Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

Auteur Topic: Geneeskundige combinatie na 2015 / Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)  (gelezen 98760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1324114 date=1421585342
Misschien dat ik het verkeerd heb opgevangen...maar mij was bekend dat de eenheden van het rode kruis deze calamiteitenvoertuigen krijgen. Dus dat het rode kruis met hun noodhulpteams deze materialen en tenten krijgt en in geval van een oproep inzet. En niet, zoals je aangaf vrij ambulancepersoneel.

Dat staat namelijk hier: http://www.ambulanceblog.nl/grootschalige-geneeskundige-bijstand-vervangt-geneeskundige-combinatie/
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1324284 date=1421669610
Dat staat namelijk hier: http://www.ambulanceblog.nl/grootschalige-geneeskundige-bijstand-vervangt-geneeskundige-combinatie/

Er komen dus een tweetal voertuigen (zoals dat in principe nu ook al is), 1 voor de RAV met materiaal ("het calamiteitenvoertuig") en een voertuig voor het RK waar het vervoer van het noodhulpteam mee plaats vindt.

En in het calamiteitenvoertuig komt al het materiaal. Wat er in het voertuig van het RK "extra" komt is nog onbekend, wel welke voertuigen het gaan worden (bron: één van de coördinatoren noodhulp in het land op Yammer). En als daar materiaal in mee moet dan zal dat wederom met een aanhanger mee moeten.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
In het Rode Kruis Noodhulpteam Voertuig kunnen de middelen die het NHT nodig heeft gewoon mee. Er zal geen aanhanger zijn (bij het NRK). De materiaalvoorziening van de RAV is geheel gescheiden van die van het NHT. Na 2 uur brengt het IFV middelen voor zowel het NRK als de RAV. Hoe die verpakt zijn is mij niet bekend.

Er is bekend welke voertuigen het worden, dit zijn verhoogde, verlengde T5 volkswagens. Dit is op het Social network van het NRK te lezen voor vrijwilligers. Hier staat niets over materialen, daar dit nog onderwerp van bespreking is.

Het NHT voertuig kan ook zonder RAV-GGB inzet ingezet worden, en is dus zelfvoorzienend.
Ik wil jullie verzoeken te stoppen met speculeren, 99% van de tijd klopt het niet.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Citaat van: Golly link=msg=1324297 date=1421673724
In het Rode Kruis Noodhulpteam Voertuig kunnen de middelen die het NHT nodig heeft gewoon mee. Er zal geen aanhanger zijn (bij het NRK). De materiaalvoorziening van de RAV is geheel gescheiden van die van het NHT. Na 2 uur brengt het IFV middelen voor zowel het NRK als de RAV. Hoe die verpakt zijn is mij niet bekend.

Er is bekend welke voertuigen het worden, dit zijn verhoogde, verlengde T5 volkswagens. Dit is op het Social network van het NRK te lezen voor vrijwilligers. Hier staat niets over materialen, daar dit nog onderwerp van bespreking is.

Het NHT voertuig kan ook zonder RAV-GGB inzet ingezet worden, en is dus zelfvoorzienend.
Ik wil jullie verzoeken te stoppen met speculeren, 99% van de tijd klopt het niet.
Helder!
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


sb79

  • NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
geduld is een schone zaak ;)


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Denk niet dat je veel geduld hoeft te hebben als ze alles rond willen hebben op 1 januari moet je zo langzamerhand mensen gaan voorlichten werven omscholen opleiden want ik neem aan dat dit niet in de laatste paar maanden van het jaar nog even snel moet gebeuren


sb79

  • NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
in hollands midden gaat het een en ander snel lopen is ons toegezegd
dan horen we ook wat meer het wie wat waar enz enz


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Mij bevreemd het dat er zo weinig openheid over dit onderwerp is bij het NRK, maar dat strookt dan weer wel met het vanouds bekende algemene beleid daar...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik ben benieuwd hoe het in mijn regiootje gaat. Ik ben ook benieuwd naar de voertuigen. Wat voor types, uitvoering en hoe komen ze er uit te zien. De oude Sprinters zijn natuurlijk allang aan vervanging toe.

Citaat van: sb79 link=msg=1324357 date=1421689574
in hollands midden gaat het een en ander snel lopen is ons toegezegd
dan horen we ook wat meer het wie wat waar enz enz


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1324387 date=1421697397
Ik ben benieuwd hoe het in mijn regiootje gaat. Ik ben ook benieuwd naar de voertuigen. Wat voor types, uitvoering en hoe komen ze er uit te zien. De oude Sprinters zijn natuurlijk allang aan vervanging toe.

Et voila:

Citaat van: Golly link=msg=1324297 date=1421673724
Er is bekend welke voertuigen het worden, dit zijn verhoogde, verlengde T5 volkswagens. Dit is op het Social network van het NRK te lezen voor vrijwilligers. Hier staat niets over materialen, daar dit nog onderwerp van bespreking is.

Ik blijf de interne communicatie bij het NRK bijzonder vinden..