Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 313258 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #510 Gepost op: 19 juni 2011, 19:12:34
Het wordt steeds leuker, nu al een fotoalarm  ;D

livep2000
18:48:50 19-06-11/026 Vko materieel FAGOT 'S-HERTOGENBOSCH deur uit garagebox gereden daardoor instortingsgevaar fotoalarm
1130999Politie Veiligheidsregio Brabant-Noord (Persinfo)

Daar was dit systeem via P2000 oorspronkelijk ook voor bedoeld; de fotomomenten ;)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #511 Gepost op: 30 juni 2011, 10:54:22
En in welke regio werkt het op dit moment het best?


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #512 Gepost op: 30 juni 2011, 13:54:31
Zaanstreek Waterland is zeer wisselvallig. Er zijn dagen dat echt prima alles toppie verloopt, elke groene melding wordt er gewoon uitgegooid (soms zelfs eerder dan die van de ambulance). Echter zijn er meer dagen dat er helemaal geen persalarm is. Mijn conclusie is dus dat er enkele centralisten zijn die zich er wel netjes aan houden, maar dat er een stuk meer zijn die het niet doen. Als aan die paar ook nog even wordt gewerkt ben ik helemaal tevreden  O0


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #513 Gepost op: 30 juni 2011, 15:59:47
Ik denk dat we in Hollands Midden niks te klagen hebben!  O0


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #514 Gepost op: 30 juni 2011, 19:40:20
Mijn conclusie is dus dat er enkele centralisten zijn die zich er wel netjes aan houden, maar dat er een stuk meer zijn die het niet doen.

Waaraan? Er zijn geen regels voor. Ik ben van mening dat het slecht verloopt in de Zaanstreek. Een gevallen (brom)fietser wil ik echt niet fotograferen. Wanneer het echt raak ik (overvallen of steek-/schietpartijen) blijft een persalarm uit.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #515 Gepost op: 30 juni 2011, 19:59:59
Waaraan? Er zijn geen regels voor.

En waar baseer jij dit op? Het zou wel degelijk een regel moeten zijn. Moeten zijn in zoverre, dit is niet voor niets besloten door de raad van hoofdcommissarissen met volledig uitgekristalliseerde lijsten met groene, gele en rode meldingen. Maar het gebruik hiervan is vrijblijvend? Dan had men die lijsten net zo goed achterwege kunnen laten en kunnen zeggen "we voeren het niet in".

Het invoeren is verplicht, maar centralisten hoeven zich er niet aan te houden? De spijker op zijn kop, dat is nu juist de kern van het probleem. Het probleem ja, want ik gok dat (landelijk) nog geen 25% van de groene meldingen daadwerkelijk wordt gepagerd en het systeem dus bij lange na niet werkt zoals het hoort te werken.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #516 Gepost op: 30 juni 2011, 20:13:44
Zeeland heeft inmiddels geen persalarm meer :-X


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #517 Gepost op: 30 juni 2011, 21:31:40
Overvallen, schietpartijen en steekpartijen zie je zelden voorbij komen in de persalarmen of pas vaak heel laat. Alleen in de regio's van de grote steden (Amsterdam, Rotterdam en Den Haag) worden deze redelijk snel en redelijk vaak uitgegeven. Dat is opzich logisch, omdat dat meer gebeurt. Maar in rest van Nederland gebeurt ook nog het één en ander

Er is totaal geen lijn te ontdekken. Waarom gooit Amsterdam een schietpartij er meteen uit? en Zaanstreek-Waterland weer niet? Ik denk dat niemand geïnteresseerd is in (kleine) verkeersongelukken, deze zijn nauwelijks nieuwswaardig te noemen. En overvallen, schietpartijen en steekpartijen zijn dat wel.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #519 Gepost op: 30 juni 2011, 21:39:17
NHN, Zeeland doen niet mee aan Persinfo :o