Toets jezelf op Incident Management

Auteur Topic: Toets jezelf op Incident Management  (gelezen 18655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Gepost op: 26 februari 2011, 09:48:10
Voor de belanghebbende onder ons die regelmatig met IM te maken hebben,

http://www.eigenveiligheideerst.nl/e-learning.html


alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2011, 12:01:12
Ik heb deze site al eens eerder bezocht en ik heb er veel van opgestoken.
Mooie en duidelijke lessen O0


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2011, 12:19:47
Ik heb ook al een deel gedaan, met goed nuchter nadenken kom je een heel eind ben ik achter  0098


Inhakend op dit topic ter lering ende vermaeck:

Vanacht vanaf Zwijndrecht terug naar Deventer gereden, waar ik op de vluchtstrook een onbeheerde auto zag staan (midden op de vluchtstrook, dus niet tegen de berm/in de berm), zonder verlichting, geen paniekverlichting aan. Ik heb zitten twijfelen of ik zou moeten bellen met bijvoorbeeld 112, danwel RWS. Dit niet gedaan omdat ik onder andere niet handsfree kan bellen in de auto momenteel.
Had ik dit veilig willen doen, had ik zelf ook op de vluchtstrook moeten stoppen, danwel de eerst volgende afrit af en daar stoppen om te bellen.

Mijn vraag is eigenlijk, is dit de melding waard en wat zal de politie danwel RWS doen met zo'n melding? Het vormt een gevaar op de vluchtstrook, maar zomaar een auto afslepen terwijl de eigenaar miss wel benzine is halen is ook zowat.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2011, 12:34:06
Ik heb ook al een deel gedaan, met goed nuchter nadenken kom je een heel eind ben ik achter  0098


Inhakend op dit topic ter lering ende vermaeck:

Vanacht vanaf Zwijndrecht terug naar Deventer gereden, waar ik op de vluchtstrook een onbeheerde auto zag staan (midden op de vluchtstrook, dus niet tegen de berm/in de berm), zonder verlichting, geen paniekverlichting aan. Ik heb zitten twijfelen of ik zou moeten bellen met bijvoorbeeld 112, danwel RWS. Dit niet gedaan omdat ik onder andere niet handsfree kan bellen in de auto momenteel.
Had ik dit veilig willen doen, had ik zelf ook op de vluchtstrook moeten stoppen, danwel de eerst volgende afrit af en daar stoppen om te bellen.

Mijn vraag is eigenlijk, is dit de melding waard en wat zal de politie danwel RWS doen met zo'n melding? Het vormt een gevaar op de vluchtstrook, maar zomaar een auto afslepen terwijl de eigenaar miss wel benzine is halen is ook zowat.

Tot 22:00 kun je RWS bellen 0800-8002 toets 1 en geef hectometer info door en soort voertuig (kleur) en of er persoenen in de auto zitten of erbij staan. Een wis gaat een kijkje nemen.

Na 22:00 kun je enkel 112 bellen (via 0900-tuig kun je geen snelwegen opgeven). Het is een gevaarlijke situatie dus zal de meldkamer een wis tp laten komen of zelf een auto sturen.

Twijfel nooit om 112 te bellen, je doet een serieuze melding.

(Wellicht dat een centralist hier op het forum wat "angst" kan wegnemen over het bellen van 112. Lees regelmatig op het forum dat mensen "bang" zijn om te bellen.)
Freude am Fahren


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2011, 12:44:01
Ik heb zelf wel eens twijfels of ik 0900-8844 of 112 moet bellen.
Natuurlijk niet bij verkeersongevallen/branden/medische inzetten, maar meer bij huiselijk geweld/uitgaansgeweld.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2011, 12:57:27
Ik heb zelf wel eens twijfels of ik 0900-8844 of 112 moet bellen.
Natuurlijk niet bij verkeersongevallen/branden/medische inzetten, maar meer bij huiselijk geweld/uitgaansgeweld.

Dan is het toch eigenlijk simpel?

Geen spoed of gewone vragen 0900-tuig
Twijfel 112
Spoed 112

Of je nu via 0900 belt of 112 je komt op dezelde plek uit alleen sneller.
Freude am Fahren


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2011, 13:00:21
Duidelijk, dan had het vanacht 112 moeten zijn, want rond de klok van 01:00.

Voor RWS zal ik dan toch echt moeten stoppen, handsfree of niet. Zodra je keuzes moet gaan intoetsen ben je meer met je mobiel bezig als met het verkeer.

Dus de volgende onbeheerde auto op de vluchtstrook, stoppen (kan je gelijk goed hm-paaltje lezen) bellen en dan horen wat er nog van je verwacht wordt en dan je weg vervolgen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2011, 13:04:51
Of je nu via 0900 belt of 112 je komt op dezelde plek uit alleen sneller.

Dat klopt niet helemaal hoor ....
112 meldingen kunnen aangenomen worden door een politiecentralist (die hem vervolgens door ''kopt'' naar geel of rood) maar ook door geel of rood, die hem vervolgens door kopt naar blauw.

0900-8844 wordt aangenomen door een politiecentralist en dan moet je gewoon je tijd afwachten ....

Mijn mening : 112 bel je als je hulp nodig hebt of getuige ergens van bent, 0900-8844 bel je bij een parkeerprobleem, gevonden portemonnee of bij een vraag aan een specifiek politiebureau  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2011, 13:22:31
Duidelijk, dan had het vanacht 112 moeten zijn, want rond de klok van 01:00.

Voor RWS zal ik dan toch echt moeten stoppen, handsfree of niet. Zodra je keuzes moet gaan intoetsen ben je meer met je mobiel bezig als met het verkeer.

Dus de volgende onbeheerde auto op de vluchtstrook, stoppen (kan je gelijk goed hm-paaltje lezen) bellen en dan horen wat er nog van je verwacht wordt en dan je weg vervolgen.

Stop dan vooral op een veilige plek zoals een parkeerplaats, tankstation, of neem de eerste afrit en zoek daar een veilige plek.


@ Jerommeke
Dan kom je toch uit op dezelfde plek (MK pol)?? Alleen je route is anders (sneller)
Freude am Fahren


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2011, 14:39:32
Ik kijk/keek er altijd anders tegenaan. Staat er een voertuig gevaarlijk op de vluchtstrook of
op de weg dan bel ik 0900-8844 omdat ik dit niet echt iets zou zien als echte spoed. Staat
de auto stil op de weg dan is het natuurlijk wel 112.

Afgelopen week 2x voor zo'n situatie de politie gebeld, 1x voor auto die vlak voor de schipholtunnel
stil stond op de vluchtstrook met zijn wielen net een paar cm van de hoofdweg af en met zijn neus
tegen de vangrail omdat daar de vluchtstrook eindigd. En 1x voor een auto die op de N232 half berm
half weg stond.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v