Solliciteren bij de politie voor een functie niveau 5 of 6

Auteur Topic: Solliciteren bij de politie voor een functie niveau 5 of 6  (gelezen 10777 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Deesli

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2011, 19:45:12
Deesli, welk profiel heb je eigenlijk gekozen?

Ik zit nu in 6Vwo, met het profiel N&G, dus WisA, Natuurkunde, Scheikunde en Informatica..
Of bedoelde je iets anders, want dan weet ik niet wat je bedoeld..


Isis

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2011, 20:07:30
Klopt, dat was mijn vraag  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2011, 20:33:10
In de eerste jaren werk je toch ongeacht je opleiding op straat?
Ik wil namelijk wel eerst op straat werken.. Zo ben ik niet gelijk iemand die de 'baas' is, en niet weet
wat er op straat gebeurd.. Dit lijkt me ook handiger voor teambuilding  :P

Als je de niveau 5 opleiding gaat doen, wordt je toch echt klaargestoomd voor een leidinggevende functie. Tijdens je opleiding zit je wel op straat. Echter je zal weinig noodhulp diensten draaien. Voor zover ik weet werk je welgeteld drie maanden in de noodhulp.
Als je echt eerst enkele jaren op straat wil werken moet je toch voor niveau 4 gaan. (hoofdagent). Het is dan wel mogelijk om door te stromen naar niveau 5, maar ik weet niet hoe de door jou gekozen regio daar mee omgaat. Je zou het daar bij het intake/sollicitatie gesprek over kunnen hebben.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2011, 20:33:36
Bij niveau 6 heb je alleen 3 maanden uniform gewenning, daarbuiten is er geen straatwerk bij..
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Deesli

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2011, 20:51:05
Bij niveau 6 heb je alleen 3 maanden uniform gewenning, daarbuiten is er geen straatwerk bij..

Ow oke, dat wist ik niet..
Hebben jullie ook dat je van site's als kombijdepolitie.nl het gevoel hebt, dat je niet veel wijzer wordt?

Maar even serieus, wat zouden jullie, als mensen uit het vak mij aanraden?
Gewoon niveau 4 doen, omdat je dan echt meemaakt wat er op straat gebeurd, of toch niveau 5?

Wel heb ik gehoord dat je bij sommige werkgevers moeilijk doorgroeit van niveau 4 naar niveau 5..  ???


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2011, 21:05:09
Volgens mij zijn er ook maar amper vacatures voor niveau 5.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2011, 21:08:02
Volgens mij zijn er ook maar amper vacatures voor niveau 5.

Nee bij de politie gaat een hele hoop veranderen. Oa invoering van het landelijk functie huis. De politie gaat van duizenden functies terug naar 100 functies. Dus het kan zo maar zijn dar er een overschot aan leidinggevende is. Dus ik denk dat de regio's een beetje voorzichtig zijn met aanname van nieuw personeel(en vooral in de functie niveaus 5 en 6) tot er meer duidelijkheid is.


Deesli

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2011, 21:10:17
Nee bij de politie gaat een hele hoop veranderen. Oa invoering van het landelijk functie huis. De politie gaat van duizenden functies terug naar 100 functies. Dus het kan zo maar zijn dar er een overschot aan leidinggevende is. Dus ik denk dat de regio's een beetje voorzichtig zijn met aanname van nieuw personeel(en vooral in de functie niveaus 5 en 6) tot er meer duidelijkheid is.

Sorry maar wat is het landelijk functie huis?

Aanname van niveau 5 en 6 zouden jullie gelijk in kunnen hebben..
Er zijn veel vacatures voor hoofdagent, maar niet voor niveau 5 en 6..
Maar dan is de keus ook snel gemaakt  ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 23 februari 2011, 21:14:37
Sorry maar wat is het landelijk functie huis?

Landelijk functiehuis NL Politie

De Nederlandse politieorganisatie gaat de komende jaren veel veranderingen doormaken. Twee daarvan zijn de invoering van het Landelijk Functiegebouw Nederlandse Politie (LFNP) en het daaraan te koppelen functiewaarderingsysteem (Fuwa). Beiden afspraken uit de CAO 2008-2010 zullen in de loop van 2011 stap voor stap worden ingevoerd. Momenteel wordt binnen Politie Nederland vooral gebruik gemaakt van taakgerichte functieomschrijvingen. In het LFNP, dat wordt ingevoerd door het Landelijk HRM bureau, zal worden gewerkt met resultaatgerichte functieomschrijvingen.

Daarnaast zal het huidige aantal aan gelijksoortige functies in verschillende regio’s (circa 7200) worden teruggebracht tot circa honderd landelijk toe te passen functies. Korpsen kunnen na de invoering van het LFNP alleen nog van dit functiegebouw gebruik maken. Het zelfstandig maken en vaststellen van nieuwe functiebeschrijvingen door een individueel korps is dan verleden tijd. De huidige functieomschrijvingen bij de politie zullen dan ook in de loop van 2011 (met terugwerkende kracht per 1 januari 2010) worden omgezet naar een functie uit het LFNP.

bron: ACP


Deesli

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #19 Gepost op: 23 februari 2011, 21:16:59
Ow oke, thanks voor de uitleg  O0