Algemeen nieuws Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: Algemeen nieuws Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 130216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #60 Gepost op: 25 augustus 2016, 14:21:25
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1444107 date=1472125591
Ja, en weetje wat de HAP dan zegt? Pak maar even 2 paracetamol en kijk maar aan tot morgen. En als ik bel en mij meld als van Rode Kruis dan wordt diezelfde klacht wel serieus genomen en kan diegene even langs komen. En meestal niet over 5 uur ofzo, maar direct. Dat is de reden dat ik bel. Dat als ik iemand om 18u doorverwijs naar de HAP deze daar terecht kan en niet wordt afgescheept met 2 paracetamol en een nacht wachten.

Goed zo, je bent een invloedrijke doorverwijzer aangezien de huisartsen zo gevoelig zijn voor jouw druk.


helm

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 25 augustus 2016, 14:43:20
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1444107 date=1472125591
Ja, en weetje wat de HAP dan zegt? Pak maar even 2 paracetamol en kijk maar aan tot morgen. En als ik bel en mij meld als van Rode Kruis dan wordt diezelfde klacht wel serieus genomen en kan diegene even langs komen. En meestal niet over 5 uur ofzo, maar direct. Dat is de reden dat ik bel. Dat als ik iemand om 18u doorverwijs naar de HAP deze daar terecht kan en niet wordt afgescheept met 2 paracetamol en een nacht wachten.

En vervolgens krijgt diegene 2 paracetamol van de HAP en mag naar huis.  :P


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #62 Gepost op: 25 augustus 2016, 14:53:02
Citaat van: oma link=msg=1444112 date=1472127685
Goed zo, je bent een invloedrijke doorverwijzer aangezien de huisartsen zo gevoelig zijn voor jouw druk.

Ik weet niet komt door het punt dat ik mij meld dat ik van het Rode Kruis ben, maar het is wel erg toevallig steeds.

Citaat van: René van der Helm link=msg=1444120 date=1472129000
En vervolgens krijgt diegene 2 paracetamol van de HAP en mag naar huis.  :P

Wat de HAP doet ermee als diegene daar is, dat is verantwoording van de HAP. ;)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #63 Gepost op: 25 augustus 2016, 19:27:57
Ik bel als rode kruiser nooit de hap  slachtoffer. Ik kom bij veel afdelingen over de vloer en ik heb nog nooit meegemaakt dat de rodekruiser belt. Je adviseert het slachtoffer dat hij volgens jou het beste even naar de huisarts kan gaan en dat hij daarvoor wel even zal moeten bellen als hij dat advies wil opvolgen.

Alle huisartsenposten die ik ken vragen ook altijd meteen of ze de patiënt zelf mogen spreken.


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #64 Gepost op: 27 augustus 2016, 00:38:35
Citaat van: leo A link=msg=1444039 date=1472067503
En wat is is dan het verschil met andere HAP's? Zijn dat geen telefonisten?
Bij de andere posten komen de telefoontjes rechtstreeks bij de triage-assistenten terecht. In Groningen krijg je eerst een NAW-er die je naam en adres noteert en een klein verslag van de klachten invoert, daarna wordt je door een triage-assistent terug gebeld binnen een half uur.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #65 Gepost op: 27 augustus 2016, 09:13:17
Citaat van: DF link=msg=1444275 date=1472251115
Bij de andere posten komen de telefoontjes rechtstreeks bij de triage-assistenten terecht. In Groningen krijg je eerst een NAW-er die je naam en adres noteert en een klein verslag van de klachten invoert, daarna wordt je door een triage-assistent terug gebeld binnen een half uur.

Hoe bepalen deze "telefonisten" dan de urgentie van de klachten of wordt er gewerkt met een strak uitvraagsyteem waardoor er ook een terugbelurgentie komt om daarna de U-urgentie te bepalen :o
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #66 Gepost op: 27 augustus 2016, 16:21:08
Citaat van: RemRoof link=msg=1444301 date=1472281997
Hoe bepalen deze "telefonisten" dan de urgentie van de klachten of wordt er gewerkt met een strak uitvraagsyteem waardoor er ook een terugbelurgentie komt om daarna de U-urgentie te bepalen :o
Ja er wordt gewerkt met een urgentie systeem en wordt het te moeilijk voor de telefonisten wordt er altijd direct doorgeschakeld naar een triage-assistent.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #67 Gepost op: 27 augustus 2016, 19:28:51
Citaat van: Bert65 link=msg=1444051 date=1472074964
De huisartsenposten vind ik niets. "Vroeger" zat je huisarts om de hoek. Hij/zij kende de patiënt en was bereid om 's avonds of het in het weekend nog eens wat te doen. Zo niet, dan had een andere arts in de buurt dienst. Tegenwoordig kent je huisarts je niet en buiten kantoortijd moet je je met je lichamelijke gebrek naar een huisartsenpost slepen. Ik heb in ieder geval de afgelopen 17 jaar de dokter niet meer aan huis gezien.
 ''vroeger was alles beter''  zeurmodus uit.
Die vervanger kende ook alleen maar zijn eigen patienten, sentimenteel omkijken naar 20 jaar geleden gaat je niet helpen. Die dienstdoende dokter kwam zeker niet snel s'nachts naar je toe, die moest nmet de fiets of eigen auto, geen routeplanner aan boord en bij de dokter thuis was een ienieminie spreekkamer of je moest naar een praktijk aan de andere kant van je woonplaats en daar wachten tot de dokte ropen deed. Geen aardige dokterassistent(e) die je welkom heette midden in de nacht en al helemaal geen koffieautomaat...
De fondspatienten belden toen ook dag en nacht de dienstdoende dokter uit zn bed voor pijntje en andere ongein die kon wachten tot maandagmorgen of de andere dag..  wat een gezeur zeg.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #68 Gepost op: 2 september 2016, 19:20:05
Citaat
Patients have praised an ‘amazing’ GP who turned up for work on the morning of his wedding - because his practice was short-staffed.

People were surprised to see Dr Masud Prodhan at Old Trafford Medical Practice on Friday morning.

The dedicated 47-year-old treated a string of patients during the morning before going off for his wedding in the afternoon.

http://www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/amazing-gp-praised-putting-patients-11836673


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #69 Gepost op: 17 december 2016, 20:02:27
Huisartsenpost moet kleur voertuigen aanpassen

Ineen, de organisatie van huisartsenposten, moet binnen vijf jaar de kleuren van de voertuigen aanpassen. De wagens die voor spoedritten worden gebruikt hebben dezelfde kleuren als een ambulance en dat mag niet, laat minister Edith Schippers (Volksgezondheid) weten. Ook de auto’s voor orgaantransport maken oneigenlijk gebruik van de zogeheten striping voor openbare orde en veiligheid (OOV).

http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2016/12/15/huisartsenpost-moet-kleur-voertuigen-aanpassen/

Let op bij het verwijzen naar artikels op internet dat je niet het gehele artikel hier overneemt. Dit ivm copyright. Gebruik slechts een kort citaat met eronder een link naar het volledige artikel.

Dank!
Mod Arie
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV