Bijzondere Belgische brandweervoertuigen

Auteur Topic: Bijzondere Belgische brandweervoertuigen  (gelezen 10016 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #20 Gepost op: 2 januari 2009, 23:22:46
Enkele nieuwigheden uit Antwerpen  :D


Vraagje: wat zit er allemaal in die container van het duikteam?
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 2 januari 2009, 23:53:59
Vraagje: wat zit er allemaal in die container van het duikteam?
En wat ik me dan afvraag: zitten de duikers daar ook in onderweg naar een uitruk of kan men pas als ie op de grond staat beginnen met omhangen
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #22 Gepost op: 3 januari 2009, 00:10:55
En wat ik me dan afvraag: zitten de duikers daar ook in onderweg naar een uitruk of kan men pas als ie op de grond staat beginnen met omhangen

Dat lijkt mij niet. Ik denk dat de duikers en hun eerstelijns uitrusting wel met een busje of iets dergelijks worden vervoerd. De container zou dan voor het vervoer van aanvullende zaken kunnen worden gebruikt. Of misschien gebruiken ze hem ter plaatse wel als omkleedruimte voor duikers die net uit het water komen.

Maar goed, mogelijk dat Vatrogasci ons dat kan vertellen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Vatrogasci

  • purchaser
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #23 Gepost op: 3 januari 2009, 10:03:10
ter info
voor de 1ste uitruk beschikt de Antwerpse brandweer over een WO Mercedes Sprinter 4x4



Wat de duikcontainer betreft :

De duikcontainer was reeds verschillende jaren bij brandweer Antwerpen maar werd tot nu toe nog niet ingericht.  De container werd ingericht, herschilderd en voorzien van de BVV-striping.  Hij is opgesplitst in twee delen.  In het voorste deel is een klein bureel ingericht waarin de duikoperaties kunnen gecoördineerd worden.  Deze ruimte is daarom voorzien van tafel en stoelen en een whiteboard.  In het achterste deel staan enkele rolkarren opgesteld met stroomgroep en allerhande materieel dat specifiek tijdens de duikoperaties kan gebruikt worden.  De container is verder voorzien van een luifel aan de zijkant.

met dank aan : BW Antwerpen (wagenparkbeheer)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #24 Gepost op: 3 januari 2009, 18:11:04
Bedankt voor de info Vatrogasci! O0
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.