C2000 portofoon in handen niet hulpverleningsdienst

Auteur Topic: C2000 portofoon in handen niet hulpverleningsdienst  (gelezen 57266 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #90 Gepost op: 9 november 2014, 19:57:16
Citaat van: vuurmenekuh link=msg=1307254 date=1415476521
Goede avond allemaal,

Als ik het een beetje goed begrijp ben ik één van de personen in kwestie. Ik zal even van uit mijn eigen kant uitleggen hoe de vork in de steel zit. om onduidelijkheid te voorkomen

om te beginnen, Ik ben op mijn 12 jaar bij de jeugdbrandweer gegaan, omdat de brandweer mij altijd geintereseert heeft. na een jaar ben ik eens bij het dichts bijzijnde vrijwillige korps gaan kijken en zo doende heb ik een zeer goede band opgebouwd met het korps. zo ben ik lid van de personeels vereniging, help ik mee op de weekelijkse oefenavond ect. en omdat ik nog minder jarig ben (16) (hier zal wel fel op worden gereageerd maar ik ben een gewone jongen met een goed verstand en daarbij weet ik wat ik doe, en natuurlijk is het van vanzelfsprekend dat er niks wat er word gezegd naar buiten wordt gebracht, hier zijn afspraken gemaakt) en omdat ik toch wat voor het korps wou betekenen ben ik voor het korps gaan fotograferen van jubilarissen, feesten, uitrukken, activiteiten ect. als huisfotograaf dus.  en laat duidelijk zijn dat ik niet iemand ben die een stijf pikkie krijgt van zwaailichten en sirenes, ik doe dit serieus en verstandig, en ik ken mijn plaats bij een incident. ik doe dit omdat ik het een mooie hobby vind, respect heb voor de hulpverlening en toch op een manier hoe klein dan ook mijn steentje wil bij dragen.  maar nu het porto verhaal. een half jaar geleden kwam ik op het internet een DMO portofoon tegen voor de duidelijkheid geen c2000 (TEA2). toen ben ik met een paar personen van het korps in gesprek gegaan en tot de conclusie gekomen dat het geen probleem was als ik mee zou luisteren met het ''eigen'' korps onder de voorwaarden dat er geen zendfunctie zou zijn. er zal nu wel gereageert worden van wat heb je er aan om Dmo te luisteren, ik vind het een meer waarde hebben, nu krijg je in eerste instantie toch meer mee en begrijpje dingen beter, ik zeg altijd klein leerprocces. dit is hoe de vork in de steel zit en ik heb zelf ook al navraag gedaan en toen is mij gezegd geworden dat dit niet illegaal is zoals ik hier eerder ook al gelezen heb. nu weten jullie hoe het zit en ik hoop dat het een stuk duidelijker is geworden. ik zie de reactie's wel verschijnen. mvg Rick

Rick, welkom op het forum en bedankt voor het uitleggen. Er is dus gewoon helemaal niets aan de hand en de boel is een beetje opgeblazen. Case close zou ik zeggen. Veel plezier nog op het forum!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #91 Gepost op: 9 november 2014, 22:19:35
Citaat van: vuurmenekuh link=msg=1307254 date=1415476521
er zal nu wel gereageert worden van wat heb je er aan om Dmo te luisteren, ik vind het een meer waarde hebben, nu krijg je in eerste instantie toch meer mee en begrijpje dingen beter

Dat is hetzelfde als dat mensen niet begrijpen wat er leuk is aan vissen, of postzegels verzamelen. Sommige mensen hebben totaal geen inlevingsvermogen en kunnen niet begrijpen waarom iemand iets leuk vindt. De vraag is ook, waarom zou je dat moeten begrijpen? Zelf luister ik ook graag naar DMO. Zojuist nog een binnenbrand in de wijk; "kleine brand, brand meester. 2e TS niet meer nodig, ambu nog wel even door laten komen". Zijn kleine dingen, maar soms valt er aardig wat mee te luisteren en zoiets leuk vinden is puur persoonlijk :)


vuurmenekuh

  • huisfotograaf vrijwillige Brandweer - Rode Kruis EHBO'er - BLS AED
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
  • Chase your dreams !
Reactie #92 Gepost op: 11 november 2014, 19:17:40
gelukkig is er begrip, had andere reactie verwacht 1

Citaat van: Hunter link=msg=1307407 date=1415567975
Dat is hetzelfde als dat mensen niet begrijpen wat er leuk is aan vissen, of postzegels verzamelen. Sommige mensen hebben totaal geen inlevingsvermogen en kunnen niet begrijpen waarom iemand iets leuk vindt. De vraag is ook, waarom zou je dat moeten begrijpen? Zelf luister ik ook graag naar DMO. Zojuist nog een binnenbrand in de wijk; "kleine brand, brand meester. 2e TS niet meer nodig, ambu nog wel even door laten komen". Zijn kleine dingen, maar soms valt er aardig wat mee te luisteren en zoiets leuk vinden is puur persoonlijk :)