Brandweer Striping (nieuws, wetenswaardigheden & bijzonderheden)

Auteur Topic: Brandweer Striping (nieuws, wetenswaardigheden & bijzonderheden)  (gelezen 30701 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2011, 15:05:25
En die instantie, die erop toe kan zien bestaat al en heet RDW ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2011, 12:42:25
Mijn ervaring is dat het de burger niet zo veel uitmaakt waar de brandweer vandaan komt. Daarmee is het eerder een uiting van enthousiasme van de brandweerlieden. Op zich is daar niets mis mee. Waar ik mij wel enorm aan stoor is dat we gezamenlijk iets afspreken, dus hoe de voertuigen worden gestriped, en dat we ons daar vervolgens niet aan houden. Dit geeft een weinig professionele uitstraling. Als we de zonneklep willen beplakken met namen, dan moeten we dat allemaal op dezelfde manier doen of helemaal niet. Ik zou daar aan toe willen voegen: overdaad schaadt.....

Pffhhhhhhhh, wat een geneuzel om niets. Een beetje eigen identiteit kan helemaal geen kwaad. In plaats van het krampachtig pogen om door "ballpoint"chauffeurs verzonnen regelgeving op te dringen zouden deze zelfde personen er goed aan doen om eens naar de werkvloer te luisteren en binnen de op te dringen regelgeving ruimte te laten om een zonneklep te bestickeren. En laat men dat dan vooral doen op die manier die men zelf wenst ipv ook dat weer te willen regulieren.


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2011, 13:47:22
Pffhhhhhhhh, wat een geneuzel om niets. Een beetje eigen identiteit kan helemaal geen kwaad. In plaats van het krampachtig pogen om door "ballpoint"chauffeurs verzonnen regelgeving op te dringen zouden deze zelfde personen er goed aan doen om eens naar de werkvloer te luisteren en binnen de op te dringen regelgeving ruimte te laten om een zonneklep te bestickeren. En laat men dat dan vooral doen op die manier die men zelf wenst ipv ook dat weer te willen regulieren.

Mooi gesproken  O0


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2011, 13:50:43
wat is het hele probleem van een korpsnaam op de zonneklep? het enige wat ik hoor is dat het zogenaamd niet proffesioneel uitstraald. alsof dat afhangt van de bestikkering van de zonneklep. ik denk dat het echt niemand intresseert wat er op zo'n zonneklep gescheven staat. laat die jongens toch wat identiteit in het voertuig leggen, dat werkt nog motiverend ook!

wat word het volgende? moeten manschappen elkaar persé aan gaan spreken met 110, 111, 112 etc. omdat het voor de omstanders anders niet duidelijk is wat iemands functie is?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2011, 19:38:26
Pffhhhhhhhh, wat een geneuzel om niets. Een beetje eigen identiteit kan helemaal geen kwaad. In plaats van het krampachtig pogen om door "ballpoint"chauffeurs verzonnen regelgeving op te dringen zouden deze zelfde personen er goed aan doen om eens naar de werkvloer te luisteren en binnen de op te dringen regelgeving ruimte te laten om een zonneklep te bestickeren. En laat men dat dan vooral doen op die manier die men zelf wenst ipv ook dat weer te willen regulieren.

Er wordt wel degelijk naar de werkvloer geluisterd. De postnaam op de deur was oorspronkelijk niet toegestaan en wordt nu gelegaliseerd. Dit op veler verzoek van het werkveld. Met je uitlating van "ballpoint"chauffeurs kan ik niet zoveel. De huisstijl wordt namelijk niet verzonnen door chauffeurs maar door een hele brede groep. Deze brede groep heeft zich bovendien laten voeden door de achterban (hetgeen overigens niet inhoudt dat iedereen altijd zijn zin krijgt).

En laten we niet vergeten dat de brandweer "gewoon" een bedrijf is. Een bedrijf hanteert nu eenmaal een huisstijl en die is simpelweg aan regels gebonden. Je zult ergens een grens moeten leggen.

wat is het hele probleem van een korpsnaam op de zonneklep? het enige wat ik hoor is dat het zogenaamd niet proffesioneel uitstraald. alsof dat afhangt van de bestikkering van de zonneklep. ik denk dat het echt niemand intresseert wat er op zo'n zonneklep gescheven staat. laat die jongens toch wat identiteit in het voertuig leggen, dat werkt nog motiverend ook!

wat word het volgende? moeten manschappen elkaar persé aan gaan spreken met 110, 111, 112 etc. omdat het voor de omstanders anders niet duidelijk is wat iemands functie is?

Als het toch niemand interesseert waarom moeten we de zonneklepteksten dan in stand houden. Zonde van het bestickeren.

En als de naam op een zonneklep de motivatie moet brengen dan is er volgens mij iets niet in orde. Is de postnaam op de deur niet genoeg? Klaarblijkelijk heeft iemand een keer de behoefte gehad om de postnaam heel groot op de zonneklep te zetten. En ineens gaat iedereen dat na doen. Was die behoefte er voorheen niet dan. Een typisch geval van kopieergedrag.

En volgens mij is het overgrote deel van de voertuigen nog steeds niet voorzien van een zonnekleptekst. Dus als we daar naar kijken dan kunnen we niet spreken van een enorm grote behoefte.

Je voorbeeld met het aanspreken met 110, 111 en 112 lijkt mij niet nodig. De praktijk wijst namelijk uit dat de burger helemaal niet zo sterk geďnteresseerd is in de details van de brandweer. Zo interesseert het hen echt niet wie er precies wat doet bij de brandweer. En de burger vindt het ook echt niet zo boeiend waar de brandweer precies vandaan komt. Men wil gewoon zo snel en professioneel mogelijk geholpen worden. En zo is de cirkel weer rond: die schreeuwende teksten op de zonneklep dienen geen enkel ander doel dan het strelen van de ego’s van een paar brandweermannen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 1 maart 2011, 19:42:47
Tenminste nog één beroepsgroep die wél trots is op zijn baan en wat hij doet voor de kost. Dat ook nog in bedrijfsmatige "dat is allemaal niet nodig" hokjes stoppen, zó Nederlands.... te triest voor woorden.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #16 Gepost op: 1 maart 2011, 19:51:04
Het is bijzonder om te merken hoe heftig er op het zonnekleptekstverbod (mooi Scrabblewoord) wordt gereageerd. Ik vraag me alleen wel af hoeveel van de mensen die er op hebben gereageerd daadwerkelijk bij de brandweer actief zijn. Er wordt veel "over" de brandweer gesproken, maar wordt er ook "door" de brandweer gesproken?
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #17 Gepost op: 1 maart 2011, 20:44:23
Citaat
Ik vraag me alleen wel af hoeveel van de mensen die er op hebben gereageerd daadwerkelijk bij de brandweer actief zijn. Er wordt veel "over" de brandweer gesproken, maar wordt er ook "door" de brandweer gesproken
Ik, en ik heb geen behoefet aan de tekst op de zonneklep. Vooral omdat het niet praktisch is. Vandaag de iegen wagen aan de post, morgen een vervangende wagen. staat er dan RESERVE op de zonnklep.
Ik vindt het geen probleem dat er een post kazerne naam op het voertuig staat, maar niet zo schreeuwerig, en makkelijk uitwisselbaar mocht je een reserve wagen krijgen. Zoals Londen en Parijs dat doen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #18 Gepost op: 1 maart 2011, 21:19:28
Zeg crashtander ben je zelf wel bij de brandweer dan...

Een kazernenaam op de zonneklep geeft duidelijkheid en overzicht. Bij grote inzetten is in een oogopslag te zien waar welke kazerne staat en bezig is....
Wat is het probleem, dat iemand het niet mooi vind of dat het niet mag, allemaal debiele regels achter een bureau vandaan verzonnen. de beruchte ballpoint chauffeurs.... zelfde als dat er geen korps naam meer op de arm van een redvoertuig mag staan, dat verzin je toch niet.
ACH & HBT


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2011, 21:31:08
Er wordt veel "over" de brandweer gesproken, maar wordt er ook "door" de brandweer gesproken?

Ook hier op wil ik nog even inhaken , wat is ''door'' de brandweer gesproken?
want iedereen en zo ook bij de brandweer heeft zijn eigen mening!
dus hoe kan je dan vanaf de brandweer praten ik denk dat hier genoeg brandweermannen online zijn en je ziet al dat iedereen een andere mening heeft er over.