C2000 portofoon in handen niet hulpverleningsdienst

Auteur Topic: C2000 portofoon in handen niet hulpverleningsdienst  (gelezen 57212 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #40 Gepost op: 6 mei 2011, 17:31:52
Een beetje OT.. excuses.

Maar werkt de HTM op een eigen TETRA netwerk of het MCCN (Entropia Digital) netwerk?


michel76

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #41 Gepost op: 6 mei 2011, 20:53:13
Weet iemand toevallig wat die gespreksgroepen zijn van de HTM,is wel leuk om te weten.
We kunnen er alleen niks mee omdat we het toch niet kunnen beluisteren.
Is gewoon intresse  ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #42 Gepost op: 6 mei 2011, 21:06:44
Maar werkt de HTM op een eigen TETRA netwerk of het MCCN (Entropia Digital) netwerk?

De HTM heeft een eigen TETRA netwerk met (logischerwijs) eigen zenderlokaties. Zo heeft MCCN in Zoetermeer 1 mooie centrale zenderlokatie, vlak daarbij staat de HTM met een centrale zender ivm de Zoetermeerse randstadrail en aan de zuidkant (bij de A12) staat nog een HTM antenne.


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #43 Gepost op: 12 mei 2011, 07:10:40
Die RR kan ik ontvangen op mijn Bearcat trunkingscanner, al dan niet m.b.v. de TrunkView software via de PC ( http://www.linato.net/trunkview/nl/). De scanner zelf ondersteunt nl. geen Entropia.

Is best leuk, want er zitten nog veel meer bedrijven en overheidsinstanties op Entropia. Beveiliging en Parkeerbeheer, om maar eens wat te noemen.

TrunkView zorgt ervoor dat de scanner vanaf het datakanaal automatisch meeschakelt tussen de verschillende spraakkanalen, zodat de gesprekken goed te volgen blijven. Je kunt natuurlijk ook de datakanalen uitzetten en alleen naar de spraakkanalen luisteren, maar dan hoor je dus alles door elkaar.

Entropia is dus via een gewone scanner ook te beluisteren, evt. m.b.v. Trunkview. Mogelijk niet helemaal on-topic, maar misschien heeft iemand er wat aan i.h.k.v. scanner-uit-de-kast ;-)
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #44 Gepost op: 12 mei 2011, 16:55:46
Die RR kan ik ontvangen op mijn Bearcat trunkingscanner, al dan niet m.b.v. de TrunkView software via de PC ( http://www.linato.net/trunkview/nl/). De scanner zelf ondersteunt nl. geen Entropia.

Is best leuk, want er zitten nog veel meer bedrijven en overheidsinstanties op Entropia. Beveiliging en Parkeerbeheer, om maar eens wat te noemen.

TrunkView zorgt ervoor dat de scanner vanaf het datakanaal automatisch meeschakelt tussen de verschillende spraakkanalen, zodat de gesprekken goed te volgen blijven. Je kunt natuurlijk ook de datakanalen uitzetten en alleen naar de spraakkanalen luisteren, maar dan hoor je dus alles door elkaar.

Entropia is dus via een gewone scanner ook te beluisteren, evt. m.b.v. Trunkview. Mogelijk niet helemaal on-topic, maar misschien heeft iemand er wat aan i.h.k.v. scanner-uit-de-kast ;-)

Het TETRA netwerk van Entropia is NIET af te luisteren, dit netwerk staat ook wel bekend als MCCN (Mission Critical Communications Network) en Entropia Digital. Daarintegen is het MPT-1327 netwerk (analoge trunking) van Entropia wel af te luisteren.


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #45 Gepost op: 12 mei 2011, 17:01:46
Het TETRA netwerk  van Entropia is NIET af te luisteren, dit netwerk staat ook wel bekend als MCCN (Mission Critical Communications Network) en Entropia Digital. Daarintegen is het MPT-1327 netwerk  (analoge trunking) van Entropia wel af te luisteren.

Uiteraard bedoel ik dat ook, zou bijna zeggen dat spreekt voor zich. Maar dat geldt niet voor iedereen, dus in dat opzicht ben ik incompleet geweest, excoesi!

Blijft staan, dat het best leuk is om het eens op een oude scanner te beluisteren.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #46 Gepost op: 23 juli 2011, 10:52:34
Ik meen dat o.a. HTM beveiliging in Haaglanden met deze porto's werkt; om maar een bedrijf te noemen.

Inmiddels moet ik mezelf corrigeren en Hunter gelijk geven: HTM werkt inderdaad met een eigen Tetra netwerk met zijn eigen zenders.

MCCN c.q. Entropia gebruiken we inmiddels zelf binnen regio15; ongeveer 15 van onze reporters zijn uitgerust met Tetra porto's waarmee we dan onderling kunnen communiceren. En dat werkt uitermate goed moet ik zeggen: we kunnen sneller en meer informatie uitwisselen, en het is ook veiliger in het verkeer t.o.v. de "oude" manier van onderling communiceren (twitter op smartphones) die we tot voor kort gebruikten. Daarom bouwen we ook handsfree carkits voor de porto's in de auto en hebben de scooterrijders onder ons een "oortje" in.

Het zijn dus gewone Tetra porto's en geen C2000 porto's; al kijken politieagenten soms vreemd op dat we exact hetzelfde type porto gebruiken als wat zij ook aan de riem hebben hangen. We zijn inmiddels al een paar keer gecontroleerd; en er zullen nog wel een paar keer volgen 998765

Peen
Redacteur van


michel76

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #47 Gepost op: 24 juli 2011, 13:49:56
Dat is inderdaad een mooie oplossing dat jullie daarmee zijn gaan werken Peen.
Hoe ziet zo'n carkit voor zo'n porto er dan uit als ik mag vragen,of heb je een foto via PM

En hebben jullie in heel Regio Haaglanden dekking?


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #48 Gepost op: 24 juli 2011, 17:12:29
Eigenlijk bijna hetzelde als voor een oude GSM.



En hierbij een linkje met de huidige en toekomstige dekking van entropia.

http://www.entropia.eu/nl/dekking-nederland-2011.htm
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


michel76

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #49 Gepost op: 24 juli 2011, 17:26:24
Ok bedankt voor de foto.
Ik ga eens kijken waar ze deze carkit verkopen ben er wel in geintresseerd. ;)