Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 313289 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #500 Gepost op: 7 juni 2011, 20:29:29
ik wil mij even voorstellen ik ben persfotograaf en heet lammert lemmen en wil even reageren op persalarm p2000 wij als pers kreijgen geen toesteming van de minister om mee te luisteren via p2000 maar daar word nog verder over vergaderd met de minister en de nvj/nvf dus hopen dat het straks wel kan
P2000 is openbaar, beetje lastig om iemand daar geen toegang tot te geven.


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #501 Gepost op: 7 juni 2011, 20:31:04
ik wil mij even voorstellen ik ben persfotograaf en heet lammert lemmen en wil even reageren op persalarm p2000 wij als pers kreijgen geen toesteming van de minister om mee te luisteren via p2000 maar daar word nog verder over vergaderd met de minister en de nvj/nvf dus hopen dat het straks wel kan

Je bedoelt waarschijnlijk meeluisteren via C2000? Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit gaat gebeuren. Persalarm is juist de tegemoetkoming vanuit de hulpdiensten richting de pers...

Een paar leestekens erbij en jouw bericht wordt iets beter leesbaar  ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #502 Gepost op: 7 juni 2011, 21:22:49
Het hele C2000 verhaal is al tig keer gediscussieerd, reken er maar niet op dat dat gaat gebeuren. Daar hangen zoveel technische haken en ogen aan, portofoons die in verkeerde handen kunnen vallen, registratie, controle, etc.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #503 Gepost op: 9 juni 2011, 16:39:56
Ik denk dat de beroeps-journalisten zichzelf ook wel eens achter de oren mogen krabbelen,door zaken gewoonweg te laten liggen die voor  heel veel mensen wél van belang waren!
Een aanrijding volstond veelal met twee regels in de krant maar een culturele uitvoering waar vijftig mensen naar toe gingen stond breed uitgemeten in de krant.
Kennelijk zijn de huis aan huis krantjes met sukses in dat gat gesprongen en nu schreeuwen de "échte" fotojournalisten moord en brand!
Fijn dat er amateurs zijn zijn die met echte passie bij nacht en ontij ons (ook de mensen uit de hulpverlening) deelgenoot maken van al wat er gaande is ,want er gebeurt méér in dit land dan de zoveelste jubilerende wethouder die o zo graag in de krant komt!


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #504 Gepost op: 9 juni 2011, 23:48:18
Ik denk dat de beroeps-journalisten zichzelf ook wel eens achter de oren mogen krabbelen,door zaken gewoonweg te laten liggen die voor  heel veel mensen wél van belang waren!
Een aanrijding volstond veelal met twee regels in de krant maar een culturele uitvoering waar vijftig mensen naar toe gingen stond breed uitgemeten in de krant.
Kennelijk zijn de huis aan huis krantjes met sukses in dat gat gesprongen en nu schreeuwen de "échte" fotojournalisten moord en brand!
Fijn dat er amateurs zijn zijn die met echte passie bij nacht en ontij ons (ook de mensen uit de hulpverlening) deelgenoot maken van al wat er gaande is ,want er gebeurt méér in dit land dan de zoveelste jubilerende wethouder die o zo graag in de krant komt!
Toch heb ik het idee dat een kopstaartklapper met een lichtgewonde bestuurder een stuk minder boeiend is dan een culturele uitvoering.
Ieder zijn eigen keuze, maar ik vind het onnodig om ongelukken etc. breed uit te meten in de pers uitgebreid en al met foto's etc.

@Roare, wat ik ook al zei en door Red herhaalt , bij een ongeluk is er vooral in het eerste uur en misschien wel de eerste 2 uur wat beters te doen dan nieuwsgierige buurtbewoners inlichten. Een persalarm moet mijn insziens volledig zijn, en bij het door jou aangehaalde voorbeeld was er echt snel een volledig persbericht.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #505 Gepost op: 10 juni 2011, 15:10:28
Wat jij en ik vinden is echt niet zo relevant!
Oog hebben voor wat je doelgroep wil lezen dáár gaat het om!
Henk van de Meiden is er rijk van geworden!  ;D
Wat je er ook van wil vinden..........


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #506 Gepost op: 10 juni 2011, 21:08:35
Ik denk dat er een beter onderscheid gemaakt moet worden tussen persalarm en persinformatie.
Persinformatie kan n.m.i. inderdaad prima 1 à 2 uur na de eerste melding. Echter het persalarm moet toch wel binnen 10 minuten eruit (kunnen) zijn. Gewoon een berichtje "Prio 1 AML Adres#Adres Plaatsnaam, 2 vtg, 3 so, 1 zwr. gwnd." is al prima.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #507 Gepost op: 12 juni 2011, 11:45:18
Beter te laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Melding politie:

18:39:04 10-06-11   GROUP-1   Prio 1 Ongeval Wegvervoer Letsel PMK Wachtgebouw 76 Kolonel D.J. Teesweg Wezep
   0830217   Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (PersInfo Veluwe)

Melding voor de brandweer:

15:13:00 10-06-11   GROUP-1   PRIO 1 Ongeval Wegvervoer Letsel : PMK Wachtgebouw 76 OMS 04517 : KOLONEL D.J. TEESWEG : 1 8091AT WEZEP 6591 6741

En voor de beeldvorming:

http://stefanverkerk.nl/weblog/341/vuilniswagen_gekanteld_op_weg_naar_pmk/
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #508 Gepost op: 19 juni 2011, 18:53:58
Het wordt steeds leuker, nu al een fotoalarm  ;D

livep2000
18:48:50 19-06-11/026 Vko materieel FAGOT 'S-HERTOGENBOSCH deur uit garagebox gereden daardoor instortingsgevaar fotoalarm
1130999Politie Veiligheidsregio Brabant-Noord (Persinfo)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #509 Gepost op: 19 juni 2011, 18:55:29
Beter als niks :D