Toets jezelf op Incident Management

Auteur Topic: Toets jezelf op Incident Management  (gelezen 18542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #30 Gepost op: 7 maart 2011, 12:20:39
Maar je moet er niet aan denken dat er iemand over zijn benen heen rijdt.
Ach, met het gemiddelde alcoholniveau in het bloed van bestuurders met PL in het blauwe vakje, voelt-ie daar waarschijnlijk niets van  98uiye


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #31 Gepost op: 7 maart 2011, 12:23:31
Ach, met het gemiddelde alcoholniveau in het bloed van bestuurders met PL in het blauwe vakje, voelt-ie daar waarschijnlijk niets van  98uiye

Ja das waar, maar dat komt mede omdat rijden onder invloed van alcohol in het wetboek in Polen pas vrij laat is opgenomen. Ik heb wel eens begrepen dat het pas eind jaren 80 dit formeel is geregeld in Polen. Maar klopt absoluut(ook uit onderzoeken trouwens)  dat leden uit het voormalig Oostbloklanden veel meer onder invloed van alcohol rijden.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #32 Gepost op: 7 maart 2011, 12:25:07
Back on-topic maar weer.  998765


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #33 Gepost op: 7 maart 2011, 14:35:43
@Blusdebrand,
Dank voor je bevestiging. Maar Denkweb heeft wel gelijk dat er ook een 6 meter regeling is.

@Denkweb,
Je hebt gedeeltelijk gelijk met 6 meter maar dat geldt voor andere wegen in beheer bij RWS.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 7 maart 2011, 14:37:52
Landelijke wegsleepregeling

Regelmatig komt het voor dat langs rijkswegen en vluchthavens (motor-) voertuigen worden achtergelaten.
Deze voertuigen kunnen problemen opleveren voor de verkeersveiligheid, de doorstroming van het verkeer alsmede voor de instandhouding en de bruikbaarheid van de weg en het milieu.
De wegsleepregeling obstakelvrije zone geldt voor onbeheerd achtergelaten personenauto’s in de obstakelvrije zone van de rijkswegen, inclusief caravans en aanhangwagens.

Onder de obstakelvrije zone wordt verstaan:
* bij autosnelwegen: de zone van 10 meter uit de binnenkant van de kantstreep, inclusief de vluchtstrook.
* bij de andere wegen in beheer bij Rijkswaterstaat bedraagt deze zone 6 meter

 
De weggesleepte (motor-) voertuigen zullen naar een veilige locatie worden gebracht, in de meeste gevallen is dit het eigen terrein van de berger. Voor de afhandeling van de weggesleepte (motor-) voertuigen heeft Rijkswaterstaat een Landelijk Afhandelpunt Wegsleepregeling opgericht.
Deze zal contact opnemen met de geregistreerde eigenaar van het betreffende (motor-) voertuig om de eigenaar in de gelegenheid te stellen zijn eigendom op te halen. De eerste drie dagen is dit zonder kosten, daarna worden kosten in rekening gebracht.

De weggesleepte (motor-) voertuigen worden bewaard voor een periode van minimaal 14 dagen en maximaal 90 dagen.
De geregistreerde eigenaar van het (motor-) voertuig ontvangt hiervan schriftelijk bericht.
Voor de administratieve afhandeling van de wegsleepregeling zijn er een aantal documenten die de bergers ondersteunen.

Voor de rest van het verhaal zie:

BRON: http://www.incidentmanagement.nl/index.php?Itemid=129&id=132&option=com_content&task=view
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #35 Gepost op: 14 maart 2011, 22:04:35
IDD Enrico, goed gevonden ;-)

Daarnaast nog een aanvulling: De wegbeheerder kan ook buiten de obstakelvrije zone besluiten om een voertuig via het LCM af te laten slepen.
Per definitie kan elk onbeheerd voertuig afgesleept worden zonder waarschuwing. Immers, je mag geen voertuig parkeren of stil laten staan op de auto(snel)weg.

Dus ook op een verzorgingsplaats kan een voertuig verwijderd worden, dit gebeurd nog wel eens. Meestal niet binnen 24h, maar goed....
(nog niet zo lang geleden zelf een vrachtwagen laten afslepen, deze stond al langer dan een paar dagen, onbeheerd op een verzorgingsplaats......)

In elk geval weet LCM dat het voertuig geborgen is en waarom. Elke politiemeldkamer zou moeten weten dat men daar kan/moet informeren als er een voertuig "vermist" is.....  ::)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #36 Gepost op: 14 maart 2011, 23:57:42
@mfrankena,

Dank je voor het compliment.
Ik heb toen ik nog in de beveiliging zat en door het hele land reed met name o.a. met de meldkamer van R-R hier vaak een discussie over gehad als ik wat aantrof.
Ik spreek dan over de beginperiode toen deze regeling net van kracht was geworden.
Vervolgens bellen met het KLPD die mij inmiddels aardig hadden leren kennen en het werd geregeld.
Kwestie van juiste locatie inclusief alle voertuiggevens en bijzonderheden doorgeven en ze starten een CMI op.
Ze waren me altijd dankbaar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2011, 16:49:10
Voor de belanghebbende onder ons die regelmatig met IM te maken hebben,

http://www.eigenveiligheideerst.nl/e-learning.html  
Ik heb dan wel als verkeersregelaar niet zozeer met IM te maken, maar het is wel zeer leerzaam. Ook indien eerst je als privé persoon bij een ongeval komt kun je met het geleerde wel de situatie naar omstandigheden veilig stellen tot prof hulp er is. Je kent een aantal basisrichtlijnen, principes om naar te handelen. Ik stel de eigen auto dan wel veilig in de berm en niet als buffervoertuig.
De instructies brochure heb ik reeds in bezit via de stand van RWS op de "Flikkendag 2010" in Maastricht. Daar zal het waarschijnlijk weer in september zijn: de dag van diverse hulpverleningsinstanties met als kers op de taart de acteurs uit de serie Flikken.
http://www.flikkendagmaastricht.nl/
In elk geval bedankt voor de tip. ;)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2011, 22:02:57
Ik heb dan wel als verkeersregelaar niet zozeer met IM te maken, maar het is wel zeer leerzaam. Ook indien eerst je als privé persoon bij een ongeval komt kun je met het geleerde wel de situatie naar omstandigheden veilig stellen tot prof hulp er is. Je kent een aantal basisrichtlijnen, principes om naar te handelen. Ik stel de eigen auto dan wel veilig in de berm en niet als buffervoertuig.
De instructies brochure heb ik reeds in bezit via de stand van RWS op de "Flikkendag 2010" in Maastricht. Daar zal het waarschijnlijk weer in september zijn: de dag van diverse hulpverleningsinstanties met als kers op de taart de acteurs uit de serie Flikken.
http://www.flikkendagmaastricht.nl/
In elk geval bedankt voor de tip. ;)

graag gedaan Piet,zo kunnen we allemaal een steentje bijdragen aan ieders veiligheid.
want we willen allemaal weer veilig thuis komen.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 30 maart 2011, 03:53:06
Kennen ze in de VS ook het begrip incident management?
Gezien dit filmpje heb ik zo mijn twijfels :-\