Rokende hulpverleners

Auteur Topic: Rokende hulpverleners  (gelezen 13923 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 5 maart 2011, 13:36:59
Roken tijdens werktijd ... Altijd een leuke discussie, mogen de niet rokers dan een half uur eerder weg ?  ::)

Roken in een dienstvoertuig is voor mij echt een no-go ... En ik vervolgens (als niet roker) in die zelfde dienstauto zitten  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #21 Gepost op: 5 maart 2011, 15:08:02
En hoe zit het met het aanspreken van mensen als je net hebt gerookt? Je ademt dan nog altijd een "rooklucht" uit, die ik persoonlijk erg onplezierig vind ruiken.
Als bv agent, hoe heb je dat dan, neem je eerst een pepermuntje oid, voor je iemand aanspreekt?

Ik vind niet dat hulpverleners zouden moeten roken tijdens hun dienst, maar dat geldt dan ook voor bv artsen en vpk's. Misschien heb ik wel gemakkelijk praten, ik rook zelf niet  998765

Tijdens een pauze zou het kunnen, maar dan eerst tandenpoetsen voor je weer aan het werk gaat.
En in dienstvoertuigen hoort het al helemaal niet, werkplek is rookvrij toch?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2011, 15:58:27
En hoe zit het met het aanspreken van mensen als je net hebt gerookt? Je ademt dan nog altijd een "rooklucht" uit, die ik persoonlijk erg onplezierig vind ruiken.
Als bv agent, hoe heb je dat dan, neem je eerst een pepermuntje oid, voor je iemand aanspreekt?
Ik vind niet dat hulpverleners zouden moeten roken tijdens hun dienst, maar dat geldt dan ook voor bv artsen en vpk's. Misschien heb ik wel gemakkelijk praten, ik rook zelf niet  998765

Tijdens een pauze zou het kunnen, maar dan eerst tandenpoetsen voor je weer aan het werk gaat.
En in dienstvoertuigen hoort het al helemaal niet, werkplek is rookvrij toch?


Ik vind pepermunt juist stinken  O0

Ik hou niet van een zweetlucht wat gaan we daar aan doen?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #23 Gepost op: 5 maart 2011, 16:36:38
Ik vind pepermunt juist stinken  O0

Ik hou niet van een zweetlucht wat gaan we daar aan doen?
daar bestaat toch deodorant voor  ::)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #24 Gepost op: 5 maart 2011, 17:57:20
Tijdens een pauze zou het kunnen, maar dan eerst tandenpoetsen voor je weer aan het werk gaat.

Ik zie het al helemaal voor me, en flinke rij bekertjes incl tandenborstel in de toiletten/kleedruimtes :)
Nee nu even zonder gekheid, denk dat dit niet echt mogelijk is hé. Wie neemt nou z'n tandenborstel mee naar zijn/haar werk? Ik heb het altans nog nooit gezien. (m.u.v. de tandarts).
Wel een goed idee, moet ik bekennen!  O0

Je adem stinkt inderdaad wel, maar ik denk dat we hier vrij weinig aan kunnen doen. Onze werkgevers kunnen het moeilijk verbieden om een hele dag niet te roken. Denk dat je het beste na het roken een kauwgompje, of een fris adem snoepje kunt nemen voor de een frisse ademlucht.

Maarja, voor mij makkelijk praten want ik rook helemaal niet.
Zweten is een goed teken van hard werken, ik heb dus altijd een busje deo bij me (Ja, en die vliegen er door heen)0098


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #25 Gepost op: 5 maart 2011, 22:19:52
Kan inderdaad erg onaangenaam ruiken voor de slachtoffers of op andere manier vlakbij hulpverleners. Maar vorige week net lekker kruidig gegeten, net klaar: melding van ongeval met beknelling. Dan ga ik toch niet eerst mijn tanden poetsen? Ook nog gewondenverzorger (Brw) en een goed aanspreekbaar slachtoffer waar ik naast, en later achter zat. Ongetwijfeld weet ze wat ik heb gegeten. Kan er dan niet mee zitten. Geldt echter anders voor bijvoorbeeld ambulancepersoneel, (politie en brandweer ook), e.d. die op de post. kazerne, bureau hebben gegeten en tijd kunnen hebben even een tandenborsteltje te pakken zolang je geen spoedrit hebt. Kwestie van aanwennen die spullen in je kastje te hebben, naast de deo.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #26 Gepost op: 6 maart 2011, 11:25:01
Geldt echter anders voor bijvoorbeeld ambulancepersoneel, (politie en brandweer ook), e.d. die op de post. kazerne, bureau hebben gegeten en tijd kunnen hebben even een tandenborsteltje te pakken zolang je geen spoedrit hebt. Kwestie van aanwennen die spullen in je kastje te hebben, naast de deo.

Klopt, zoals ik al zei vind ik dit wel een goed idee. Alleen tijdens de pauze eten agenten ook regelmatig buiten de deur, zoals bij ons dorp in het restaurant. Dan gaat het gewoon moeilijk om daarna je tanden te poetsen.

Daarom is het altijd verstandig om iets als Fisherman fresh bij je te hebben, ook ik als niet-roker heb ik het toch bij me.. Altijd prettig een frisse ademlucht.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 6 maart 2011, 11:34:33
Handjes wassen, schoentjes gepoetst...tanden gepoetst, deodorantje op, fris geschoren met een vleugje after-shave. En bij een melding in huiselijke sfeer; eerst de voeten vegen en je netjes aan iedereen voorstellen.  ::)
En vervolgens iemand uit de meest ranzige rotzooi halen die je je maar voor kunt stellen!  098uo

Maar zonder gekheid; zowat iedere hv-er heeft wel een pakje kauwgom of pepermunt o.i.d. in de zakken zitten. Al is het soms maar om de stank van een ander uit je neus te verdrijven.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #28 Gepost op: 7 maart 2011, 16:05:06
Kan inderdaad erg onaangenaam ruiken voor de slachtoffers of op andere manier vlakbij hulpverleners. Maar vorige week net lekker kruidig gegeten, net klaar: melding van ongeval met beknelling. Dan ga ik toch niet eerst mijn tanden poetsen? Ook nog gewondenverzorger (Brw) en een goed aanspreekbaar slachtoffer waar ik naast, en later achter zat. Ongetwijfeld weet ze wat ik heb gegeten. Kan er dan niet mee zitten. Geldt echter anders voor bijvoorbeeld ambulancepersoneel, (politie en brandweer ook), e.d. die op de post. kazerne, bureau hebben gegeten en tijd kunnen hebben even een tandenborsteltje te pakken zolang je geen spoedrit hebt. Kwestie van aanwennen die spullen in je kastje te hebben, naast de deo.

Ik eet vaker niet dan wel rustig mijn eten op ;) dus "even rustig tandenpoetsen"  is meestal toch een utopie, ik ben al blij als ik op een beschaafde tijd alles binnen heb ;)

Ik ben ex-roker, maar heb soms nog een zwak moment waarop ik stiekem er eentje van een collega biets... meestal 's nachts, of na zo'n inzet dat je denkt: "had ik maar een vak geleerd"
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #29 Gepost op: 7 maart 2011, 19:36:32
Kan inderdaad erg onaangenaam ruiken voor de slachtoffers of op andere manier vlakbij hulpverleners. Maar vorige week net lekker kruidig gegeten, net klaar: melding van ongeval met beknelling. Dan ga ik toch niet eerst mijn tanden poetsen? Ook nog gewondenverzorger (Brw) en een goed aanspreekbaar slachtoffer waar ik naast, en later achter zat. Ongetwijfeld weet ze wat ik heb gegeten. Kan er dan niet mee zitten. Geldt echter anders voor bijvoorbeeld ambulancepersoneel, (politie en brandweer ook), e.d. die op de post. kazerne, bureau hebben gegeten en tijd kunnen hebben even een tandenborsteltje te pakken zolang je geen spoedrit hebt. Kwestie van aanwennen die spullen in je kastje te hebben, naast de deo.

Ik zit op 9 verschillende posten (en meer onderweg dan erop)..... dat zijn heel wat tandenborstels.... :D Kauwgom of pepermunt, voor de rest... jammer dan ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur