Verschil in VROS bemanning

Auteur Topic: Verschil in VROS bemanning  (gelezen 1964 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Gepost op: 3 oktober 2004, 14:36:03
Op tv zijn verschillende programma's (o.a. blik op de weg, en wegmisbruikers) waar je meekijkt met de bemanning van een VROS (Video Registratie Onopvallende Surveillance) wagen.

Maar 't valt mij op dat die bemanning nogal verschilt.

Meestal zijn ze in burgerkleding maar af en toe ook in politiekleding, en de ene keer dragen ze wel een wapen, de andere keer weer niet.

Zijn daar bepaalde richtlijnen voor of is dat provincie afhankelijk ofzo ?




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2004, 15:11:49
In sommige politieregio's worden de veerkeerszaken zoals bijv. snelheidovertredingen, rood licht, gordels, etc. door een speciale afdeling gedaan: Verkeershandhaving. De meeste medewerkers zijn Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) en geen Algemeen Opsporingsambtenaar. De BOA's zijn in principe niet bewapend volgens regeling bewapening politie.

Waarom ze wel en dan weer niet geuniformeerd zijn is mij verder niet bekend, maar ik kan me wel voorstellen dat zij zonder uniform minder snel herkenbaar zijn als politiefunctionaris. Kan zijn voordelen maar ook zijn nadelen hebben.


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2004, 18:37:52
ah zo, bedankt voor je antwoord target.

En als je gewoon poltie agent bent, dan ben je dus zo'n "Algemeen Opsporingsambtenaar" ?


Target77

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2004, 18:41:55

ah zo, bedankt voor je antwoord target.

En als je gewoon poltie agent bent, dan ben je dus zo'n "Algemeen Opsporingsambtenaar" ?

Als je inderdaad politieagent bent ben je inderdaad Algemeen Opsporingsambtenaar. Dus volledig bevoegd c.q. aangewezen.  ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2004, 20:44:16
Rgels verschillen inderdaad per korps, er zal altijd wel een algemeen opsporings ambtenaar op de VROS(bij ons heet het GOS). In Amsterdam is het altijd in uniformen en met voledige bewapening.

mvg
Mike


Karim

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2004, 23:39:04
bij ons heet het GOS.

altijd met volledige bewapening.


Gevaarlijke Onopvallende Surveillance ?   ;D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2004, 09:29:07
Ja ook, vooral als ze vol gas rijden ;D

nee, de afkorting stamt nog uit de gemeente polite tijd en staat voor: Groep Onopvalende Surveillance.

mvg
Mike