Nut- en noodzaak brandweerscooters

Auteur Topic: Nut- en noodzaak brandweerscooters  (gelezen 7177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2011, 18:40:38
Dus als ik het goed begrijp hebben een aantal vrijwilligers zo'n scooter thuis staan?
Dat is in Kampen wel het geval.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


jwtjuhleerdam

  • Aspirant Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2011, 18:56:50
Dat is in Kampen wel het geval.

Ook in Leerdam, Kampen, Hellevoetsluis, Berkel en Rodenrijs


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2011, 18:58:16
Die scooters blijven dan wel eigendom van de brandweer? Wie betaald de brandstof eigenlijk en neemt de vrijwilliger zijn scooter overal mee naartoe op het dorp?
Brandweer Papendrecht


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2011, 19:11:10
E.e.a. afgesplitst, hier verder over de scooters!  O0


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 22 februari 2011, 19:16:16
De scooters van hilversum zijn inderdaad bedoeld om naar de kazerne te rijden. rondom de kazerne zijn veel fiets (en brom)paden die door tussen de wijken door gaan, terwijl men met de auto hopeloos vast staat. sommige vrijwilligers beweren zelfs 4 minuten eerder op de kazerne te zijn zonder de verkeersregels te overtreden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #15 Gepost op: 22 februari 2011, 19:31:15
De scooters van hilversum zijn inderdaad bedoeld om naar de kazerne te rijden. rondom de kazerne zijn veel fiets (en brom)paden die door tussen de wijken door gaan, terwijl men met de auto hopeloos vast staat. sommige vrijwilligers beweren zelfs 4 minuten eerder op de kazerne te zijn zonder de verkeersregels te overtreden.

Verbaast me niets. Daarnaast is het toch een opvallend ding, dus men zal je wel meer voorrang verlenen, dan dat je er met je eigen scooterje naar de kazerne spurt. En vergis je niet, een scooter gaat gewoon 45 km p/h, en is een stuk wendbaarder. In de stad is het snelheidsverschil dus nihil, je kan overal tussendoor, hebt vrijwel nooit te maken met inrijverboden (gelden meestal niet voor fietsers en scooters door dat onderbord met uitgezonderd dan een fietsje en brommertje); ideaal!


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2011, 20:56:52
En in een stad als Hilversum waar het overal een richting verkeer is en altijd moet omrijden.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #17 Gepost op: 22 februari 2011, 21:07:00
Die scooters blijven dan wel eigendom van de brandweer? Wie betaald de brandstof eigenlijk en neemt de vrijwilliger zijn scooter overal mee naartoe op het dorp?

Ik neem aan dat de scooters gewoon eigendom blijven van de brandweer. Betreft privé gebruik neem ik aan dat je niet op een zomerse zondag even 200km lekker gaat rond toeren. Op internet staat dat ze vrijwel alleen gebruikt worden voor "oproepen". Brandstof zou ik niet durven te beantwoorden, waarschijnlijk zal de brandweer dit gewoon vergoeden.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2011, 21:08:44
Ik neem aan dat de scooters gewoon eigendom blijven van de brandweer. Betreft privé gebruik neem ik aan dat je niet op een zomerse zondag even 200km lekker gaat rond toeren. Op internet staat dat ze alleen gebruikt worden voor "oproepen". Brandstof zou ik niet durven te beantwoorden.

Dat denk ik ook wel. Anders komt de belastingdienst nog even om de hoek kijken en kun je over de "prive"kilomters nog even belasting betalen. :-X


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2011, 21:34:14
Verbaast me niets. Daarnaast is het toch een opvallend ding, dus men zal je wel meer voorrang verlenen, dan dat je er met je eigen scooterje naar de kazerne spurt. En vergis je niet, een scooter gaat gewoon 45 km p/h, en is een stuk wendbaarder. In de stad is het snelheidsverschil dus nihil, je kan overal tussendoor, hebt vrijwel nooit te maken met inrijverboden (gelden meestal niet voor fietsers en scooters door dat onderbord met uitgezonderd dan een fietsje en brommertje); ideaal!

Nou hier niet hoor hier kijken de fietsers niet eens meer om van een standaart scooter alleen als je opgevoerd bent en met een herrie aan komt scheuren ja dan gaan ze wel aan de kant..

laat die dingen dan ook gewoon iets harder gaan dan 45.