Optreden NS-personeel + BOA (discussie n.a.v. filmpje)

Auteur Topic: Optreden NS-personeel + BOA (discussie n.a.v. filmpje)  (gelezen 9928 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2011, 14:25:25
Wat een held, eerst een grote bek en een beetje meisjes schoppen. En daarna bijna gaan janken. En nu voor lul staan voor heel Nederland. Ja denk als hij het allemaal terug ziet dat hij niet heel blij met zich zelf word...(en terecht)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2011, 14:26:18
Wat een held, eerst een grote bek en een beetje meisjes schoppen. En daarna bijna gaan janken. En nu voor lul staan voor heel Nederland. Ja denk als hij het allemaal terug ziet dat hij niet heel blij met zich zelf word...(en terecht)

Hij veranderd inderdaad ineens in een klein jochie met z'n: ''Zij begonnen!  huil huil''  >:D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2011, 14:30:23
Ik zag trouwens v.d. week ergens het bericht voorbij komen dat de SpoPo opgeheven is / wordt? Klopt dat?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2011, 14:41:46
Eerste filmpje gezien, meest teleurgesteld ben ik nog in het gedrag van de omstanders  :-X


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2011, 14:42:15
Ik zag trouwens v.d. week ergens het bericht voorbij komen dat de SpoPo opgeheven is / wordt? Klopt dat?

Volgens mij niet. Wel zouden ze kantoren gaan sluiten op een aantal stations: http://www.nu.nl/binnenland/2451585/spoorwegpolitie-sluit-kantoren.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2011, 14:43:58
Eerste filmpje gezien, meest teleurgesteld ben ik nog in het gedrag van de omstanders  :-X

Tweede filmpje gezien, goede actie van de BOA's, nog steeds erg teleurgesteld in de andere inzittenden. Nu durven ze ineens wel te roepen terwijl ze eerst een beetje schaapachtig ja knikken naar die man.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2011, 14:48:34
Eerste filmpje gezien, meest teleurgesteld ben ik nog in het gedrag van de omstanders  :-X
Tweede filmpje gezien, goede actie van de BOA's, nog steeds erg teleurgesteld in de andere inzittenden. Nu durven ze ineens wel te roepen terwijl ze eerst een beetje schaapachtig ja knikken naar die man.

Ja, zeg dat :-X Niet dat ik zo'n held ben, maar om nou te gaan zitten lachen cq. hinniken om die vent... ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2011, 14:55:55
Is heel natuurlijk kuddegedrag: "Binnen een groep voel ik me sterk, als individu ben ik kwetsbaar. Lacht iedereen dan lach ik mee, maar in mijn eentje wil ik vooral niet opvallen"
Een normaal sociaal patroon, helaas, dat kuddegedrag.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2011, 14:58:11
Ja, zeg dat :-X Niet dat ik zo'n held ben, maar om nou te gaan zitten lachen cq. hinniken om die vent... ::)

En hem op die manier ook nog aanmoedigen om achter haar aan te gaan en zijn voet in haar k*t te stoppen  >:(

Toch is dit wel een mooi voorbeeld van groepsgedrag, ze verschuilen zich achter elkaar. Was er op dat moment één iemand opgestaan en had die man aangesproken dan hadden ze waarschijnlijk ook allemaal achter diegene gaan staan. Daarom vind ik de huidige overheidscampagnes ook zo goed waarbij er inderdaad een beroep op mensen gedaan wordt in een groep erop af te stappen.

Edit, zie ook Caprice 9C1   ;)