Antecedentenonderzoek beveiligingspersoneel Schiphol

Auteur Topic: Antecedentenonderzoek beveiligingspersoneel Schiphol  (gelezen 7642 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bonethugs

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 10 februari 2011, 17:38:43
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb enkele weken geleden gesolliciteerd bij een beveiligingsbedrijf op Schiphol.
Nu heb gisteren te horen gekregen dat ik door ben en dat ze een antecedentenonderzoek gaan doen.
Ik ben in 2004 opgepakt omdat ik een valse ovkaart had gekocht en ermee was opgepakt.
Ik heb netjes mijn boete van 480 euro betaald en was daarna nooit meer in aanraking geweest met de politie.
Mijn vraag is word ik hierdoor afgewezen voor deze baan?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2011, 17:52:07
Je vergeet je leeftijd erbij te vermelden(jeugdzonden verjaren sneller)  en voor welke strafbaar feit je precies bent veroordeeld. (225 SR valsheid in geschrifte of 326 SR Oplichting). En wat voor soort beveiligsbaan  je gaat doen? De screening kan per functie verschillen namelijk.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2011, 17:59:49
Daarbij, is de boete opgelegd door de rechter, of heb je een schikkingsvoorstel gekregen van de officier van justitie. Ook dat maakt volgens mij een verschil.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bonethugs

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2011, 20:04:09
Ik was voor valsheid in geschrift veroordeeld volgens mij in 2004 was ik net 18 geworden is nu bijna 7 jaar geleden. Ik heb gesolliciteerd voor visiteur. Ik weet eigenlijk niet van wie ik die boete heb gehad ik kreeg een brief van de officier van de justitie denk ik ik weet niet zeker ik ben de brief kwijtgeraakt tijdens een verhuizing


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2011, 20:12:57
ik ben de brief kwijtgeraakt tijdens een verhuizing

Tja, bij verhuizen verlies je ook alles! Maar dan weet je toch nog wel van wie je een boete opgelegd hebt gekregen? Ik bedoel: iemand die mij een boete oplegt, die herinner ik me wel.


Bonethugs

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2011, 20:48:21
Ja het was de officier van justitie nu weet ik het weer (dankzij de logo)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2011, 21:38:40
Ja het was de officier van justitie nu weet ik het weer (dankzij de logo)

Als hij inderdaad van de Ovj was dat is het een transactievoorstel geweest. Als je deze voldoet dat vervalt daarmee de strafvervolging. Je koopt als het waren het proces af door te betalen. Hiermee beken je echter wel schuld.

Ik denk dat dit na 7 jaar niet echt een heel groot probleem gaat opleveren, maar je weet het niet.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2011, 19:46:49
*sarcasme modus aan* Voor op schiphol maakt dat allemaal niet uit*sarcasme modus uit*

Maak je niet druk, en mocht dit het enige zijn neem ik aan dat je hier wel iets over heb gezegd.
Als er uit het onderzoek naar voren komt dat je wel voor komt in de systemen maar dat er geen
bezwaar is kan je nieuwe baas je wel gaan vragen over hoe en wat en dan alsnog moeilijk doen.

Voor welk bedrijf heb je gesolliciteerd? G4S, Trigion?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2011, 00:12:43
Ik ben even aan het zoeken gegaan en heb een paar dingen gevonden voor je.

Van het beveiligingsprikbord wel uit 2006 maar denk niet dat er veel veranderd is:
Als het goed is wordt je gescreend door 4 instanties: Justitie, Kmar, BZ en door de burgerluchtvaart.
Het kan ongeveer 6 weken duren voor alles rond is maar dat heeft ook met de drukte te maken bij de instanties. Het kan ook sneller zijn.

Eigen ervaring:
Als je niet op een luchthaven gaat werken hoef je in de regel maar 1 formulier in te vullen.
Nu heb je als het goed is ook meerdere formulieren moeten invullen waarin men ook naar woongegevens uit het verleden vraagt.

De normale screening is als volgt.
Betrouwbaarheid
De medewerker mag de laatste 8 jaar geen gevangenisstraf opgelegd hebben gekregen en de laatste 4 jaar niet zijn veroordeeld tot het betalen van een geldboete voor het plegen van een misdrijf.
De korpschef kan ook negatief oordelen als er wel een proces-verbaal is opgesteld, maar deze niet tot een veroordeling heeft geleid.
Of als er andere ernstige bezwaren zijn die niet in een proces-verbaal of politierapport staan vermeld.    

Als het betrouwbaarheidsonderzoek van de afdeling Bijzondere wetten geen bijzonderheden oplevert en de medewerker het vereiste diploma heeft (of een ontheffing daarvoor), verleent de korpschef toestemming.

BRON: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/particuliere-beveiliging-en-recherche/eisen-particuliere-beveiliging-en-recherche/vergunning-en-toestemming/toestemming-medewerkers

Verder zou je kunnen bellen met:
Frontdesk van de Dienst Justis
Telefoonnummer: 070 - 370 45 42.
BRON: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/particuliere-beveiliging-en-recherche/contact-dienst-justis

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bonethugs

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2011, 14:11:32
Dank jullie wel voor de antwoorden!!! Ik heb bij isec Nederland gesolliciteerd. Na die ene misstap ben ik nooit meer in aanraking met de politie geweest.