herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 29102 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #50 Gepost op: 24 oktober 2004, 01:15:05
1.0.19 ? bedoel je de 1.10.19 (basis IJmuiden) of de 1.00.19 (BCN 00 is KNRM)

Ik bedoel de "Jaepie Jaepie" van het NTC (RedNed) in IJmuiden, roepnummer 1.0.19.

bAdemArk

PS: de 1.0.19 kan in de praktijk veel sneller dan de 1.0.49 (raadsel van de dag: hoe kan dat?)
:-\


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #51 Gepost op: 24 oktober 2004, 22:31:22
Ik bedoel de "Jaepie Jaepie" van het NTC (RedNed) in IJmuiden, roepnummer 1.0.19.

bAdemArk

PS: de 1.0.19 kan in de praktijk veel sneller dan de 1.0.49 (raadsel van de dag: hoe kan dat?)
:-\

Koen
en jij bent een voorstander van de brigadecoderingen te handhaven. gelukkig hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn.
;D ;D ;D
Elke hulpverlening start met communicatie.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #52 Gepost op: 24 oktober 2004, 23:18:30
Zouden we het altijd met elkaar eens zijn zou het erg saai worden.

Nou weet ik nog niet of de KNRM ooit brigadecodes heeft gehad voor gebruik op onze kanalen. Ik heb wel cijfers op de KNRMboten gezien die vanuit de lucht leesbaar zijn, wat is dat dan?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #53 Gepost op: 25 oktober 2004, 10:36:27
Waarschijnlijk een call sign voor de marifoon, om het makkelijk te maken naast een roepnummer AC, een nummer brigade ook nog een call sign. Wacht je boot heeft dan ook nog een naam.

9910001
9910001


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #54 Gepost op: 25 oktober 2004, 11:51:03
Het is geen callsign want dat is altijd een vier letter combinatie beginnend met een P.Maar om het rijdje herkening tekens/ codes compleet te maken.
Scheepsnaam
callsign
RN codering
Brandweer codering
codering die je krijgt van agentschap telecom bij je marifoon vergunning
registratie snelle boot RDW
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #55 Gepost op: 26 oktober 2004, 11:16:30
Nogal onhandig al die verschillende roepnummers.

Bij de brigades kan het ook nog een aardig rijtje worden:

- (doop)naam
- brigade nummer
- marifoon callsign
- brandweerroepnummer
- ambulanceroepnummer

Kortom onwerkbaar en onlogisch. Ik vind dat we simpelweg altijd het brigadenummer moeten gebruiken.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #56 Gepost op: 26 oktober 2004, 13:12:54
Volgens mij is je brandweerroepnummer en ambulance nummer gelijk dat is al 1 minder, je boot niet onder een naam dopen maar een nummer als naam geven weer iets minder en je call sign wordt gevoldgt door een naam dus ook gelijk. Het valt wel mee hoor.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #57 Gepost op: 26 oktober 2004, 14:17:10
Is dit niet opvallend genoeg dan...??



 ;D


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #58 Gepost op: 26 oktober 2004, 15:07:05
9910001 je vergeet er nog een paar, alle snelle boten moetne een rdw registratie nummer en je krijgt bij  je marifoon vergunning nog een code uit 6 cijfers en letters
en ga je nou nog een brigade code gebruiken of hou je het gewoon bij brandweer.

maar om on topic te blijven: bedankt voor het plaatsen van de foto Peter want die lijkt verdacht veel op een  hobby-boot of is het dat niet gewoon,

er staat rescue op maar verder zie ik geen verschil met een oranje delta waar mijn buurman mee gaat water skieen, en ja een iligaal blauw flitslicht zet niet veel zoden aan de dijk. Een berger heeft ook meestal SAR op zijn boot staan dat is ook alleen omdat het gaaf staat.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #59 Gepost op: 26 oktober 2004, 15:24:45
Maar wat stel jij dan voor vistuig, waar blijkt dan een herkenbaarheid van een echt reddingsvaartuig uit en welke criteria leg jij aan. Ik proef al een beetje dat het een striping zal zijn, exclusief voor de boten lid van REDNED. Alsof dat een garantie is voor een echte reddingsboot. Als de meeste van die bootjes vergelijkt met de Chester en de Seeker weet ik nog zo net niet welke nou nog het meest op hobbybootjes lijken...

Henk