Incident management in gemeentes (afzettingen/verkeer regelen)

Auteur Topic: Incident management in gemeentes (afzettingen/verkeer regelen)  (gelezen 12708 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2011, 00:16:56
Hier wordt het verkeer geregeld door een BOA van de gemeente Deventer.

Stadswacht + WTS Deventer zeer grote brand Grip 2

User: 112MT


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2011, 02:09:21
In Velsen/IJmuiden nemen de Stadswachten het nog wel eens over van de politie. Als er dan hekken komen te staan dan worden deze vaak bewaakt door gemeentepersoneel met verkeersreglaarsdiploma. In noodgevallen kunnen ze ook eerder worden ingezet.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2011, 04:43:17
In Den Haag zie ik vaak de ondersteunende dienst van HTM die het verkeer komt regellen. Allemaal met papieren en kleding om het uit te mogen voeren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2011, 12:57:22
In Den Haag zie ik vaak de ondersteunende dienst van HTM die het verkeer komt regellen. Allemaal met papieren en kleding om het uit te mogen voeren.
Ik neem aan dat je de VOD, de verkeersleiding, bedoelt? En dat uiteraard alleen bij incidenten waar eigen voertuigen bij zijn betrokken, want ze hebben het drukker dan dat iemand vermoedt 8)


Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #14 Gepost op: 7 maart 2011, 01:11:46
Weet iemand of je als gemeente ook verplicht bent dit te regelen? Kan iemand ook meer vertellen over de wijze van alarmering van gemeentelijke verkeersregelaars?

Gr. Frank


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 7 maart 2011, 01:19:25
Beste Frank, elke weg beheerder is verplicht regelgevind tov IM na te leven. Dit betekend dus ook de zorg voor de doorstroming van het verkeer.

en meneer Haagenees, ik kan niet zeggen of je gelijk hebt of niet maar ik zie alleen altijd HTM in het groot op de voertuigen staan en geef ze hulde omdat ze vak eerder ter plaatse zijn als welke HV dan ook :)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2011, 22:12:26
In Flevoland zie ik regelmatig dat de provincie die verantwoordelijkheid oppakt. Bij een flink incident komen er aan beide kanten wagens van de provincie te staan compleet met waarschuwingsborden. Dat zou ik in Gelderland ook graag zien :).

Tijdje geleden bij een groot ongeval op de Amsterdamseweg in Arnhem leek het ook goed geregeld.
Binnen 15 min was de weg afgezet dmv pijlwagens e.d. Maarja, het KLPD wegstation ligt ook in de buurt :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2011, 00:58:11
Dat is niet dankzij de KLPD ;). De gemeente Arnhem heeft goede afspraken met Van Amerongen en heeft het altijd snel voor elkaar :).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2011, 01:28:03
Ik neem aan dat je de VOD, de verkeersleiding, bedoelt? En dat uiteraard alleen bij incidenten waar eigen voertuigen bij zijn betrokken, want ze hebben het drukker dan dat iemand vermoedt 8)

http://www.nufoto.nl/fotos/196777/ongeval-wagenstraat-te-den-haag-.html

gelukkig ook zonder betrokkenheid eigen voertuigen dus ;)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2011, 01:32:24
http://www.nufoto.nl/fotos/196777/ongeval-wagenstraat-te-den-haag-.html

gelukkig ook zonder betrokkenheid eigen voertuigen dus ;)
Indirect in (niet alleen) dit geval: bus 18 was door dit incident gestremd en moest een omleiding volgen, waarvoor iemand (9 vd 10 x een VOD'er) van de HTM tp moet komen om de meldkamer te informeren wanneer het incident ten einde is en de bussen weer de eigen route kunnen tuffen. En in/rond het centrum van Den Haag zijn ze regelmatig tegelijkertijd / sneller dan de politie ter plaatse  >:D