Rokende hulpverleners

Auteur Topic: Rokende hulpverleners  (gelezen 13927 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2011, 08:59:24
absoluut!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


pavdhu

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 21 mei 2011, 16:04:51
Ik zelf vindt het prima als een hulpverlener een peuk opsteekt als soort van relax moment na een ongeval, brand of andere inzet. Maar op de een of andere manier erger ik mij er wel aan als ze dit dicht bij het slachtoffer doen. Of vlak naast mij (vanwege die vieze rook :P)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 21 mei 2011, 17:28:04
Of vlak naast mij (vanwege die vieze rook :P)

Maar wel zo dicht mogelijk met je snufferd op een brandje gaan staan, toch?  ;D ;)


pavdhu

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 21 mei 2011, 18:32:42
Maar wel zo dicht mogelijk met je snufferd op een brandje gaan staan, toch?  ;D ;)

ja dat wel, maar dan ook uit de rook (je weet nooit precies wat erin zit namelijk)


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #54 Gepost op: 21 mei 2011, 19:19:34
Ik rook zelf ook, maar altijd uit het zicht. Ik erger mij soms kapot aan verplegend personeel en artsen die bij de ingang van een ziekenhuis of huisartsenpost staan te roken. Waarom ga je niet bij de achteringang paffen?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #55 Gepost op: 21 mei 2011, 19:44:28
Ik rook zelf ook, maar altijd uit het zicht. Ik erger mij soms kapot aan verplegend personeel en artsen die bij de ingang van een ziekenhuis of huisartsenpost staan te roken. Waarom ga je niet bij de achteringang paffen?

Tja de infrastructuur en daarmee gepaard-gaande faciliteiten zullen overal anders zijn. Is er een alternatief, dan moet je die als prof. zijnde ook benutten ja. Is die er niet...dan niet. Het zijn tenslotte ook maar mensen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:54:29
Het is maar goed dat mijn collega's geen account hebben en dus niet kunnen stemmen, want dan zou het percentage rokers drastisch stijgen.
Ik heb met veel groepen meegedraaid en dan zie je dat ongeveer 80 a 90% procent rookt en ik vaak met nog iemand de enige niet-roker ben.
We werken nu veel samen met de Landmacht collega's en ook daar ben ik 1 van de weinige die NIET rookt.
Percentage DBBO'ers dat rookt is best hoog.


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #57 Gepost op: 14 augustus 2011, 14:58:34
Ik ben ook een roker in de rode kolom.
Rook niet tijdens een inzet bij het inpakken of wachten wel.
Maar dan ook nog een beetje stiekem. Vind het voor mezelf er ook niet netjes uitzien dan.
Maar als dan de adrelinepeil weer zakt is het toch erg lekker.