS systeem, nu wordt dit nog(?) niet gedaan..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #302 Gepost op: 16 maart 2011, 21:19:49
In elk regio wordt als het goed is periodiek geevalueerd, ook daar waar het al langer draait. Dat is wat anders dan testfase. Zodra het systeem inclusief de capcode(s) naar de media is gecommuniceerd dan is het systeem operationeel zou je zeggen :)

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat kinderziektes er op regionaal niveau uitgehaald zullen worden, dat hebben de regio's die al langer draaien wel bewezen. Alle problemen zullen door de NVJ en andere direkt betrokkenen verzameld moeten worden (en geloof me, dat gebeurt, getuige oa het eerdere persbericht) en dan worden op landelijk niveau de procedures opnieuw aangehaald. Snel zal dat niet gaan, vrees ik :(


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #303 Gepost op: 16 maart 2011, 21:20:17
Als er zo laat word gealarmeerd voor persinfo.. wat is dan de meerwaarde?
Oke ik begrijp van: Anders had je het helemaal niet geweten, maar nu kom je in principe ook voor niks.
Gelderland Midden idem dito. Tussen de meldingen van de ambulance en de politie zit soms meer dan 20 minuten.
Toen ik er langsreed vanaf mijn werk was het ongeval ook al bijna niet meer zichtbaar terwijl de persinfo net 5 minuten terug gepiept was.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #304 Gepost op: 16 maart 2011, 21:31:50
In elk regio wordt als het goed is periodiek geevalueerd, ook daar waar het al langer draait. Dat is wat anders dan testfase. Zodra het systeem inclusief de capcode(s) naar de media is gecommuniceerd dan is het systeem operationeel zou je zeggen :)

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat kinderziektes er op regionaal niveau uitgehaald zullen worden, dat hebben de regio's die al langer draaien wel bewezen. Alle problemen zullen door de NVJ en andere direkt betrokkenen verzameld moeten worden (en geloof me, dat gebeurt, getuige oa het eerdere persbericht) en dan worden op landelijk niveau de procedures opnieuw aangehaald. Snel zal dat niet gaan, vrees ik :(

Vanuit NOG ben ik eigenlijk niets anders gewend dan hoe het nu gaat.. De alarmering van de pers komt vrijwel altijd te laat en heeft het voor de fotograaf of camera-man/vrouw weinig zin om nog te komen.
Zoals gister bij de grote heidebrand, heb ik eerlijk gezegd een ''cruciale melding'' gemist vanuit de politie.....
Gelderland Midden idem dito. Tussen de meldingen van de ambulance en de politie zit soms meer dan 20 minuten.
Toen ik er langsreed vanaf mijn werk was het ongeval ook al bijna niet meer zichtbaar terwijl de persinfo net 5 minuten terug gepiept was.
Dat kan wel kloppen, de opzet is in de 3 regio's in Gelderland is vrijwel gelijk qua inzet procedure. Als in alle 3 de regio's dit probleem zich voor doet, lijkt mij, dat het opgezette systeem met de bijkomende procedures niet goed (genoeg) werken..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #305 Gepost op: 17 maart 2011, 00:10:36
En zo verlangen er vele met mij met weemoed terug naar de goede oude scannertijd.
Toen kon je tenminste zelf een goede inschatting maken.
Nu probeert men voor je te denken en daarin gaat het helaas gewoon meer dan vaak gigantisch fout.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #306 Gepost op: 17 maart 2011, 13:29:02
Eigenlijk zou er een directe koppeling gemaakt moeten worden tussen alle C2000 systemen.
Zo gauw er een melding binnen komt of verzonden wordt er op alle systemen het simutaan er uitgestuurd wordt, zonder tussenkomst van een centralist die dit bepaalt.
Dan komt het overal op de zelfde tijd binnen en niet na bv. 20 minuten
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


kevin27

  • Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #307 Gepost op: 17 maart 2011, 14:02:22
hier in Utrecht vergeten ze ook vaak nog wel wat te versturen terwijl er veel meer gebeurt.
Sommige dagen komt er geen enkele alarmering.
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #308 Gepost op: 17 maart 2011, 14:54:14
Zo gauw er een melding binnen komt of verzonden wordt er op alle systemen het simutaan er uitgestuurd wordt, zonder tussenkomst van een centralist die dit bepaalt.

Dat zou het mooiste zijn, ik heb hier wat navraag naar gedaan maar dat schijnt onmogelijk te zijn. Het is wel deels te automatiseren, maar de centralist moet altijd nog zelf op "alarmeren" drukken. Dat is en blijft de zwakke schakel. Het grote probleem bij volledige automatisering is, wanneer zou de melding verzonden moeten worden dan? Bij het aannemen?? Dan krijgt de pers de melding eerder dan de eenheden op straat. Zou mooi zijn, maar dat is toch een beetje de omgekeerde wereld...


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #309 Gepost op: 17 maart 2011, 15:22:12
Dat zou het mooiste zijn, ik heb hier wat navraag naar gedaan maar dat schijnt onmogelijk te zijn. Het is wel deels te automatiseren, maar de centralist moet altijd nog zelf op "alarmeren" drukken. Dat is en blijft de zwakke schakel. Het grote probleem bij volledige automatisering is, wanneer zou de melding verzonden moeten worden dan? Bij het aannemen?? Dan krijgt de pers de melding eerder dan de eenheden op straat. Zou mooi zijn, maar dat is toch een beetje de omgekeerde wereld...

Niets is onmogelijk je zou kunnen denken om in de software het knopje alarmeren te (ont)koppelen en het geheel via het knopje verzenden te regelen.
Dus nee niet bij aannemen maar bij verzenden, dus de pers krijgt hem dan gelijk met de eenheden op straat.
De zwakste schakel is de mens hierbij dus zal je die er tussenuit moeten halen.
Het is natuurlijk heel vreemd dat een melding eerst via bv. de bwr of ambu eruit gaat en 22 minuten later komt er is een pers-info dus de centralist bedacht zich opeens OHHHHHHHHHH ik zal ook nog eens op dat knopje drukken ;D ;D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende