Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 314435 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #380 Gepost op: 28 maart 2011, 22:19:46
Mijn excuses dat ik 'weer' begin over het persalarm, maar dit keer was het weer raak...

Citaat
20:29:33 28-03-11 GROUP-1 Beroving bij ABN pinautom.Stationsstr. Ermelo, geen letsel. Voorlichting niet tp, wel bereikbaar
 0830213 Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (PersInfo Regionaal)
 0830221 Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (PersInfo Veluwe)

Ik hoorde om iets over 8 een helicopter overvliegen landen en weer opstijgen (denk ik)

Ik zag de heli in eerste instantie nergens, door de huizen die voor mijn huis staan. Na een paar minuten zag ik de heli (bleek politie heli te zijn) richting Elspeet vliegen.
Niet met de gedachte, van dat er iets gaande was hier in Ermelo, omdat ik ook geen sirenes ect. gehoord heb. Na 3 á 4 minuten na de melding was ik er, en wat was er te zien? Totaal niets.......   >:(
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #381 Gepost op: 28 maart 2011, 22:23:00
Mijn excuses dat ik 'weer' begin over het persalarm, maar dit keer was het weer raak...

Ik hoorde om iets over 8 een helicopter overvliegen landen en weer opstijgen (denk ik)

Ik zag de heli in eerste instantie nergens, door de huizen die voor mijn huis staan. Na een paar minuten zag ik de heli (bleek politie heli te zijn) richting Elspeet vliegen.
Niet met de gedachte, van dat er iets gaande was hier in Ermelo, omdat ik ook geen sirenes ect. gehoord heb. Na 3 á 4 minuten na de melding was ik er, en wat was er te zien? Totaal niets.......   >:(

Wat had je willen zien dan?? Wat had je nog kunnen aantreffen bij zo'n melding denk je?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #382 Gepost op: 28 maart 2011, 22:30:54
Wat had je willen zien dan?? Wat had je nog kunnen aantreffen bij zo'n melding denk je?
Weinig,na een 45 minuten.... maar het gaat mij er meer om waarom de tijd tussen de daadwerkelijke 112 melding en het 'persalarm' zo lang duurt. Daarbij kun je ook de 'gebruikelijke' prio 5 gebruiken in deze regio als ter kennisgeving o.id. nu wek je de interesse van meerdere fotografen dat er nog 'iets' te zien is..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #383 Gepost op: 28 maart 2011, 22:38:25
Hmm ik vind het persoonlijk bij dit soort zaken niet per definitie slecht dat de persalarmering later wordt gegeven. In de eerste minuten na de overval zit je er niet op te wachten dat er allerlei volk voor de voeten komt. Eerst wil je de veiligheid garanderen en alle sporen veiligstellen voordat je verder gaat kijken. Bovendien is er na een overval sowieso vrij weinig te zien, of je nu na 3 minuten of na drie kwartier ter plaatse komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #384 Gepost op: 28 maart 2011, 22:39:19
Weinig,na een 45 minuten.... maar het gaat mij er meer om waarom de tijd tussen de daadwerkelijke 112 melding en het 'persalarm' zo lang duurt. Daarbij kun je ook de 'gebruikelijke' prio 5 gebruiken in deze regio als ter kennisgeving o.id. nu wek je de interesse van meerdere fotografen dat er nog 'iets' te zien is..

Bij zo'n melding is eigenlijk vaak de procedure dat de aangever mee rijdt met een bemanning van een surveillance voertuig  op zoek naar de daders. Op de PD is meestal bij een beroving niet zo heel veel te doen. TR komt er in ieder geval niet voor. Dus met 5 minuten is eigenlijk alles daar weg. Het meeste werk is voor de recherche maar dat kan gewoon overdag als de bank open is bv. Dus de kunst is om het persalarm goed te lezen en inschatten of er nog wel wat te zien is.....


112tegelen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #385 Gepost op: 28 maart 2011, 23:30:15
Morgen zou het persalarm van Limburg Noord in gebruik moeten gaan
Al bekend welke code het is ??
Ben benieuwd  ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #386 Gepost op: 28 maart 2011, 23:36:31
Morgen zou het persalarm van Limburg Noord in gebruik moeten gaan
Al bekend welke code het is ??
Ben benieuwd  ;)

Mogelijk deze, uit de brandweerreeks :

p2kflex
14:29:58 22-03-11 ALPHA $pol proefalarm
1001492BRW Limburg-Noord


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #387 Gepost op: 29 maart 2011, 14:14:08
Hollands Midden heeft iets vertraging opgelopen, maar begint uiterlijk begin april.
Nog 2 dagen. Al een code bekent?
Journalist


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #388 Gepost op: 29 maart 2011, 14:15:54
Nog 2 dagen. Al een code bekent?

Er staat "begin april", niet 1 april.


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #389 Gepost op: 29 maart 2011, 14:18:36
Er staat "begin april", niet 1 april.
Oke paar dagen meer. Begin april verwacht ik toch tot uiterlijk 10 april.
Tevens neem ik aan dat alle diensten even testen om er handigheid in te krijgen.
Journalist