Bezuinigingen veiligheidsregio's

Auteur Topic: Bezuinigingen veiligheidsregio's  (gelezen 9817 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vrijwilligers Velsen-Zuid

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • vrijwilligers Velsen-Zuid
Reactie #30 Gepost op: 21 juli 2011, 12:19:51
Ondanks de ruim 7.000 opgehaalde handtekeningen van (o.a.) de inwoners van Velsen + een door de beroepscollega's brandweer Velsen ondertekende brief tegen opheffing van de vrijwillige post is deze week officieel de kogel door de kerk kazerne: 1 januari 2012 zijn we opgeheven.   98uiye


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #31 Gepost op: 23 juli 2011, 00:42:58
Velsen Zuid levert de vrijwilligers in. Haarlem Oost levert een deel van de vrijwilligers in. 2 posten worden samengevoegd. Er wordt gesproken over vermindering van de autoladders van 8 naar 4.......
Is er al bekend wat er op het hoofdkantoor van de VRK wordt ingeleverd??? Minder personeel betekent toch dat er minder leidinggevenden nodig zijn. Minder opleiding gegeven dus minder personeel op die afdeling. Minder (onder)officieren op de afdelingen preventie (ander bouwbesluit dus minder werk) enz.

Wie kan mij dit uitleggen??? Bij vrijwel ALLE bezuinigingen gaat het om het einde van de pijplijn: de repressieve dienst c.q. personeel. en NIET over de hogere echelons die schijnbaar allemaal erg hard nodig zijn om de organisatie haar waterhoofd te laten behouden. :(
Of heb ik het niet goed... dan verneem ik dat graag.

Erg triest allemaal en jammer van de vrijwilligers die kunnen opstappen. Ik zou het wel weten: Per 2012 niet meer nodig?.... dan nu al weggaan, kan men er vast aan wennen. >:(

JAB


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #32 Gepost op: 23 juli 2011, 07:27:26
Wie kan mij dit uitleggen???

Als je ook bij de VRK werkt kan je natuurlijk in eerste instantie bij jouw eigen leidinggevende terecht.
Als die voor jou gevoel geen voldoende uitleg geeft kan je terecht bij jouw vertegenwoordiger in de OR of vakbondsvertegenwoordiger.

Ik kan/mag hier geen details noemen, maar kan in algemene zin wel zeggen dat de bezuingingen op uitvoerende onderdelen natuurlijk ook effect heeft op de ondersteunende onderdelen. Dat is ook verteld in speciale bijeenkomsten door de directie.
Als onderdelen opgeheven/samengevoegd worden, krijg je ook verschuiving van functies. Het is algemeen bekend, zelfs verplicht, dat er voor het betreffende personeel eerst een passende functie binnen de organisatie gezocht moet worden. Dat lukt ook meestal. Voor vrijwilligers die specifiek gebonden zijn aan een post ligt dat natuurlijk wat lastiger.
Helaas allemaal, leuk is natuurlijk anders, maar waar.


xtream

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #33 Gepost op: 7 november 2011, 16:34:53
OCHTEN - Er moet bezuinigd worden bij de brandweer. Dat heeft de gemeenteraad van Neder-Betuwe besloten tijdens de raadsvergadering die onlangs gehouden werd in Ochten. De PvdA diende een motie in waarbij de partij het college verzoekt om het bestuur van de Veiligheidsregio, waaronder de brandweer valt, te bewegen om te komen tot een bezuiniging. De motie werd door een ruime meerderheid van de raad aangenomen.
 
De regionalisering van de brandweer, een landelijke maatregel komt eraan. Volgens de PvdA is er veel geld te winnen door de werkwijze van de brandweer aan te passen en te denken aan een efficiente clusterindeling. Ook zou het accent moeten komen liggen op de preventie van branden en risicobeheersing.
 
Gemeentebelangen (GB) stemde als enige tegen de motie van de Partij van de Arbeid. "Kunt u mij zeggen dat er door deze wijziging de burgers niet in gevaar komen?", vroeg Elly Ketellapper van GB aan de PvdA. De partij moest haar het antwoord schuldig blijven.

bron :de gelderlander