herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 29002 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2004, 22:23:58
Op de randmeren. Wolderwijd (tussen Zeewolde en Harderwijk) Nuldernauw. Zeg maar dat het bewakingsgebied loopt van Veluwemeer tot Nijkerkersluis/brug. Vanaf daar komen Almere, Huizen, Naarden, Blaricum. Ook is er op het veluwemeer een reddingsbrigade, maar daar werken we eigenlijk niet veel mee samen. Mede door de duidelijke scheiding (dijken etc), maar ik loop nu voor het eerste jaar actief mee. Daarvoor alleen in het zwembad.
Zal binnenkort even foto sturen. Het zijn 2 boten: 1 duarry en een stalen boot (oud politieboot).
We hebben dit jaar alleen evenementen bewaakt vanwege het ontbreken van een post (de gemeente heeft het onderhoud laten versloffen en toen moest het gesloopt worden, nieuw gebouw beloofd, maar toen ging de gemeente min of meer failliet en je begrijpt het wel, daarvoor is dan geen geld.) Maar vanaf volgend jaar weer helemaal operationeel vanuit mobiele post.
OOWW Henk,dat wordt zaken doen met Martijn ;) ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2004, 22:26:38
OOWW Henk,dat wordt zaken doen met Martijn ;) ;D

Lijkt me leuk!!!  ;D

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 11 oktober 2004, 22:27:30
leg eens uit?  ???  ;


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 11 oktober 2004, 22:33:30
Oei!!!

Heel kort:

Ik ben lid van HOGE, een reddingsdienst die naast de reddingsbigades opereert met de reddingsboot Seeker en het niet altijd met de (door de gemeenten  afgedwongen) manier van werken eens ben, maar die wel graag met ze samen wil werken om ons gezamelijke doel te bereiken. Dat dat niet altijd even goed lukt berust voornamelijk op oud zeer denk ik. Een nieuwkomer zal misschien wat meer bereid zijn tot samenwerken proefde Peter feilloos.

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 11 oktober 2004, 22:37:02
Ik verbaas mij ook heel vaak over het starre samenwerken (dus geen samenwerken) het enige dat de gemeente doet is (na 10!!!!! vergaderingen) eindelijk subsidie geven. Verder hebben we meer contacten met de brandweer van Harderwijk (12 km verderop) dan met onze eigen brandweer (200 m). Ook daar ga ik achteraan, ik heb de brigade nu wel zo ver dat iedereen in de bewaking marifoon-examen gaat doen  ;D . Ikzelf doe binnenkort examen voor Marcom-B. Heb ook de discussie gelezen over marifoon in VC. Wij hebben nog geen marifoon op de boten, maar het blijkt toch ontzettend handig te zijn. Hebben ook al met marine-helikopter demonstraties gedaan, en dan ging het iedere keer via een omweg en niet rechtstreeks op bijvoorbeeld kanaal 67.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2004, 22:42:50
Ik denk dat je je hier wel thuis gaat voelen.... ;D

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2004, 22:47:55
Hahaha, zeker wel! Heb al flink "ingelezen". Heb ook op de website van HOGE gekeken, maar dat zit lekker dichtbij: Huizen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 11 oktober 2004, 23:54:27
Ach dan is roggebotsluis ook dichtbij  ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2004, 09:31:38
Je zou de boten van reddingsbrigades die aangesloten zijn bij RN KNBRD kunnen voorzien van een striping, zoals onderstaande. Met witte belettering "REDDINGSBRIGADE" en roepnummers etc. Maar dan gaat deze vlieger niet op voor HOGE

Alle boten van de KNRM varen met een vaandel in de mast. Dat zouden reddingsbrigades ook kunnen doen, een KNBRD vaandel aan je antenne, of hetzelfde als tijdens grotere evenementen varen met een stuk afzetling aan je antenne. Dat valt ook op.

;D En dat kan HOGE en "Chester" ook, de weg afzetten.  ;D
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2004, 09:36:43
Denkt niet dat dat gaat lukken, wij hebben bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niets met de KNBRD te maken, dat geld ook voor bijvoorbeeld Andijk en Medemblik, die gaan ook echt niet met een KNBRD striping varen