Rijkswaterstaat ook in de gemeenschappelijke meldkamer?

Auteur Topic: Rijkswaterstaat ook in de gemeenschappelijke meldkamer?  (gelezen 8403 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

WvL

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #20 Gepost op: 13 juli 2011, 11:16:49
een WvL (wegverkeersleider) van RWS in een GMK is niet mogelijk. Allereerst hebben de VMC's van RWS contact met ALLE GMK's. Verder heb ik in mijn werk een grote verscheidenheid aan systemen welke zijn aangesloten op een apart glasvezelnetwerk (VIC-net), denk hierbij aan bediening signalering en route informatie panelen en heb ik videowalls nodig voor mijn camerabeelden. Binnenkort start er een proef waarbij een VMC van RWS wordt aangesloten op het GMS, inderdaad een extra vinkje RWS, en de melding komt ook binnen op de VMC.

Wat opvalt is het contact tussen GMK en VMC, binnen de ene regio is dit erg goed (en prettig) geregeld terwijl het contact met een andere GMK erg stroef verloopt. Jammer want RWS kan een aanzienlijke meerwaarde bieden waardoor vaak onnodige inzet voorkomen kan worden wat dan op zijn beurt de druk op het operationele proces van bijvoorbeeld de politie verminderd.

In België zit overigens wel een politieagent in de VMC (maar daar hebben ze er dan ook maar 1, Nederland 5)
Wegverkeersleider bij Rijkswaterstaat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2012, 11:47:28
CityGis, tsja daar is wel iets gaande ;-)  998765

Zit even wat terug te zoeken kom jou reactie op mijn reactie daarboven tegen.
Hoe staat ervoor nu wat betreft CityGis bijna 1 jaar later ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen