Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994

Auteur Topic: Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994  (gelezen 27720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #40 Gepost op: 1 maart 2011, 23:04:03
wat denk je nou zelf???

dat ik elke keer met een burn weg rij?

iedereen ken toch wel eens een foutje maken en miss iets te veel gas of perongeluk de koppeling iets te snel loslaten.  wat totaal niet gevaarlijk is of gevaar kan veroorzaken.

Echt onzin dit alsof jij in de sneeuw rijdt en je burnt je dat ook nodig hebt

1 zoiets en meteen weg 1500 euro, had ik beter 230 kunnen rijden op de snelweg was ik nog goedkoper uit ook.

Maar ik ga nog in overleg met mijn advocaat en stiekem denk en hoop ik dat we deze zaak winnen, samen met de vele getuigen.

en die **** maar zeggen ja het kost 180 euro, ik kijk ELKE keer wegmisbruikers (vroeger)blik op de weg , heb nog NOOIT iets gezien/gehoord wat ook maar iets hier op lijkt.

Zat motoren ook die dat bewust doen kijk naar de TT Assen en nog nooit om zoiets een artikel 5 gegeven.



En is het niet raar ik heb mijn voertuig niet onder controle dus stel ik rij zo weg en rij iemand aan dan kan ik er niks aan doen mensen kan er ook niks aan doen dat ik mijn auto niet onder controle kan hebben blijf maar binnen mensen!



Edit: vorige week nog een politieauto met spinnende banden weg zien rijden en dan erger dan ik deed heeft hij zijn voertuig ook niet onder controle? dus ook zo een maatregel nodig?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #41 Gepost op: 1 maart 2011, 23:06:39
Niet gelijk mijn hoofd eraf bijten, maar ik meen mij te herinneren dat voor art. 5 je terstond staande gehouden moet worden. Art 5 kan dus niet worden opgelegd als jij zelf later komt voor een verklaring. Dit met de bewijslast van bestuurder.
Echter wacht op de brief want ik denk dat je art 5 niet krijgt voorhet doorslippen van je banden maar eerder omdat je verhaal kwam halen en daarbij in een controlle van de agenten reed. En dat vinden veel agenten niet leuk tot zelfs gevaarlijk want er komt "iemand" een controlle plaats in die daar niets heeft te zoeken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #42 Gepost op: 1 maart 2011, 23:14:51
Niet gelijk mijn hoofd eraf bijten, maar ik meen mij te herinneren dat voor art. 5 je terstond staande gehouden moet worden. Art 5 kan dus niet worden opgelegd als jij zelf later komt voor een verklaring. Dit met de bewijslast van bestuurder.
Echter wacht op de brief want ik denk dat je art 5 niet krijgt voorhet doorslippen van je banden maar eerder omdat je verhaal kwam halen en daarbij in een controlle van de agenten reed. En dat vinden veel agenten niet leuk tot zelfs gevaarlijk want er komt "iemand" een controlle plaats in die daar niets heeft te zoeken.

Nee hoor, je hoeft voor overtredingen van de wegenverkeerswet 1994 niet altijd staande te houden. Het is mogelijk om de eigenaar/bestuurder later te ontbieden aan het bureau. Ook is de eigenaar verplicht om de identiteit bekend te maken van de eventuele bestuurder. Proces-verbaal van bevindingen opgemaakt op ambtseed door de politie is in de meeste gevallen voldoende voor vervolging. En een vrijwillige verklaring van de bestuurder kan door de rechter gewoon als bewijs worden aangemerkt.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #43 Gepost op: 1 maart 2011, 23:17:35
Ik heb niet verklaard dat ik de bestuurder ben hoor.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #44 Gepost op: 1 maart 2011, 23:24:40
Ik heb niet verklaard dat ik de bestuurder ben hoor.

Nee, dat wordt ook niet gezegd. Je bent wel de eigenaar van het voertuig.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #45 Gepost op: 1 maart 2011, 23:28:16
wat denk je nou zelf???

dat ik elke keer met een burn weg rij?

iedereen ken toch wel eens een foutje maken en miss iets te veel gas of perongeluk de koppeling iets te snel loslaten.  wat totaal niet gevaarlijk is of gevaar kan veroorzaken.

Echt onzin dit alsof jij in de sneeuw rijdt en je burnt je dat ook nodig hebt

1 zoiets en meteen weg 1500 euro, had ik beter 230 kunnen rijden op de snelweg was ik nog goedkoper uit ook.

Maar ik ga nog in overleg met mijn advocaat en stiekem denk en hoop ik dat we deze zaak winnen, samen met de vele getuigen.

en die **** maar zeggen ja het kost 180 euro, ik kijk ELKE keer wegmisbruikers (vroeger)blik op de weg , heb nog NOOIT iets gezien/gehoord wat ook maar iets hier op lijkt.

Zat motoren ook die dat bewust doen kijk naar de TT Assen en nog nooit om zoiets een artikel 5 gegeven.



En is het niet raar ik heb mijn voertuig niet onder controle dus stel ik rij zo weg en rij iemand aan dan kan ik er niks aan doen mensen kan er ook niks aan doen dat ik mijn auto niet onder controle kan hebben blijf maar binnen mensen!



Edit: vorige week nog een politieauto met spinnende banden weg zien rijden en dan erger dan ik deed heeft hij zijn voertuig ook niet onder controle? dus ook zo een maatregel nodig?

Vinn,
Pak dit bericht vooral positief op.

Als je in het verkeer net zo reageert op situaties als hierboven dan is een onderzoek naar de rijgeschiktheid geen slecht idee...

Enfin, je vraagt om advies (voor de tweede maal) aan de blauwe kant van het forum, natuurlijk kun je naast advies tochwel een beetje twijfel en een aantal cynische opmerkingen verwachten. Je hebt te maken met professionals die dageliks dit soort verhalen aanhoren en dus daarmee een behoorlijk neus hebben voor gelul / waarheid.  En een 6de zintuig voor "er zit meer achter dit verhaal". Schiet dus niet gelijk vol in de verdediging.

Met name bij je laatste post raak je in dit verhaal mijn sympathie kwijt. Wijzen naar andere weggebruikers of agenten die al dan niet ook een fout maken om je eigen gedrag te vergoeilijken. Natuurlijk zijn er agenten die net een vervelende melding hebben afgehandeld en daarom wellicht sneller schrijven, maar zoals eerder aangehaald,

Of je nu express of per ongeluk slipt, wheelies, stoppies, burn-outs maakt, of bv geen voorrang verleend. Dit veranderd niets aan het feit dat het niet onder controle hebben van je voertuig  (evt icm andere factoren) een art5 waardig is. Als je per ongeluk iemand op een VOP plat rijdt kun je immers ook niet zeggen dat het per ongeluk ging toch?

Over alle andere omstandigheden is het lastig oordelen, twee partijen betekent immers ook twee verhalen.

Uiteraard wens ik je wel succes met je bezwaarprocedure, en hoop ik dat de waarheid boven tafel komt.
Freude am Fahren


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #46 Gepost op: 1 maart 2011, 23:29:08
Ik heb niet verklaard dat ik de bestuurder ben hoor.

Tja, een beetje recherche werk.... hier zitten allemaal dienders, en je geeft hier redelijk duidelijk aan dat jij de bestuurder was......

Daarnaast heb je denk ik je antwoord gekregen, en zal je de zaak moeten afwachten. Wij hebben je al het advies gegeven wat binnen ons bereik ligt. Ik weet niet wat je verder wilt met het topic? Wij staan het in ieder geval niet toe om er een veredeld politie-bash topic van te maken.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #47 Gepost op: 1 maart 2011, 23:34:54
wat denk je nou zelf???

dat ik elke keer met een burn weg rij?

[....]

En is het niet raar ik heb mijn voertuig niet onder controle dus stel ik rij zo weg en rij iemand aan dan kan ik er niks aan doen mensen kan er ook niks aan doen dat ik mijn auto niet onder controle kan hebben blijf maar binnen mensen!

Je zit als een klein kind om je heen te slaan, haalt de meest absurde voorbeelden erbij en ziet niet in dat jij zelf ook een fout hebt gemaakt. Kijk ook eens op je geeltje. Wat is de feitcode die daarop staat?

Citaat
Edit: vorige week nog een politieauto met spinnende banden weg zien rijden en dan erger dan ik deed heeft hij zijn voertuig ook niet onder controle? dus ook zo een maatregel nodig?

Het hoort niet. Het kan de beste gebeuren maar het betekend wel dat je eventjes niet de volledige controle hebt. Als je bandjes piepen zit je op de grens, als ze slippen zit je er overheen. Ik zeg niet dat je op een cursus moet daarom. Ik vind dat, zeker als je toen ook zo reageerde als je hier doet, dat het een totaal plaatje is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #48 Gepost op: 1 maart 2011, 23:42:28
Je zit als een klein kind om je heen te slaan, haalt de meest absurde voorbeelden erbij en ziet niet in dat jij zelf ook een fout hebt gemaakt. Kijk ook eens op je geeltje. Wat is de feitcode die daarop staat?
Ik was gewoon in paniek en heb dat gele briefje en de brief in mijn broek gestopt en die ligt nu in de wasmachine.
Is helaas verloren gegaan, mag je van uit gaan..

Krijg je als je een brief krijgt van de OvJ, staan daar ook feitcode('s) op of..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #49 Gepost op: 1 maart 2011, 23:43:54
ik kwam dit tegen :

 Toen verdachte zou worden aangehouden gaf hij vol gas en reed met spinnende wielen met zijn auto weg

De rechtbank Dordrecht heeft vrijgesproken van een poging doodslag op een politieagent. Toen verdachte zou worden aangehouden gaf hij vol gas en reed met spinnende wielen met zijn auto weg. De betreffende politieagent, die enkele meters voor de auto van verdachte stond, sprong opzij omdat hij dacht te zullen worden overreden. Verdachte heeft verklaard zo in paniek te zijn geweest dat hij bij het wegrijden niemand voor zijn auto heeft zien staan. Mede gelet op de plaats waar deze politieman stond acht de rechtbank dit niet onmogelijk. Aldus ontbreekt de opzet gericht op de dood of het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAU0259.html

oke oke misschien niet helemaal het zelfde maar het kan toch vrijspraak