wat is goede marifoon?

Auteur Topic: wat is goede marifoon?  (gelezen 11171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 22 oktober 2004, 17:06:36
Dat moge duidelijk zijn!
(om even van dit onderwerp af te stappen: ik ben benieuwd of jullie methodes afwijken van die van de KNBRD, hebben jullie ook procedures digitaal? Vast wel :D
Kanaal 1 is iig hier te ontvangen en zenden lukt ook wel, maar alleen op hoog vermogen en dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Martijn


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #31 Gepost op: 23 oktober 2004, 14:09:05
Maar is dat niet, kijk maar eens op http://www.rys.nl/watersport.htm

Dan hebben wij nog de uitvoering zonder DSC.

Henk

Dat valt inderdaad mee, hebben jullie trouwens 1 of meerdere marifoons aan boord?

Marcom-A heeft alleen wel een boel overbodige dingen voor op de randmeren en voor de kustreddingsbrigades. Of heb jij een inmarsat terminal op je RIB ;D?

Wat voor school doe je dan; zeevaartschool?
Citaat

Ja inderdaad, maar als je het toch krijgt :P en inderdaad zeevaartschool ::)



Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 23 oktober 2004, 14:23:32
krijgen is altijd mooi, geld helaas niet voor mij :P


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #33 Gepost op: 23 oktober 2004, 14:26:35
Dat valt inderdaad mee, hebben jullie trouwens 1 of meerdere marifoons aan boord? Ja inderdaad, maar als je het toch krijgt :P en inderdaad zeevaartschool ::)

Wij hebben 1 marifoon aan boord, maar wel de mogelijkheid van dual watch.
De Chester heeft er wel twee.

Overigens is de microfoon van deze marifoon echt waterdicht.

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 23 oktober 2004, 15:04:30
Dat lijkt me inderdaad heel belangrijk. Hoe hebben jullie hem gemonteerd en is hij niet gevoelig voor diefstal?
Op de Buster is het voor ons makkelijk om hem te monteren, aangezien je 2 kanten hebt om dingen op te monteren. Bij de Duarry wordt het lastiger vanwege ruimtegebrek. Nou scheelt het natuurlijk wel dat hij volledig waterdicht is, zit je niet met het probleem: Oooh, als hij maar niet nat wordt....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 23 oktober 2004, 15:15:47
Ik ben even weg, even wat foto's maken ;D

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 23 oktober 2004, 15:31:31
Wauw, wat een service :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 23 oktober 2004, 16:24:03
Oke, eerst hoe de boot erbij ligt in de Aanloophaven:



Het dashboard van de zijkant:



van de voorkant:



en je kan een kanaal handig een naampje geven, dat hoeft niet eens altijd ergens op te slaan:



Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 23 oktober 2004, 16:32:53
mooie foto's! Mijn dank is groot

Maar zag ik dat nou goed? Die massa sleutel (contact) zo in het zicht?
Hier hebben ze namelijk geen respect meer voor iets dat met hulpverlening te maken heeft, alles wat meegejat kan worden wordt meegenomen. In het verleden al eens buitenboordmotoren gestolen etc. En bij de watersport vereniging (waar ik les geef) antenne en verlichting eraf gesloopt, en accu leeggemaakt doordat de massasleutel (die achter slot zit) niet was omgedraaid door de laatste. Zeer triest.

Maar of weer ff terug te komen; handig dat je die namen in kunt programmeren. En dat Basel slaat op de Basel-overeenkomst? In hoeverre is jullie marifoon aangepast aan het binnenwater want bij de binnenvaart mode hoor je geen dualwatch etc te kunnen gebruiken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 23 oktober 2004, 16:46:06
Base 1 is een basis programmereing (de eerste  ;D).

Met wat drukken op de knop staat daar wat anders, zoals "zee". (we hebben dan ook een "zee machtiging") Dan wordt de andere, aangepaste programmering  aktueel met oa kanaal 00.

De Jachthaven ligt tegenover een aantal woonhuizen die de zaak goed in de gaten houden, en de steiger is alleen over privé grond te bereiken. De massapik is niet belangrijk, je moet ook nog een kontaktsleutel omdraaien. En alle hangsloten losmaken. En het alarm uitzetten. Dat hebben we sinds onze hagelnieuwe glimmende Mercury 150L Optimax achter de Seeker hangt, maar daar kom ik nog op terug. 8)



en een hoesje om de buddy:


Henk