wettelijk niks doen???????

Auteur Topic: wettelijk niks doen???????  (gelezen 3070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ridder Pim

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 17 oktober 2004, 22:56:01
Als men puur BLS toepast, is de kans dat het s.o. zelf weer circulatie krijgt zeer minimaal. Daar tegenover staat dat de volgende schakel in de keten een keuze kan maken wel of niet continueren. Door de keuze aan hen te laten, bespaar je de eerste hulpverlener dit dilemma.

Maar je kunt de circulatie wel in stand houden totdat de ambulance ter plaatse is!!
Als men helemaal niets doet gaat iemand zeker dood...
Meestal als er (goede) BLS is toegepast hebben wij wel degelijk winst bij het continueren van de behandeling.
Daarintegen, als iemand 1 minuut of langer onaangeroerd blijft liggen, daalt zijn of haar overlevingskans drastisch.
Het standpunt van de thuiszorg is dus m.i. ethisch niet verantwoord.


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 oktober 2004, 08:34:47
M.i. ook niet... ;) Het gaat er mij maar om of ze eigenlijk zo iets kunnen stellen en of dit wettelijk in de haak is.... :-\

Het feit dat je niks zou mogen doen is uiteraard al een vreemde zaak, maar het feit ligt er wel.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2004, 19:07:46
M.i. ook niet... ;) Het gaat er mij maar om of ze eigenlijk zo iets kunnen stellen en of dit wettelijk in de haak is.... :-\

Het feit dat je niks zou mogen doen is uiteraard al een vreemde zaak, maar het feit ligt er wel.

Welk Feit, bronvermelding.. !!!!!, Ik geloof er namelijk niets van..