Brandweerkazerne Lodewijk Amsterdam weer in gebruik?

Auteur Topic: Brandweerkazerne Lodewijk Amsterdam weer in gebruik?  (gelezen 3916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rschilders

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 7 april 2018, 16:17:52
Ik was vanmiddag op het Gelderlandplein en zag daar de grote deur van de voormalige brandweerkazerne geopend aan de van Leijenberghlaan in Amsterdam. Is die weer in gebruik. Ik heb in ieder geval nog geen uitruk gezien op P2000 met een Autospuit Lodewijk (ASL) Iemand een idee?




RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1 Gepost op: 7 april 2018, 23:48:30
Ik was vanmiddag op het Gelderlandplein en zag daar de grote deur van de voormalige brandweerkazerne geopend aan de van Leijenberghlaan in Amsterdam. Is die weer in gebruik. Ik heb in ieder geval nog geen uitruk gezien op P2000 met een Autospuit Lodewijk (ASL) Iemand een idee?

In de 112 staat een heel artikel over de huisvestingscaroussel i.v.m. nieuwbouw en verbouwingen. Kazerne Lodewijk is voorlopig weer in gebruik genomen door kazerne Willem.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


rschilders

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #2 Gepost op: 8 april 2018, 07:01:19
Dank RenRoof....Het zijn dus ASW/ALW die daar in de kazerne staan. Jammer dat dit tijdelijk is, een weer reguliere bemande kazerne Lodewijk zou niet slecht zijn in Buitenveldert Oost, zeker gezien de ontwikkelingen op de Zuidas, wat bijna om de hoek ligt daar.