Komen opdraven bij autoinbraken

Auteur Topic: Komen opdraven bij autoinbraken  (gelezen 1553 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Gepost op: 14 oktober 2004, 23:20:14
Beste Politieagenten,

Ik heb een vraag, of erger nog, ik zit ergens mee.

Het zit zo, afgelopen zondag op maandagnacht is er ingebroken in mijn auto, ze hebben diverse dingen gestolen, en ook heel veel aan mijn auto "gesloopt"

Nou is mijn vraag, waarom komt de Politie niet ter plaatse bij zo'n dilict, ik had duidelijke sporen buiten mijn auto op de naast mij geparkeerde auto, ook waren er (voor mijn gevoel) nog duidelijk een paar vingerafdrukken aanwezig, en anders waren er genoeg aanraakpunten!!!.

Ik wil graag weten waarom dit niet meer kan/mag???

Graag julie reactie.

Groetjes,
Glenn (Smoke)


BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Merijn

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2004, 21:43:39
Ik zal proberen dat te beantwoorden. De blauwedienst komt soms wel ter plaatse en soms niet. Heeft te maken met de prio van de melding.  Klinkt raar maar komt er zo op neer, als er tijd is komen we en anders moet je naar het bureau komen om aangifte te doen.

Wat betreft de sporen: In Hollands Midden komt de TR (technische recherche) nier meer voor auto inbraken. Men zegt dat dit te maken heeft met de hoeveelheid werk die daar aan vat zit. Aangezien ik als simpel blauw testbuisje geen vanstand heb van het werk van de TR kan ik wel itressant gaan doen bij de auto en allemaal sporen opnemen maar daar worden ik en de klant niet wijzer van.

Ik begrijp dat het raar is als je bij je auto staat en je ziet zoveel sporen maar ook de TR kent richtlijnen en een daarvan is dat men niet meer komt voor auto inbraak.

Best raar want het is volgens mij nog steeds een van de meest voorkomende dingen. Of zou het daar misschien aan liggen......

Groeten Merijn


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2004, 20:17:44
Hoi Merijn,

Als eerste bedankt voor je reactie, dit verklaard een hoop.

Alleen is het zo jammer dat veel mensen, als ze zoiets te horen krijgen meteen zoiets hebben van, goh laten ze eens niet bekeuren bij bijvoorbeeld 3 km te hard rijden, maar laten ze in plaats van zulke kleine dingen eens een echt misdrijf oplossen (het is tenslotte een misdrijf)
En helemaal als het ook nog eens regio afhankelijk is.
Op zo'n moment is natuurlijk hun reactie aardig op z'n plaats, vind je niet???

Maar ja, gebeurd is gebeurd, en maar hopen dat het niet meer gebeurd.

Groetjes,
Glenn (Smoke)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Merijn

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2004, 21:47:36
Zo'n reactie is zeker op z'n plaats alleen is het dan weer jammer dat ik, als ik bij diegene staat waar er is ingebroken dat op mijn bord krijg. Maar aan de andere kant ben ik dan even degene waar tegen ze "te keer" kunnen gaan.

Als het aan mij ligt komt die TR namelijk gewoon opdraven als ik dat wil. De TR is ondersteunend dus is het volgens mij zo dat ik ze moet kunnen in schakelen als het nodig is.

Maar goed ik denk daar schijnbaar anders over dan degene die dit vezonnen hebben en zelf nog geen cm op straat aan politie werk hebben gedaab.

Groeten.