meerdere inzetten lifeliner 2 binnen het gebied van lifeliner 3

Auteur Topic: meerdere inzetten lifeliner 2 binnen het gebied van lifeliner 3  (gelezen 6350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HenriZomer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Goedemiddag,

er valt mij vandaag iets op: Lifeliner 2 wordt meerdere keren ingezet in het gebied van lifeliner 3.
Namelijk:

112meldingen
13:29:26 13-03-11[LL2]A1 AMBU LFL02 rijsbergseweg Breda brda bon 21242 23-I-B
1420059Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.1 Rotterdam
112meldingen
15:28:48 13-03-11[LL2]A1 AMBU LFL02 lange trekken 10 udenhout L-22-D bon 21276
1420059Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.1 Rotterdam


Dit terwijl er beide keren geen melding is geweest voor Lifeliner 3.
Bij de eerste melding leek het voor mij nog mogelijk dat Lifeliner 3 nog bezig was met zijn laatste melding, hoewel het dan ook zou gaan om een langere inzet van 2 uren.

112meldingen
11:31:23 13-03-11[LL3]A1 4184EL 47 WAALDIJK OPIJNEN Gezondheid
0923993Traumaheli Lifeliner 3 Nijmegen


Na de melding in Opijnen van 11:31 vanochtend is er voor Lifeliner 3 via P2000 geen melding meer voorbij gekomen, en is Lifeliner 2 dus nu voor de 2e keer ingezet in het gebied van Lifeliner 3. Is er wellicht iets aan de hand met de helikopter uit Nijmegen zodat deze niet inzetbaar is, en Lifeliner 2 de taken opzich neemt?
Wellicht dat iemand iets weet?




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2011, 16:51:25
"Het gebied" is wel erg zwart-wit. Er is geen landelijke "heli-volgorde-tabel" waaruit automatisch de dichtstbijzijnde heli komt rollen. De centralist van dienst maakt op dat moment een keuze en in grensgevallen kan het zijn dat de ene keer de LL2 wordt opgeroepen en de andere keer de LL3. Overigens zie ik de LL2 (die staat in mijn pager) regelmatig naar Brabant gaan. Zoveel maakt het ook niet uit denk ik, richting Breda/Udenhout.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2011, 16:58:32
Hier een kaartje met de inzetgebieden (even naar rechtsonder scrollen), hoewel deze inderdaad niet zwart-wit zijn:
http://www.anwb-medical-air.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=104


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden


HenriZomer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2011, 17:56:39
Als je het inderdaad op het kaartje bekijkt ligt het er inderdaad een beetje "tussen in"
Kan inderdaad de keuze van het moment zijn. Bedankt!


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2011, 18:33:14
ik heb wel eens p2000 gezien dat de LL2 ook wel eens in Gelderland-zuid komt als de LL3 net oproepen is voor een melding.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2011, 18:59:20
ik heb wel eens p2000 gezien dat de LL2 ook wel eens in Gelderland-zuid komt als de LL3 net oproepen is voor een melding.

Het is maar net waar inzet van een traumateaum per heli nodig is. Als het moet komt de LL2 in Nijmegen als de LL3 ingezet is, en de LL3 in Rotterdam als de LL2 ingezet is. Met andere woorden ze zijn overal in NL inzetbaar (en soms zelfs over de grens). De afweging nut/noodzaak is natuurlijk wel bepalend omdat de aanvliegtijden dan ook langer worden.


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2011, 19:02:15
ik heb wel eens p2000 gezien dat de LL2 ook wel eens in Gelderland-zuid komt als de LL3 net oproepen is voor een melding.

En bij de Schiphol crash stonden er stonden de Lifeliner 1, Lifeliner 2 en de Lifeliner 3 in Kennermerland (de Lifeliner 4 was ook gealarmeerd, maar kon vanwege problemen met de heli toen niet vliegen). Afgelopen zomer waren de Lifeliner 2 en de Lifeliner 3 ingezet in Rotterdam. Ook is de Lifeliner 2 niet heel lang geleden nog in Gooi en Vechtstreek geweest (ik meen in Hilversum of Bussum). Met andere woorden, er zijn nog tal van voorbeelden te noemen waarbij een helikopter buiten zijn 'cirkels' kwam ;).
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2011, 19:06:03
En bij de Schiphol crash stonden er stonden de Lifeliner 1, Lifeliner 2 en de Lifeliner 3 in Kennermerland (de Lifeliner 4 was ook gealarmeerd, maar kon vanwege problemen met de heli toen niet vliegen). Afgelopen zomer waren de Lifeliner 2 en de Lifeliner 3 ingezet in Rotterdam. Ook is de Lifeliner 2 niet heel lang geleden nog in Gooi en Vechtstreek geweest (ik meen in Hilversum of Bussum). Met andere woorden, er zijn nog tal van voorbeelden te noemen waarbij een helikopter buiten zijn 'cirkels' kwam ;).

Zeker weten, in Harderwijk en Zeewolde is de heli uit Rotterdam, bij beide 1x ter plaatse geweest, sta je wel even raar te kijken.. (als er 'uit het niets' een lifeliner is)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2011, 19:06:38
Ik denk dat het nu voldoende duidelijk is.
Hier gaat een slotje op.