Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314393 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #360 Gepost op: 27 maart 2011, 13:53:31
Dan is dit na de persbijeenkomst in Deventer gewijzigd..

Dit werd verteld tijdens de bijeenkomst:
Citaat
Noord- en Oost Gelderland

•         0830212           regionaal

•         0830217           Veluwe

•         0830218           Apeldoorn

•         0830219           IJsselstreek

•         0830220           Achterhoek
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #361 Gepost op: 27 maart 2011, 13:56:30
Dan is dit na de persbijeenkomst in Deventer gewijzigd..

Er is volgens mij wel meer gewijzigd, ook in IJsselland. Wat nu precies de bedoeling is weet ik niet, maar ik vind het momenteel erg rommelig qua capcodes. Groene codes, gele codes, districtscodes... Leuk dat men een opdeling wil maken, maar erg duidelijk is het niet. Ook zou er 1 regionale gele code moeten zijn omdat dergelijke incidenten vaak interessanter zijn dan een aanrijding, waardoor je kunt volstaan met de groene code van het eigen district en de regionale gele code. Misschien komt dat nog.....

EDIT: nog voor die bijeenkomst is die code gewoon als Persvoorlichting getest :

p2kflex
14:16:24 16-02-11GROUP-1Prio 5 Inmelden C2000 / Contact MK (Persvoorlichting: X)
0830212POL N&O-Gelderland
0830999POL N&O-Gelderland (Monitorcode)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #362 Gepost op: 27 maart 2011, 13:57:34
27-03-11 11:55:25
PRIO 1] [HV175] RR_WO441 [WO166] [ODHWO] [TS716] WEGVERVOER: TE WATER (SOORT VOERTUIG: PERSONENAUTO) MAASWEG - N489 4,5 MIJNSHEERENLAND

1403616 Brandweer Dordrecht - Post Leerpark (Kazernealarm)
1403062 OVD Dordrecht (Prio 1)
1403060 OVD Hoeksewaard Oost(Prio 1)
1403011 Brandweer Z-H Z (Kazerne alarm Mijnsherenlaan WO44-1)
1403010 Brandweer Z-H Z (Lichtkrant MKB Rotterdam-Rijnmond)
1403003 Brandweer Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant/Monitorcode GMC)

27-03-11 11:56:16
POLI   Auto te water MAASWEG - N489 4,5 MIJNSHEERENLAND   
1433865 Politie Zuid-Holland Zuid ( Persinfo )
1433001 Politie Zuid Holland-Zuid ( Regionaal Functionaris )

Bij ZHZ mogen we vandaag niet klagen :)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #363 Gepost op: 27 maart 2011, 13:59:37
3 minuten? Ten opzichte van de brandweer ja, maar misschien stond de GGD er al een half uur...

Nouja, in NOG alarmeren ze bijna altijd gelijktijdig..

Maar stel, er was al 1 ambulance een half uur ter plaatse, dan is het politie persalarm nog snel  :D Normaal wordt er pas gealarmeerd als de berger begint met zijn werk  e050
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #364 Gepost op: 27 maart 2011, 14:04:32
Er is volgens mij wel meer gewijzigd, ook in IJsselland. Wat nu precies de bedoeling is weet ik niet, maar ik vind het momenteel erg rommelig qua capcodes. Groene codes, gele codes, districtscodes... Leuk dat men een opdeling wil maken, maar erg duidelijk is het niet. Ook zou er 1 regionale gele code moeten zijn omdat dergelijke incidenten vaak interessanter zijn dan een aanrijding, waardoor je kunt volstaan met de groene code van het eigen district en de regionale gele code. Misschien komt dat nog.....

EDIT: nog voor die bijeenkomst is die code gewoon als Persvoorlichting getest :

p2kflex
14:16:24 16-02-11GROUP-1Prio 5 Inmelden C2000 / Contact MK (Persvoorlichting: X)
0830212POL N&O-Gelderland
0830999POL N&O-Gelderland (Monitorcode)

Waarom wordt er dan foutieve informatie verteld? Als dit verteld wordt mag je er vanuit gaan dat het wel zo is toch?
Ik weet dat wijzigingen altijd plaats kunnen vinden O0 Het is wel netter om het dan ook nog even te wijzigen richting de pers toch?

Daarbij komt de 'alarmering' van de pers is/was 'altijd'(lees: vaak) te laat, of het nou via de telefonische alarmering was of de P2000 alarmering..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #365 Gepost op: 27 maart 2011, 15:16:47
Waarom wordt er dan foutieve informatie verteld? Als dit verteld wordt mag je er vanuit gaan dat het wel zo is toch?

Je begrijpt toch wel dat ik dat ook niet weet? Ik baseer mijn gegevens op P2000 en na de vele meldingen die we nu hebben gezien is er geen twijfel over mogelijk. Voor de ingebruikname reeds getest als "Persvoorlichting" en sindsdien een aantal keer "contact MK". Je snapt dat men niet bewust foutieve informatie gaat verstrekken, maar het is wel handig om dit nog even te verifieren, voor wie er contacten heeft bij afdeling Communicatie.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #366 Gepost op: 27 maart 2011, 15:55:23
Laten we met zijn allen nou gewoon eens even een beetje afwachten....
Niet na elke melding hier posten om te kijken hoeveel minuten er tussen zat of dat de info niet klopt.

Het is allemaal nog in de beginfase (muv RR). Wees blij dat er nou eindelijk wat activiteit komt in de vorm van "openbare" persalarmen!

Voor elke centralist zal dit wennen zijn en de nodige instructie die daarbij hoort. De meeste regio's gebruiken het nu hooguit een paar weken. Kijk nou eerst eens even de kat uit de boom en begin niet meteente zeuren dat het niks voorstelt.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #367 Gepost op: 27 maart 2011, 17:42:32
Voor elke centralist zal dit wennen zijn en de nodige instructie die daarbij hoort. De meeste regio's gebruiken het nu hooguit een paar weken. Kijk nou eerst eens even de kat uit de boom en begin niet meteente zeuren dat het niks voorstelt.

Het gaat mij niet pers้ om de openbare persalarmen, maar in deze regio(NOG) zijn de persalarmen al tijden (te) laat en de bedoeling is/was na de invoering van het P2000 alarm dat er sneller gealarmeerd zou worden. Voor de daadwerkelijke invoering hebben de centralisten al kennis gemaakt met dit systeem, en is het een kwestie van op  'alarmeren' drukken en de melding is verstuurd..(na de gebruikelijke invoerwerkzaamheden..)

Je begrijpt toch wel dat ik dat ook niet weet? Ik baseer mijn gegevens op P2000 en na de vele meldingen die we nu hebben gezien is er geen twijfel over mogelijk. Voor de ingebruikname reeds getest als "Persvoorlichting" en sindsdien een aantal keer "contact MK". Je snapt dat men niet bewust foutieve informatie gaat verstrekken, maar het is wel handig om dit nog even te verifieren, voor wie er contacten heeft bij afdeling Communicatie.
Ik snap uiteraard dat je dit niet weet. Ik vertel ook niet lukraak dingen en baseer me op de informatie die zij toen die tijd verteld hadden. En hebben ze op het 'laatste' moment een aantal codes gewisseld en waarschijnlijk niet bij gewerkt in het programma voor de pers.

Ik zou wel een mailtje kunnen/willen sturen naar de afdeling Communicatie, kijken of ze uitleg willen geven?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


J.B

  • Pompbediende Aspiranten (HD) Jeugdbrandweer Delfzijl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
    • www.jeffreyfotografie.nl
Reactie #368 Gepost op: 27 maart 2011, 18:10:39
Waneer komt de persalarm op p2000 in Groningen want ze gaan nu nog via mobiel..... enz dat is altijd wel jammer

en nog een vraag komen er ook monitor codes voor de ambu en politie.

Wie kan deze vragen beantwoorden

Gr jeffrey


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #369 Gepost op: 27 maart 2011, 18:13:38
Groningen/Drenthe/Friesland gaan over enige tijd samen in 1 meldkamer. Voor die tijd zal men geen nieuwe vorm van persalarmering introduceren. Qua politie hoef je verder weinig te verwachten, daar doen ze momenteel al weinig mee, alleen Friesland een beetje. Qua ambulances alarmeert alleen Friesland via P2000. Kwestie van afwachten wat men vanuit de Meldkamer Noord Nederland precies gaat doen...