Ambulances België

Auteur Topic: Ambulances België  (gelezen 121347 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2005, 20:27:36
zo, dat zijn mooie auto's :o  Net als in Duitsland waar ze ook van die Notartz-wagens hebben.

Ik vraag me aleen af waarom we dat in nederland niet hebben...


Omdat 't niveau van de ambulancebemanning (en dan uiteraard metname de verpleegkundige) veel hoger ligt in Nederland.

Of misschien omschrijf ik het verkeer met het woord "niveau" want ik heb ook collega's die als verpleegkundige op een seh werken, en daarnaast als verpleegkundige op de mug mee uitrukken, maar zodra ze op de ambulance zitten mogen ze 'n heleboel handelingen niet meer uitvoeren omdat ze officieel dan alleen nog maar "ambulancier" zijn.

Dus beter gezegd, een ambulanceteam in Nederland kan en mag veel meer als in Duitsland en Belgie, vandaar dat wij niet van die MUG/Notarzt auto's hebben hier.

Dat beslist enkel hc 100 en/of de ziekenwagen ter plaatste.


En voor de gene die zich nu afvragen wat "hc100" is, dat is 't "HulpCentrum 100" oftewel de Belgische variant van de CPA/MKA/AC.  ;)


brw_sluis

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2005, 00:13:05
Hier de MUG van knokke geloof ik bij een dodelijk ongeval in breskens
Foto: © Christof Grahame



Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2006, 00:25:36
Weer een nieuwe MUG (voor Ottignies).
Deze heeft een wel èrg platte lichtbak - is die wel goed zichtbaar!?


Bron: autotitre.com


Karim

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2006, 02:00:45
Weer een nieuwe MUG (voor Ottignies).
Deze heeft een wel èrg platte lichtbak - is die wel goed zichtbaar!?


Da's een LED lichtbalk, en die is nog veel beter zichtbaar als 'n gewone lichtbalk  ;)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2006, 16:07:54


stond op de emercare 2004
Nurse powerrrrr


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2007, 16:27:13
Nog wat nieuwe MUGs





arisco.be


bas.

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2007, 16:32:52
Ik kwam deze foto's ergens op internet tegen en ik heb er ook vaker iets van gezien, alleen nu is mijn vraag of dit een originele nederlandse ambulance is of dat de striping door de belgische ambulance dienst is aangebracht. De striping op de laatste foto lijkt precies te zijn opgeplakt als in nederland met allarm nummer, star of life en oud voertuig nummer. De lichtbalk heb ik hier in nederland ook wel vaker op HV-voertuigen gezien. Gegevens over de belgische ambulance dienst zijn ook welkom. foto tieme




timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2007, 17:26:11
Ik kwam deze foto's ergens op internet tegen en ik heb er ook vaker iets van gezien, alleen nu is mijn vraag of dit een originele nederlandse ambulance is of dat de striping door de belgische ambulance dienst is aangebracht. De striping op de laatste foto lijkt precies te zijn opgeplakt als in nederland met allarm nummer, star of life en oud voertuig nummer. De lichtbalk heb ik hier in nederland ook wel vaker op HV-voertuigen gezien. Gegevens over de belgische ambulance dienst zijn ook welkom. foto tieme




Mischien een ambulance uit de grens streek, ik heb er wel eens meer 1 zien rijden uit belgië die er zo uitzag.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2007, 17:44:48
die is een keertje op televisie geweest op rtl5 bij transport magazine
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2007, 18:45:15
Mischien een ambulance uit de grens streek, ik heb er wel eens meer 1 zien rijden uit belgië die er zo uitzag.

Dit was een demo-model die verkocht is aan een ambulancedienst in Belgie. In Nederland was hier geen markt voor (aldus de sales-manager)