Incident management in gemeentes (afzettingen/verkeer regelen)

Auteur Topic: Incident management in gemeentes (afzettingen/verkeer regelen)  (gelezen 12709 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2011, 21:37:14
Er is een nieuwe richtlijn incident management op wegen met tweezijdig aanrijdingsgevaar.
In principe geldt deze voor de IM wegen. Daarbuiten is men afhankelijk van de wegbeheerder hoe e.e.a. geregeld is/wordt.

Het hoeft dus niet persé geregeld te zijn in een gemeente.
Dan valt men terug op de politie en die moeten wel weer zich aan de IM richtlijnen houden. Maar ja, die zijn nog niet overal bekend.  ::)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Bart S

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 30 mei 2011, 20:18:39
Er is een nieuwe richtlijn incident management op wegen met tweezijdig aanrijdingsgevaar.
In principe geldt deze voor de IM wegen. Daarbuiten is men afhankelijk van de wegbeheerder hoe e.e.a. geregeld is/wordt.

Het hoeft dus niet persé geregeld te zijn in een gemeente.
Dan valt men terug op de politie en die moeten wel weer zich aan de IM richtlijnen houden. Maar ja, die zijn nog niet overal bekend.  ::)

De Landelijke Bijscholing 2 (BSD2) van de ambulanceacademie besteed een dagdeel aandacht aan de nieuwe richtlijn. Deze bijscholing is verplicht voor alle ambulancechauffeurs!


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #22 Gepost op: 30 mei 2011, 20:29:14
Er is een nieuwe richtlijn incident management op wegen met tweezijdig aanrijdingsgevaar.
Is er veel veranderd?


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #23 Gepost op: 30 mei 2011, 20:58:35
Toevallig een paar dagen geleden voor het eerst mensen van toezicht (van de gemeente) het verkeer zien regelen ipv agenten. Dit was bij een aanrijding (op een provinciale weg). Evenementen ed meestal gewoon een bedrijf.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #24 Gepost op: 31 mei 2011, 13:34:30
Toevallig een paar dagen geleden voor het eerst mensen van toezicht (van de gemeente) het verkeer zien regelen ipv agenten. Dit was bij een aanrijding (op een provinciale weg). Evenementen ed meestal gewoon een bedrijf.

Bij evenementen gaat het ook niet om Incident Management 0098


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #25 Gepost op: 31 mei 2011, 19:09:55
voorlopig zie je bij bijvoorbeeld ongevallen binnen de gemeentegrenz nog steeds dat er geen regel(maat) is mbt veiligheidskleding..Dat valt wel op, en is jammer! :)
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Bart S

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 3 juni 2011, 22:56:09
Is er veel veranderd?

Meest opvallende verandering vond ik "bufferruimte in meters = max. toegestane snelheid ter plaatse in km". Dus op een 80 km/u weg hou je een buffer van 80 meter aan, en op een autosnelweg bijvoorbeeld 120 meter (was standaard 100 meter).

Verder wordt je een methode geleerd om bij tweezijdig aanrijdgevaar je voertuig te parkeren en het verkeer van twee kanten stil te zetten.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #27 Gepost op: 3 juni 2011, 23:30:47
Meest opvallende verandering vond ik "bufferruimte in meters = max. toegestane snelheid ter plaatse in km". Dus op een 80 km/u weg hou je een buffer van 80 meter aan, en op een autosnelweg bijvoorbeeld 120 meter (was standaard 100 meter).

Verder wordt je een methode geleerd om bij tweezijdig aanrijdgevaar je voertuig te parkeren en het verkeer van twee kanten stil te zetten.

Wat ik er aan nog het meest frapante vind is dat er een circulatie is dat de bufferzone toch minimaal 150m dient te zijn (crow) maar idd dat ze het hebben ingekort is niet slim in mijn ogen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #28 Gepost op: 4 juni 2011, 00:14:25
Meest opvallende verandering vond ik "bufferruimte in meters = max. toegestane snelheid ter plaatse in km". Dus op een 80 km/u weg hou je een buffer van 80 meter aan, en op een autosnelweg bijvoorbeeld 120 meter (was standaard 100 meter).

Verder wordt je een methode geleerd om bij tweezijdig aanrijdgevaar je voertuig te parkeren en het verkeer van twee kanten stil te zetten.
Klein detail v.w.b. de bufferruimte: Vmax in km/u is niet bufferruimte in meters, maar Vmax in km/u = minimale bufferruimte in meters.

Maar als ik zo de laatste postings lees, hebben we het dus helemaal niet over een nieuwe versie van de richtlijnen, maar nog steeds over die van januari 2010, zoals die ook (en al lang) op www.incidentmanagment.nl te vinden zijn.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #29 Gepost op: 4 juni 2011, 21:08:40
Meest opvallende verandering vond ik "bufferruimte in meters = max. toegestane snelheid ter plaatse in km". Dus op een 80 km/u weg hou je een buffer van 80 meter aan, en op een autosnelweg bijvoorbeeld 120 meter (was standaard 100 meter).

Verder wordt je een methode geleerd om bij tweezijdig aanrijdgevaar je voertuig te parkeren en het verkeer van twee kanten stil te zetten.

Klein detail v.w.b. de bufferruimte: Vmax in km/u is niet bufferruimte in meters, maar Vmax in km/u = minimale bufferruimte in meters.

Maar als ik zo de laatste postings lees, hebben we het dus helemaal niet over een nieuwe versie van de richtlijnen, maar nog steeds over die van januari 2010, zoals die ook (en al lang) op www.incidentmanagment.nl te vinden zijn.

Hetgeen Bart aangeeft staat al in de richtlijn uit 2010 inderdaad.