Verhoging ambulances

Auteur Topic: Verhoging ambulances  (gelezen 8826 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Medic112

  • Gast
Gepost op: 13 oktober 2004, 18:26:57
Zelf ben ik 1m95 groot en ondervind ernstige problemen bij het werken in de ziekenwagen. Om die reden had ik graag jullie mening geweten over het al dan niet verhogen van de standaard ziekenwagens.

Vinden jullie ook dat een verhoging van de standaard ziekenwagens (type Sprinter Mercedes) met een tiental (20 of 30) centimeters het gevoel van ruimte vergroot en het hierdoor aangenamer en ergonomischer wordt om te werken ? Of zijn jullie het hiermee niet eens ?
Een verhoging brengt eveneens een bijkomend voordeel aan kastruimte met zich mee wat de cel veiliger maakt bij ongevallen.

Nadeel zal de prijs zijn.


Graag jullie keuze ...

Groetjes,

Medic112




Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2004, 20:24:06
een ander nadeel is dat hij nog meer wind zal vangen en mogelijk daardoor instabieler gaat worden.

Dus dan heb je die veiligere kastjes wel nodig ;D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2004, 20:30:32
hoger maakt bij de meeste huidige auto's ook instabieler dus de stelling moet niet zijn: de auto's moeten hoger.  maar de werkruimte in het patientencompartiment moet hoger.


Medic112

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2004, 20:30:38
Ik ga er van uit dat de verhoging volledig gecertificeerd en geattesteerd is (crashtests) volgens Europese normeringen. Dit op zich zal wel wat investering kosten, maar zal zeker zijn vruchten afwerpen. Een doordacht ingerichte ziekenwagen met verhoging zal een enorm ruimtegevoel scheppen, zal het ergonomischer maken voor grote mensen en laat uitbreiding van de het kastensegment toe. Nadeel zal in mindere mate de prijs zijn. In instabiliteit van het voertuig geloof ik zelf niet.

Groetjes,

Medic112


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2004, 22:46:18
Ik ga er van uit dat de verhoging volledig gecertificeerd en geattesteerd is (crashtests) volgens Europese normeringen. Dit op zich zal wel wat investering kosten, maar zal zeker zijn vruchten afwerpen. Een doordacht ingerichte ziekenwagen met verhoging zal een enorm ruimtegevoel scheppen, zal het ergonomischer maken voor grote mensen en laat uitbreiding van de het kastensegment toe. Nadeel zal in mindere mate de prijs zijn. In instabiliteit van het voertuig geloof ik zelf niet.

Groetjes,

Medic112

ik vraag me toch af of het wel verstandig is,je praat hier over de Mercedes Sprinter.Die zijn in Ambulanceuitvoering eigenlijk altijd verhoogt,en daar wil je nog eens 20a30 centimeter bij op zetten.

Ik denk dat je toch wel problemen gaat krijgen bij kleine tunnels enz,waar je anders met gemak doorheen rijdt.
Ik rij voor mijn werk dagelijks in een verhoogde sprinter,maar je moet vrij regelmatig oppassen voor lage tunneltjes of poortjes enz.Volgens mij ga je op deze manier een hoop extra problemen veroorzaken ;)


Medic112

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2004, 22:49:36
Wel, die verhoging die ik in gedachten heb is in totaal niet hoger dan dat de top van de ziekenwagens op dit ogenblik zijn. Nu staat er namelijk nog een lichtbalk bovenop het dak ... Bij een verhoging van het dak is het wel aangewezen om de balken vervolgens voor en achter het dak te plaatsen.

Medic112


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2004, 22:53:21
ik blijf erbij vloer omlaag ipv dak omhoog


Kanarie

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2004, 22:55:48
ik blijf erbij vloer omlaag ipv dak omhoog

Komt de ambulance dan nog wel over drempels heen?


Medic112

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2004, 23:01:02
juist een foto gevonden ze

dit is het helemaal ...

http://www.ldk-online.de/upload/postnuke/bild136.jpg

Medic112


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2004, 23:29:39
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources