Negeren rood kruis snelweg

Auteur Topic: Negeren rood kruis snelweg  (gelezen 14396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #30 Gepost op: 21 juni 2011, 23:43:31
Ben ik nou echt de enige die (met een spoedrit) wel eens hekken heeft verplaatst en meer van dat soort ongein? Kom op, we moeten allemaal ons werk doen. En bij onaangekondigde wegafzettingen- en sluitingen...er valt altijd wel een mouw aan te passen. Bijna altijd. Helemaal ideaal is als je de kans ziet een wegwerker aan te spreken met een porto, die de rest van het af te leggen traject waarschuwt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #31 Gepost op: 22 juni 2011, 06:44:51
Ben ik nou echt de enige die (met een spoedrit) wel eens hekken heeft verplaatst en meer van dat soort ongein? Kom op, we moeten allemaal ons werk doen. En bij onaangekondigde wegafzettingen- en sluitingen...er valt altijd wel een mouw aan te passen. Bijna altijd. Helemaal ideaal is als je de kans ziet een wegwerker aan te spreken met een porto, die de rest van het af te leggen traject waarschuwt.

Nee hoor, dat komt vaker voor dan je denkt. De stelling is echter doe je dat met OGS (met spoed) zodat men je hoort aankomen of doe je dat zonder en dus ook zonder spoed?

In mijn tijd (tering dat klinkt oud) bij de KMar deden we dat ook met melding OGS aan en met gepaste snelheid door het werkvak langs de file.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2011, 16:07:32
Nee hoor, dat komt vaker voor dan je denkt. De stelling is echter doe je dat met OGS (met spoed) zodat men je hoort aankomen of doe je dat zonder en dus ook zonder spoed?

In mijn tijd (tering dat klinkt oud) bij de KMar deden we dat ook met melding OGS aan en met gepaste snelheid door het werkvak langs de file.

In principe vind er veelal voorafgaand aan wegwerkzaamheden vooroverleg plaats met de gemeente, de provincie of rijkswaterstaat. Hierin spreek je af wat wel en niet mogelijk is. Zaken welke aan de orde komen zijn o.a. het wel of niet inzetten van een verkeersregelaar bij de afzetting. Het wel of niet doorrijden van een werkvak. Zoiezo dient het doorrijden van een werkvak met gepaste spoed te gebeuren.
Ik vermoed zelf eerder dat of bepaalde diensten niet op de hoogte zijn van de gemaakte afspraken of dat er gewoon voertuigen denken, ik ben een hulpdienst, dus ik mag erdoor.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2011, 16:18:28
In principe vind er veelal voorafgaand aan wegwerkzaamheden vooroverleg plaats met de gemeente, de provincie of rijkswaterstaat. Hierin spreek je af wat wel en niet mogelijk is. Zaken welke aan de orde komen zijn o.a. het wel of niet inzetten van een verkeersregelaar bij de afzetting. Het wel of niet doorrijden van een werkvak. Zoiezo dient het doorrijden van een werkvak met gepaste spoed te gebeuren.
Ik vermoed zelf eerder dat of bepaalde diensten niet op de hoogte zijn van de gemaakte afspraken of dat er gewoon voertuigen denken, ik ben een hulpdienst, dus ik mag erdoor.

Dit wordt echter niet altijd teruggekoppeld aan de hulpdiensten is mijn ervaring.

Zo kan ik me nog herinneren dat men bezig was op de A4 richting A'dam en dat men vanaf S'hol niet de A4 opkon. Al het verkeer werd omgeleid naar de A9 of via de andere kant bij Hoofddorp de A4/A5 op.
Bleek na een maand dat wij(KMar, Medische dienst S'hol en Brandweer) wel gewoon de A4 opkonden. Dit was besloten door RWS, echter is dit dus nooit teruggekoppeld aan ons. Hebben we dus een maand kilometers omgereden. :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2011, 18:28:35
Nee hoor, dat komt vaker voor dan je denkt. De stelling is echter doe je dat met OGS (met spoed) zodat men je hoort aankomen of doe je dat zonder en dus ook zonder spoed?

Met en zonder. Laatst nog in een tunnel; even de amber verlichting aan, af en toe claxoneren, en in de verte steken ze de hand al op van; we hebben je gezien. Dat was zonder spoed, althans; A2. En met oudere ambu's even het blauw erop en je drietoon even laten galmen, maar dat is vaak niet nodig. Gewoon gezond verstand, zoals met zoveel dingen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #35 Gepost op: 22 juni 2011, 18:44:44
Dit wordt echter niet altijd teruggekoppeld aan de hulpdiensten is mijn ervaring.

(...)
In verreweg de meeste gevallen wordt het schriftelijk (of per mail) doorgegeven aan de "beleidsmedewerker" (belast met verkeerszaken) of aan een functionaris van de meldkamer van de betreffende hulpdienst. Wat er vervolgens mee gebeurt is natuurlijk de vraag. Het zal niet de eerste keer zijn dat de chauffeur zelf nergens vanaf weet: "nee, die heeft ons niets verteld..."
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2011, 23:51:10
Als ik bij ons de lijst met wegafsluitingen erbij pak kan ik precies zien welke weg afgesloten is, of hij toegankelijk is voor 'ons' en of daar nog voorwaarden aan zitten zoals alleen bij spoed etc. Werkt prima O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2011, 23:45:36
Ik heb wel een overleg bijgewoond voor de start van de verbredingswerkzaamheden op de A9 tussen Uitgeest en Alkmaar. Tijdens de spits is er een speciale verkeersregelaar o.i.d. die bij incidenten HV-voertuigen door beschikbare/vrije werkvakken langs de file kan beloodsen. De HV-diensten (zelf of via meldkamer) kunnen dit dan via de verkeerscentrale RWS aanvragen.

En zonder OGS een wegvak inrijden is natuurlijk al helemaal not-done.
Dat is bij de Beverwijkse collega's niet bekend, althans bij lang niet iedereen.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #38 Gepost op: 24 juni 2011, 06:35:36
ZIE VERDER: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57238.0#board



Dat is bij de Beverwijkse collega's niet bekend, althans bij lang niet iedereen.

Dat kan, vanuit de brandweer zater ook alleen Heiloo, Castricum/Limmen/Akersloot en Uitgeest erbij.
Het gaat ook om het stuk dat door/langs hun gemeenten loopt.
Ik kan me nog herinneren dat wel Heemskerk en Velsen zijn genoemd ivm HV en WO.

En natuurlijk zou het handig zijn om een systeem te hebben waarmee je iedereen in de hele regio kunt informeren over alle werkzaamheden, opbrekingen en omleidingen.