Auto kwijt

Auteur Topic: Auto kwijt  (gelezen 2383 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Gepost op: 30 september 2004, 22:37:56
Ik heb een vraag:

Mijn tante krijgt elk jaar de keus,schorsen of een bekeuring voor een auto waar zij de papieren van heeft,maar de auto bestaat waarschijnlijk niet meer.

Haar man heeft deze auto ooit gekocht en in een schuur bij een boer gestald om hem 25 jaar oud te  laten worden en hem dan misschien ooit als oldtimer te kunnen verkopen.

Haar man is inmiddels overleden,en mijn tante is er altijd vanuit gegaan dat die auto nog bij die boer staat.

Wat blijkt nu,die boerderij is gesloopt en er staat nu een blok rijtjeshuizen op die plek. Geen loods meer en dus ook geen auto meer.

Er is wel een naam bekend van iemand,maar daar loopt het spoor volledig dood. De auto is niet te vinden.

Maar ze krijgt nog elk jaar de keus,of de auto weer voor een jaar schorsen of een bekeuring betalen omdat de auto niet verzekerd is enzo.

Officieel gezien kan de auto niet volgens de regels gesloopt en/of afgevoerd zijn,want daar zijn de papieren voor nodig en die heeft zij dus nog altijd...

Wat zou zij kunnen doen om van dit, inmiddels al een jarenlang, probleem af te komen?

Ik hoop dat jullie hier in de politiehoek me iets kunnen vertellen!

Annemiek


  Ta


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 30 september 2004, 22:45:12
Heel simpel aangiften doen van diefstal. De auto is door iemand weggenomen die niet de eignaar is. Wie weet wat hij of zij met die auto doet.

mvg
Mike


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 30 september 2004, 22:56:43
Het zou een stunt zijn als hij dan ook nog opgespoord word.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 30 september 2004, 23:01:11
Ze zou wel wel aangifte kunnen doen,maar ze heeft totaal geen info.

Waar is de auto gestolen mevrouw?
-nou,uit een loods die niet meer bestaat.....

En wanneer was dat mevrouw??
-nou,misschien een jaar geleden,misschien tien jaar geleden.

Dat is juist het probleem,ze kan weinig vertellen voor een aangifte...

Het gaat om een mazda,en er is al een mazda freak op gezet om hem proberen te vinden,dan mag hij hem houden ook! Maar of het lukt....
  Ta


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2004, 10:33:04
Als ze geen prijs meer stelt op de auto ansich, kan ze met het Kentekenbewijs deel I (en evt. overschrijvingsbewijs?)  bij RDW het kenteken ongeldig laten verklaren. Dan is niemand meer als eigenaar geregistreerd, en is dus ook niemand meer aansprakelijk. Als men met de auto later weer de weg op wil, moet deze eerst bij RDW gekeurd worden alvorens er een nieuw kenteken voor wordt afgegeven.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2004, 13:48:51
ff het adres opgezocht:

Rijksdienst voor het Wegverkeer
afd. Voertuig Registratie en Documenten (VRD)
Skager Rak 10
Postbus 30.000
9640 RA Veendam
telefoon: 0900 07 39
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2004, 17:22:39
Als ze geen prijs meer stelt op de auto ansich, kan ze met het Kentekenbewijs deel I (en evt. overschrijvingsbewijs?)  bij RDW het kenteken ongeldig laten verklaren. Dan is niemand meer als eigenaar geregistreerd, en is dus ook niemand meer aansprakelijk. Als men met de auto later weer de weg op wil, moet deze eerst bij RDW gekeurd worden alvorens er een nieuw kenteken voor wordt afgegeven.

Is dat dan niet een vorm van slopen in eigen beheer en moet ze dan geen verklaring van afvoer van de accu,olie en banden e.d kunnen overleggen??
  Ta


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #7 Gepost op: 1 oktober 2004, 22:37:43
ik heb dit zelf ook aan de hand gehad, op advies van RDW heb ik kenteken terug gestuurd en vermeld dat de auto gesloopt is in eigen beheer, verder overleggen van sloop bewijzen is niet nodig, accu en olie en banden, kan op de stortplaats van de vuil ophaaldienst worden ingeleverd, hier krijg je ook geen bewijs van, de metalen delen bij een autosloper, ook daar krijg je geen bewijs, dus als je niets meer hebt gaat dit ook op.

kenteken is geschrapt, en heeft geen verdere gevolgen meer.
Nemo me impune lacessit


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2004, 17:17:25
Okay,bedankt allen.
Het wordt nog even afwachten of die mazda-freak de auto op kan sporen en anders kan ze bovengenoemde oplossingen dus proberen!
  Ta