Ambulances België

Auteur Topic: Ambulances België  (gelezen 122379 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #110 Gepost op: 6 april 2013, 22:58:04
Het is opvraag van het ziekenhuizen zelf dat deze voertuigen anoniem zijn. Zodat bezoekers van het ziekenhuis bv. de familieleden van het overleden slachtoffer het transport voertuig niet zien staan. Moest dat ooit het geval zijn.
In de toekomst gaan alle voertuigen helemaal zwart worden dus zonder enige belettering.
Met juist een LED-balk achteraan de achterruit met daar de tekst op "Orgaan transport".


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #111 Gepost op: 6 april 2013, 23:00:43
Het is opvraag van het ziekenhuizen zelf dat deze voertuigen anoniem zijn. Zodat bezoekers van het ziekenhuis bv. de familieleden van het overleden slachtoffer het transport voertuig niet zien staan. Moest dat ooit het geval zijn.
In de toekomst gaan alle voertuigen helemaal zwart worden dus zonder enige belettering.
Met juist een LED-balk achteraan de achterruit met daar de tekst op "Orgaan transport".
Hier in Nederland rijden orgaantransportvoertuigen (scrabble!) met opvallende ambulancestriping. Ik weet niet hoe druk het in de Belgische ziekenhuizen is, maar als ik orgaantransport zie staan, ga ik er niet 1 2 3 van uit dat dat voor de persoon is voor wie ik kom op de IC. En zo ja, dan wat? Trap ik dan die ruiten in, of beklad ik het voertuig?

Snap de logica hierachter niet....


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #112 Gepost op: 7 april 2013, 09:48:58
Hier in België is al gebeurd dat chauffeurs van orgaantransporten worden lastig gevallen door familieleden.
En omdat zoveel mogelijk te voorkomen gebruiken ze anonieme wagens.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #113 Gepost op: 7 april 2013, 15:46:48
Dusdanig anoniem dat de naam/functie van het voertuig er op staat?  ::)


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #114 Gepost op: 9 april 2013, 15:07:05
Klopt, maar dit gaat er binnenkort ook af.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #115 Gepost op: 9 april 2013, 15:18:19
Klopt, maar dit gaat er binnenkort ook af.
Dan mogen ze de flitsers oojkwel meteen wegwerken. Eigenlijk om te huilen dit hele verhaal...


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #116 Gepost op: 9 april 2013, 18:08:55
Dan mogen ze de flitsers oojkwel meteen wegwerken. Eigenlijk om te huilen dit hele verhaal...

Ik denk dat het de meeste normale mensen (lees: niet-hulpverlenings geïnteresseerd) niet op zou vallen dat er flitsers op het voertuig zitten. Laat staan dat ze de link leggen met orgaantransport. Zeker als straks de stickers eraf zijn.


Gast

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 9 april 2013, 18:12:54
Ik vind het een heel plausibel verhaal om het voertuig zo goed als undercover te maken. Dat is hetzelfde als een voertuig juist super opvallend (als welbekende ambulance) uit te dossen.
Bij beiden is de kans op een vervelend bejegenen door eventuele familie, om wat voor emotionele redenen dan ook, kleiner dan als er ORGAANTRANSPORT op staat, terwijl hun geliefde net overleden is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #118 Gepost op: 9 april 2013, 22:44:40
Ik vind het een heel plausibel verhaal om het voertuig zo goed als undercover te maken. Dat is hetzelfde als een voertuig juist super opvallend (als welbekende ambulance) uit te dossen.
Bij beiden is de kans op een vervelend bejegenen door eventuele familie, om wat voor emotionele redenen dan ook, kleiner dan als er ORGAANTRANSPORT op staat, terwijl hun geliefde net overleden is.
Amen.

Ik zie geen agressiefactor in orgaantransport(eurs).


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #119 Gepost op: 9 april 2013, 22:57:02
Ik ook niet, tenzij ze het zonder toestemming doen  >:D
Lijkt me, dat een voertuig die primair OGS moet voeren juist zo opvallen mogelijk moet zijn.
Tenzij (AT ect) er gegronde redenen zijn om dit juist niet te doen  ^-^
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat