Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86312 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 25 mei 2005, 22:49:06
wat een rommeltje in die auto   :-X :P

Leuke foto's!!

Kan iemand mij vertellen hoe die dingen onder de rechtercamera heten? (die oranje draailichtjes die je op de grond kan leggen)


Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2005, 00:44:41
En als je ze in lijn achter elkaar op de grond legt, gaan ze om de beurt knipperen.... ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2005, 09:08:43
hier was er een keer een oefening, legde ze ook die dingen op de weg, komt er een vrouw aan, die rijd zon ding ter barste, dus ik zeg stop effe, werd ze boos, dus toen heb ik het even gemeld aan de ovd, later kwam de politie der nog bij, want die mevrouw dacht dat ze in het wegdek zaten, bla bla bla  vervolgens moest de vrouw mee, en moest ze blazen etc :laugh:

maar op zich vind ik het een gaaf systeem om bijv. een rijbaan mee af te bakenen maar niet om een inrit van een straat er mee af te zetten, twee naast elkaar ipv pilonnen, tenzame met pilonnen gaat et wel omdat anders het misschien toch te onbekend nog is voor automobilisten

ze vallen heel erg goed op, ze zijn in navolging van de safety flairs in Amerika (fakkels waar ze de weg mee afzetten)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2005, 15:33:04
hier was er een keer een oefening, legde ze ook die dingen op de weg, komt er een vrouw aan, die rijd zon ding ter barste, dus ik zeg stop effe, werd ze boos, dus toen heb ik het even gemeld aan de ovd, later kwam de politie der nog bij, want die mevrouw dacht dat ze in het wegdek zaten, bla bla bla vervolgens moest de vrouw mee, en moest ze blazen etc :laugh:
;D
Goeie burger  ;)

Ik vind het ook een mooi systeem. Voordeel tov pilonnen is dat je ze ziet in het donker en je kan eroverheen rijden (zonder dat ze kapot gaan dacht ik, maar dat is dus blijk baar niet zo). Ik heb volgens mij ergens op een foto uit belgie gezien dat ze zo'n flare hadden met een kegel erbovenop of een lichtgevende kegel of zoeits. Dan heb je een combi van pilon en flare, 2 vliegen in 1 klap.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2005, 17:44:20
ja normaal gesproken op asfalt kan je der over heen rijden, als ze op klinkers liggen dan breekt ie, of er breekt een stuk af
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lukas074

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2005, 20:51:08
dan zijn dat niet de nieuwe flares. Ze horen namelijk slagvast te zijn. Je kan er gewoon over heen rijden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2005, 23:06:38
Ik vind het in ieder geval een mooie uitvinding  :D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2005, 23:36:52
ik ook, ik weet niet of het de nieuwe waren, ze waren rood glas met geel omhulsel, ze waren wel heel erg verbaasd dat ie stuk was want dat hoorde niet te kunnen inderdaad

heeft iemand fotos van deze dingen?? eventueel aan en bij daglicht ofzo
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2011, 10:43:25

Ik vind powerflares mooi maar onzin! Deze dingen trekken bestuurders juist aan!*

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?Lang=nl-NL&newsId=76032

Beelden zeggen meer dan woorden :): na de reclame even doorscrollen naar 0:13min. Werkt perfect lijkt me  O0