herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 29105 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 14 oktober 2004, 12:43:04
Ja, maar de KNRM boten zien er ook meestal totaal anders uit dan de boten van de pleziervaart.  :P


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #31 Gepost op: 14 oktober 2004, 13:52:14
Reddingsbrigade boten niet dan?


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #32 Gepost op: 14 oktober 2004, 18:43:30
Ze vallen op een drukke 's zomerse dag misschien hèèl ietsie minder op tussen de vrolijk gekleurde rubberbootjes op het water...
  Ta


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 14 oktober 2004, 18:49:29
natuurlijk zie je de verschillen wel, maar het gaat meer om de vorm. Ik vind de vorm van veel KNRM boten kenmerkend voor de KNRM. Bij de reddingsbrigades onderscheiden de bondsvletten zich vooral met de plezierboten. Duidelijke vorm/tekst/doel. Maar bij ons varen veel RIB's, die ook rood of oranje zijn.


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #34 Gepost op: 15 oktober 2004, 16:56:33
Oranje pleziervaart ribs? Ja dan wordt de herkenbaarheid inderdaad al een stuk lastiger....


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #35 Gepost op: 15 oktober 2004, 22:57:29
En striping op boten is er ook niet 123 opgezet en zal weinig uithalen wat herbaarheid. De meeste politie boten zijn ook zo onherkenbaar totdat ze naast je liggen.

9910001

De praktijk heeft dit inderdaad uitgewezen: tijdens de nationale Sinterklaasintocht te Zwolle waren alleen de brigadeboten (en de hele grote politieboot) herkenbaar. De meeste mensen hadden niet door dat die druk gebarende mannetjes in die kleine bootjes agenten waren die het vaarverbod probeerden te handhaven...  ;D

De Zwolse brigadeboot was inmiddels wel voorzien van semi-brigadestriping (zonder refectie). Dit was 1, 2, 3 gebeurd!  :P Op een rubberboot zal dit wat lastiger zijn...



bAdemArk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 15 oktober 2004, 23:22:41
Henk,

Hier heb ik de beloofde foto's :P

Dit is de 1.97.19 :


en dit is de 1.97.29 (helaas nog even geen betere foto kunnen vinden):


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #37 Gepost op: 15 oktober 2004, 23:47:24
Ik vind die striping van Zwolle helemaal niet verkeerd!

Helaas is het de bond (nog) niet gelukt om het gebruik van BZK-striping te verwerven voor de brigades. Op het moment dat dat voor de voertuigen lukt kan je de BZK-ontwerpers ook vragen voor de diverse boottypes een striping te ontwerpen. Zo staan er op de BZK-stripingsite al een paar brandweerboten waar dan ook inmiddels de enige echte en goedgekeurde BZK-striping op zit.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #38 Gepost op: 18 oktober 2004, 12:24:21
Striping ziet er leuk uit maar f dit ook zo makkelijk op een rubberen rand kan worden gezet wet ik nog niet. Maar een paar schuine streepjes maakt het wel duidelijker. Een offieciele striping is weer moeilijker te krijgen, eerst maar op de voertuigen en dan op de vaartuigen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 20 oktober 2004, 10:18:56
Martijn, bedankt voor de foto's,

Ik herken de Buster, een mooie boot die hier ook veel gebruikt werd voor reddingswerk.
Ik denk dat het woord "reddingsbrigade" nog het best werkt maar wel zo groot mogelijk. De striping van Zwolle is mooi en ik denk dat de kleuren er niet zo toe doen: herkenbaar is het toch wel.

Henk