Toets jezelf op Incident Management

Auteur Topic: Toets jezelf op Incident Management  (gelezen 18672 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #50 Gepost op: 31 mei 2011, 21:34:15
Vraag is: is het laten wachten op ANWB wenselijk of wil RWS een sleper? Wat doet de ANWB als er zo'n melding binnenkomt op de snelweg?
[/quote]

Ik als WIS bestel direct een CMI berger en hoor vaak van mensen dat ze de WW gebeld hebben en dan zeg ik gewoon wie het eerst er TP. neem u mee naar een veilige locatie wel een opm. mits de WW wel een lepel auto stuurt.
En het werkt altijd goed tussen de lepelauto's en WIS van RWS.
Mocht de lepelauto eerder zijn dan meld ik de berger(loze rit) weer af en volgende keer beter.

Eén ding is wat mijn ervaring is dat de WW niet gauw een CMI besteld en dit is weer controleerbaar bij de verkeerscentrale.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #51 Gepost op: 1 juni 2011, 11:12:47
Een vluchtstrook is verre van een veilige locatie voor een pechgeval. Daarom wordt ook hier door de weginspecteurs normaal gesproken direct een berger besteld die het voertuig naar een veilige plaats brengt. Of de ANWB aanrijdend is of niet, dat doet er helemaal niet toe.


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #52 Gepost op: 2 juni 2011, 09:05:06
Op Rotterdam is het wel goed geregeld: De berger en

Vraag is: is het laten wachten op ANWB wenselijk of wil RWS een sleper? Wat doet de ANWB als er zo'n melding binnenkomt op de snelweg?

Volgens mij(correct of vul aan indien niet correct O0 ) gebeurd het zo: pechmelding wegenwacht klant via Call, LBI locatie 1/2 wordt de veiligstelklus zowiezo niet voor ons(lepels/wegenwacht), LBI 3 locatie wel. De melding wordt doorgezet naar een landelijk verzamelpunt, ern vanuit daar wordt ook en cmi berger ingezet. WIe het eerst komt..
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #53 Gepost op: 2 juni 2011, 12:15:18
In de praktijk ben je nogal afhankelijk van de centralist bij de wegenwacht, de meeste zullen een CMI starten op gevaarlijke locaties, maar er zijn er nog genoeg die of een hekel hebben aan bergers, of het niet begrijpen, en rustig een lepel van de anwb laten komen die een half uur onderweg is, terwijl iemand op een levensgevaarlijke locatie staat.
(overigens, samenwerking met de anwb mannen op de weg, lepels en monteurs, is prima, maar instructie aan centrale zou wat beter mogen)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #54 Gepost op: 2 juni 2011, 15:47:42
Op Rotterdam is het wel goed geregeld: De berger en


Dat vind jij  098uo 098uo Grapje 0098,ik werk daar ook als WIS en moet eerlijk zeggen gaat heel vaak goed.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #55 Gepost op: 2 juni 2011, 20:42:39
Op Rotterdam is het wel goed geregeld: De berger en


Dat vind jij  098uo 098uo Grapje 0098,ik werk daar ook als WIS en moet eerlijk zeggen gaat heel vaak goed.

Grinnik.meestal dan..Als wij er eerder dan Barie Arendregt zijn loopt het helemaal vlekkeloos!!

Ik wil nou toch zo zachtjesaan wel eens weten wie je bent! Ik ben er morgen in de ochtend dienst op (mijn) de eurocargo in nieuwe striping O0
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #56 Gepost op: 2 juni 2011, 21:16:48
Ik wil nou toch zo zachtjesaan wel eens weten wie je bent! Ik ben er morgen in de ochtend dienst op (mijn) de eurocargo in nieuwe striping O0
[/quote]

Ik zal je eens wat zeggen waar jij mijn aan kan herkennen ik rij in een gele bus met oranje lampen erop 098uo en het merk is VW,alleen ik ben vrij tot maandag en ga dan de piket in en rij ik  meer op knp.gorinchem alleen voor echte meldingen kan ik gestuurd worden naar de RING.
Ik ken wel meerdere collega's van jou die werken vanuit het wegenwachtstation Lexmond ;D

we komen elkaar echt wel tegen,miss. is dat al eens gebeurt ::)
gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #57 Gepost op: 3 juni 2011, 18:15:38
Grinnik.meestal dan..Als wij er eerder dan Barie Arendregt zijn loopt het helemaal vlekkeloos!!

En dat lukt zeker 4 keer per week, eerder zijn!  ;) ;) ;) 98uiye


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #58 Gepost op: 5 juni 2011, 11:07:37
nah ..mag niet klagen over mijn veiligstelklussen O0

Maar het enige wat(zou moeten) tellen is dat de pechklant veilig is en het overige verkeer zo mij mogelijk last heeft van de stranding.
Helaas heb ik het idee dat het steeds meer een wedstrijd aan het worden is. Jammer! 98uiye
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #59 Gepost op: 5 juni 2011, 21:06:29
In de praktijk ben je nogal afhankelijk van de centralist bij de wegenwacht, de meeste zullen een CMI starten op gevaarlijke locaties, maar er zijn er nog genoeg die of een hekel hebben aan bergers, of het niet begrijpen, en rustig een lepel van de anwb laten komen die een half uur onderweg is, terwijl iemand op een levensgevaarlijke locatie staat.
(overigens, samenwerking met de anwb mannen op de weg, lepels en monteurs, is prima, maar instructie aan centrale zou wat beter mogen)

Hier wil ik ook nog even mijn eitje over kwijt 998765 Er wordt ten alle tijden op locatis CMI gestart: Heel simpel, als ik met de lepel een voertuig 'vindt' op een locatie waar wij niet mogen werken(voor de berger dus) neem ik contact op met onze meldkamer, en laat ik een incident aanmaken. De persoon aan de telefoon vraagt mij kenteken, lidmaatschapsnummer(indien lid) en locatie.) De locatie waar wij officieel niet mogen werken kunnen we niet eens in ons scherm krijgen. OM maar aan te geven dat er een CMI aangemaakt moet worden: Zelf kunnen we daar op de normale manier niet komen, alleen bij een 'gevonden incident' En dan neem ik(in ieder geval mijn persoontje) de pechklant tóch mee. Een half uur onderweg vindt ik erg overdreven, dat is totaal niet de bedoeling. Net als de bergers probeer ik(weer over mezelf sprekend dan) zo snel mogelijk ter plaatse te gaan.

Ik merk hier toch wat óver en weer gekat' das jammer want ook aan de communicatie van de berger scheelt er nog wel wat..Nobody's perfect zullen we maar zeggen? O0
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v