Nut- en noodzaak brandweerscooters

Auteur Topic: Nut- en noodzaak brandweerscooters  (gelezen 7120 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #20 Gepost op: 22 februari 2011, 21:39:00
Nou hier niet hoor hier kijken de fietsers niet eens meer om van een standaart scooter alleen als je opgevoerd bent en met een herrie aan komt scheuren ja dan gaan ze wel aan de kant..

laat die dingen dan ook gewoon iets harder gaan dan 45.



Nogmaals aub, hier kan ik niets van maken. Haal rustig adem, en typ rustig wat je probeert te zeggen. En komma's en punten gebruiken is toegestaan.


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #21 Gepost op: 22 februari 2011, 22:56:05
Nogmaals aub, hier kan ik niets van maken. Haal rustig adem, en typ rustig wat je probeert te zeggen. En komma's en punten gebruiken is toegestaan.

ik maak er maar van: dat er bij hun niet meer word opgekeken van een scooter. dat ze er niet meer voor aan de kant gaan.

dan wil ik er direct even op reageren :

hartstikke mooi zoon opgevoerde scooter , maar hoe wil jij het de verzekering uitleggen dat jij met 70 tegen een auto aan klapt naar een uitruk?


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #22 Gepost op: 23 februari 2011, 01:24:22
ik maak er maar van: dat er bij hun niet meer word opgekeken van een scooter. dat ze er niet meer voor aan de kant gaan.

dan wil ik er direct even op reageren :

hartstikke mooi zoon opgevoerde scooter , maar hoe wil jij het de verzekering uitleggen dat jij met 70 tegen een auto aan klapt naar een uitruk?

Gewoon een ontheffing voor brandweerscooters soort van OGS idee.

En de scooter dan gewoon fabrieksklaar leveren dus zonder begrenzing.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #23 Gepost op: 23 februari 2011, 01:53:54
Ik denk niet dat je er bent met alleen een ontheffing. Een scooter die ineens 70-80 kmh loopt moeten dan naar mijn idee iets zwaardere eisen voor gaan gelden. Want waarom had de wetgever verzonnen dat een scooter max 45 kmh mocht? Praktisch zou dat betekenen dat je met een heuse motor gaat rijden terwijl je valt onder de eisen voor een bromfiets/scooter. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. Want krijgt de brandweervrijwilliger dan ook een echte motorhelm en een motorpak? Het lijkt me dat je dat op z'n minst wel mag gaan verwachten als je met een opgevoerd fietsje gaat rijden.
Als men met een opgevoerde bromfiets wil gaan rijden dan kan je net zogoed met een motor gaan rijden. Dat lijkt me dan veiliger?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #24 Gepost op: 23 februari 2011, 09:50:45
Dan moet men het motorrijbewijs gaan behalen....en da's ook prijzig!


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #25 Gepost op: 23 februari 2011, 11:05:29
Dat denk ik ook wel. Anders komt de belastingdienst nog even om de hoek kijken en kun je over de "prive"kilomters nog even belasting betalen. :-X

hmm ik denk dat daar een prima verklaring voor te geven valt. Bij ons kan de consignatieploeg gebruik maken van de scooter. "Wij" (de samenleving) verwachten dan dat deze persoon binnen 4 minuten in de kazerne aanwezig is. De vrijwilliger mag gewoon zijn dingen doen (geen kazernering, maar consignatie) en kan dus boodschappen doen, op familiebezoek, etc, etc. De scooter zal dan wel mee moeten als deze essentieel is voor de uitruk.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


jurjen_brw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #26 Gepost op: 23 februari 2011, 18:08:16
Gewoon een ontheffing voor brandweerscooters soort van OGS idee.

En de scooter dan gewoon fabrieksklaar leveren dus zonder begrenzing.

Dacht dat OGS voor Ongeval Gevaarlijke Stoffen stond.  0098
maar dat is een andere discussie  :-X


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #27 Gepost op: 23 februari 2011, 18:10:27
Dacht dat OGS voor Ongeval Gevaarlijke Stoffen stond.  0098
maar dat is een andere discussie  :-X
Je hebt OGS en OGS.

Kan zijn Ongeval Gevaarlijke Stoffen, maar ook Optische en Geluids-Signalen cq blauwe flitsers/zwaailampen met sirene (2/3-toon)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #28 Gepost op: 23 februari 2011, 19:39:42
Dan moet men het motorrijbewijs gaan behalen....en da's ook prijzig!
Dat klopt. Maar ben je het met mij eens dat je niet zomaar met een scooter snelheden moet kunnen rijden die je normaal gesproken alleen met een echte motor en een echte motorrijbewijs mag rijden?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 23 februari 2011, 21:21:22
Dat klopt. Maar ben je het met mij eens dat je niet zomaar met een scooter snelheden moet kunnen rijden die je normaal gesproken alleen met een echte motor en een echte motorrijbewijs mag rijden?

Dat ben ik zeker met je eens!