GRIP 1 Grote brand (GGZ Rivierduinen, 3 doden) Kasteellaan - Oegstgeest 12-03-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (GGZ Rivierduinen, 3 doden) Kasteellaan - Oegstgeest 12-03-2011  (gelezen 28256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #41 Gepost op: 14 maart 2011, 14:10:06
Toch zal de bemanning van Oegstgeest met een brok in hun keel naar deze melding gereden hebben.
Is er al iets bekent over de oorzaak?
Ik ben zeer benieuwd over hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Het hele korps is opgekomen naar deze melding. Gelukkig kregen ze al snel door dat het een ongewenste melding was.
Het onderzoek is nog in volle gang, niet alleen zal er gekeken worden naar de oorzaak maar ook naar het handelen van alle betrokkenen en de alarminstallatie. In 4 minuten kan er geen uitslaande brand ontwikkelen en een gebouw al gevult zijn met dikke zwarte rook.
Journalist


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #42 Gepost op: 14 maart 2011, 15:48:13
Het hele korps is opgekomen naar deze melding. Gelukkig kregen ze al snel door dat het een ongewenste melding was.
Het onderzoek is nog in volle gang, niet alleen zal er gekeken worden naar de oorzaak maar ook naar het handelen van alle betrokkenen en de alarminstallatie. In 4 minuten kan er geen uitslaande brand ontwikkelen en een gebouw al gevult zijn met dikke zwarte rook.

Praktijk is altijd weerbastiger dan de theorie.....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #43 Gepost op: 14 maart 2011, 23:39:21
Praktijk is altijd weerbastiger dan de theorie.....
Absoluut, daarom moet onderzoek alles gaan uitwijzen. Helaas gaat dat nog wel even duren.
Journalist


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 15 maart 2011, 16:35:54
Oegstgeest - Politie-onderzoek naar oorzaak brand in volle gang

http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/110315onderzoekbrandoegstgeest.asp

Oegstgeest, 15-03-2011 • De forensische opsporing is sinds zondag 13 maart met een uitgebreid sporenonderzoek bezig in het pand van GGZ Rivierduinen in Oegstgeest waar zaterdagavond kort brand woedde. Het sporenonderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak van de brand is geweest.

Politie Hollands Midden verwacht dat het forensische onderzoek nog een paar dagen in beslag gaat nemen. Het forensisch onderzoek is onderdeel van een grootschalig rechercheonderzoek (TGO) dat standaard wordt uitgevoerd bij branden waar dodelijke slachtoffers vallen. In het TGO zijn naast forensisch experts ook tactisch rechercheurs aan het werk.
Zaterdagavond woedde er korte tijd een hevige brand in een pand van GGZ Rivierduinen in Oegstgeest. Bij de brand kwamen twee mensen om het leven, een 59-jarige man en een 59-jarige vrouw. Beide slachtoffers kwamen uit Oegstgeest. Bij de brand vielen ook 5 gewonden, waarvan er 4 nog in het ziekenhuis liggen. De toestand van één van hen is nog zorgelijk.
Samen sterk in de hulpverlening!


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #45 Gepost op: 15 maart 2011, 22:58:22
Inmiddels ben ik gevraagd om een verklaring af te leggen als getuigen. Morgen ga ik naar het politiebureau.
Journalist


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2011, 23:06:32
Tip: neem een papier mee met de internet links waar je al wat hebt neergezet, (eigen log, dit forumtopic, etc...)

Daarmee voorkom je naderhand lastige vragen...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2011, 23:12:32
Tip: neem een papier mee met de internet links waar je al wat hebt neergezet, (eigen log, dit forumtopic, etc...)

Daarmee voorkom je naderhand lastige vragen...

Ik ben geen verdacht. Gewoon getuigen en zij willen mijn verhaal aanhoren. Sommige dingen zijn redelijk moeilijk te herinneren door de paniek en chaos. Dit zal ik dan ook meegeven aan de agent van TGO.
Journalist


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #48 Gepost op: 15 maart 2011, 23:16:18
Ik ben geen verdacht. Gewoon getuigen en zij willen mijn verhaal aanhoren. Sommige dingen zijn redelijk moeilijk te herinneren door de paniek en chaos. Dit zal ik dan ook meegeven aan de agent van TGO.

Die agenten weten dat je niet alles meer weet, das logisch je maakt zo iets (gelukkig) niet dagelijks mee. Gewoon rustig vertellen wat je allemaal nog weet en dan komt het helemaal goed. Heel veel succes in ieder geval ermee.


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #49 Gepost op: 15 maart 2011, 23:23:21
Die agenten weten dat je niet alles meer weet, das logisch je maakt zo iets (gelukkig) niet dagelijks mee. Gewoon rustig vertellen wat je allemaal nog weet en dan komt het helemaal goed. Heel veel succes in ieder geval ermee.

Gaat wel goed komen! Bedankt!
Journalist