herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 29000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2004, 09:56:19
Denkt niet dat dat gaat lukken, wij hebben bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niets met de KNBRD te maken, dat geld ook voor bijvoorbeeld Andijk en Medemblik, die gaan ook echt niet met een KNBRD striping varen

Jeff,

stel dat je met deze striping een groot aantal belasting voordelen krijgt, zoals BTW 0 tarief bij aanschaf, belasting/ accijns teruggave op brandstof, BTW 0 tarief ook op onderdelen zoals Marifoon, motoren etc. Maar ook geen OZB op de stalling, geen Moterrijtuigenbelasting op trekkende voertuigen. Denk jij dat een reddingsbrigade zoveel voordeel aan z'n neus voorbij laat gaan?
Elke hulpverlening start met communicatie.


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2004, 11:37:34
Wij zijn wel aangesloten bij de KNBRD en wij hebben dus ook ons roepnummer op de boten staan. Wij hebben geen striping. Heeft de striping dan echt zoveel voordeel zoals belasting of was dat puur hypothetish?
Dan zou het inderdaad zeer veel voordelen geven.
De KNBRD heeft sinds kort wel weer een vaantje in de webshop, die kun je dan op de boot doen.
Maar waarbij zit HOGE dan aangesloten?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2004, 13:29:47
Je zou de boten van reddingsbrigades die aangesloten zijn bij RN KNBRD kunnen voorzien van een striping, zoals onderstaande. Met witte belettering "REDDINGSBRIGADE" en roepnummers etc. Maar dan gaat deze vlieger niet op voor HOGE

Alle boten van de KNRM varen met een vaandel in de mast. Dat zouden reddingsbrigades ook kunnen doen, een KNBRD vaandel aan je antenne, of hetzelfde als tijdens grotere evenementen varen met een stuk afzetling aan je antenne. Dat valt ook op.

;D En dat kan HOGE en "Chester" ook, de weg afzetten.  ;D

mmm, een vaantje aan je antenne, ben je niet bang dat dat je staande golf nadelig beïnvloed, vooral al het vaantje nat wordt?

En hoeveel meter afzetlint had je in gedachten. Graag wel zodanig dat je bij een bocht niet in je eigen staart bijt.

De voordelen zoals accijnsvrije benzine zie ik nog niet zo direkt gebeuren. BTW vrij is zo geregeld, even een BTW nummer aanvragen en hups, terugvragen die hap.

Wij hebben een nieuwe Motor aangeschaft in België (nieuwtje, krijgen jullie nog meer over te horen) hoef je met je Nederlands BTW nummer de BTW niet eens meer voor te financiëren. Is daar toch 21%. Scheelt op deze motor van 15395,00 euro de somma van 2.671,80 euro!

Ik kan me niet voorstellen dat stations als Andijk met de zelfde striping willen varen als RB eindhoven:




 ;D*
Hoge is een vereniging die hier (trouwens nergens) niet bij aangesloten is.


Henk


* ik heb vernomen dat de schipper de oefenpop later alsnog in de gaten kreeg en gered heeft en dus geslaagd is voor z'n examen. ;)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2004, 14:33:05
En striping op boten is er ook niet 123 opgezet en zal weinig uithalen wat herbaarheid. De meeste politie boten zijn ook zo onherkenbaar totdat ze naast je liggen.

9910001
9910001


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2004, 17:42:17
Ik zou inderdaad dat vaantje ook niet aan de antenne vastmaken.
Maar heb je echt zoveel belasting voordeel door striping? En zo ja, hoe moet die striping er dan uit gaan zien? Want er is volgens mij nog geen standaard striping voor reddingsbrigades of aanverwante organisaties.
Ook denk ik dat de herkenbaarheid van de boten ook verbeterd kan worden door de mensen die erop varen. Hierbij bedoel ik de kleding die ze aanhebben. Ik meestal aan de kleding al of het een reddingsbrigade is of een hobbyboot. Maar hier is een ander topic voor :P .

En die "striping" van Eindhoven liever niet ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2004, 20:53:34
En striping op boten is er ook niet 123 opgezet en zal weinig uithalen wat herbaarheid. De meeste politie boten zijn ook zo onherkenbaar totdat ze naast je liggen.

9910001

Op het Veerse Meer vallen ze wel op hoor, maar dan niet door het uiterlijk, maar door de manieren van varen. Ze varen meestal harder dan is toegestaan. Ook net naast de baan waar je mag waterskieën. Doe het zelf maar niet na, want dan ben je het haasje.
Hoezo het goede voorbeeld geven? :P

Christian


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2004, 11:03:11
Met kleding ben je veel herkenbaarder als de kleur boot, dit omdat iedereen deze kleur boot mag bezitten en tekst lees je moeilijk op grotere afstand. Een duidelijk overlevingspak eneen goed vest maakt meer herkenbaarheid. Dit zie je ook bij de knrm boten.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 13 oktober 2004, 11:08:29
Met kleding ben je veel herkenbaarder als de kleur boot, dit omdat iedereen deze kleur boot mag bezitten en tekst lees je moeilijk op grotere afstand. Een duidelijk overlevingspak eneen goed vest maakt meer herkenbaarheid. Dit zie je ook bij de knrm boten.

9910001

Ben ik met je eens, er zijn weinig hobby-isten die met 32 graden in een Viking droogpak varen.

Henk


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2004, 09:03:02
Jeff,

stel dat je met deze striping een groot aantal belasting voordelen krijgt, zoals BTW 0 tarief bij aanschaf, belasting/ accijns teruggave op brandstof, BTW 0 tarief ook op onderdelen zoals Marifoon, motoren etc. Maar ook geen OZB op de stalling, geen Moterrijtuigenbelasting op trekkende voertuigen. Denk jij dat een reddingsbrigade zoveel voordeel aan z'n neus voorbij laat gaan?

Dit maakt het inderdaad al een stuk aantrekkelijker. Maar is dit wel te berijken? Ik denk dat dit allemaal iets te optimistisch is.


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 14 oktober 2004, 09:15:20
Ik denk dat wij door onze snelheid aardig herkenbaar zijn. Zeker ook als wij naar buiten gaan en anderen liever veilig in de haven liggen.

Groetjes Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/