Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86473 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2011, 11:58:19
Bestaat er niet zoiets als een goede pion met daarin een flare verwerkt of zo? led verbruikt ook haast niks. Het zal een hoop ruimte schelen ieg. En inderdad de inrichting van de Touran op de foto is wel erg onpraktisch.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2011, 12:04:19
google eens op faltleitkegel pro 90cm   O0 O0 O0 :)
Freude am Fahren


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2011, 13:43:08
google eens op faltleitkegel pro 90cm   O0 O0 O0 :)

Ziet er goed uit. Kan ook nog iets met LED-verlichting(flare) aan worden gekoppelt zag ik.

Echter is 50 of 75 cm voldoende voor de politie.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2011, 14:06:31
Ziet er goed uit. Kan ook nog iets met LED-verlichting(flare) aan worden gekoppelt zag ik.

Echter is 50 of 75 cm voldoende voor de politie.

Ik heb zelf 6 stuks van 50cm (ouder model) verlichting valt tegen BiBeKo.

Een keer gebruikt op een onverlichte N11 (autoweg 100kmph ) met de rode flashers erop en dat valt wel goed op.

De 75cm en 90 kegels hebben een groter platform waardoor ze niet meer in mijn grijze  'HV-doos" passen, maar stiekem vind ik de 90cm erg mooi.
Freude am Fahren


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2011, 14:12:48


Freude am Fahren


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2011, 15:20:00
Hoe zit het met de stabiliteit van die vouwkegels. Is dat een beetje goed. Ik heb ooit eens een paar van die vouwkegels gehad. Als je er langs reed met snelheden boven de 100km/u ging de bovenkant door de rijwind achter de auto aan staan. Waardeloos dus.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2011, 15:45:49
google eens op faltleitkegel pro 90cm   O0 O0 O0 :)

Jammer dat alles in het Duits is.
Positief is, ik zag voor weinig geld voor zover ik er wat van kon maken Powerflares.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2011, 18:15:10
Hoe zit het met de stabiliteit van die vouwkegels. Is dat een beetje goed. Ik heb ooit eens een paar van die vouwkegels gehad. Als je er langs reed met snelheden boven de 100km/u ging de bovenkant door de rijwind achter de auto aan staan. Waardeloos dus.

Ik hoop niet dat mensen met 100kpmh langs 'mijn'incident knallen! Maar stabiliteit is redelijk. Enkel bij aanrijden zijn ze kaduuk (oa een vros'ser op de A4 reed een kegel stuk en een politie vw transporter pol op de A9)

Overdag werken ze ook gooed veel beter dan powerflares of de K*T quickcones die in HM veel gebruikt worden.

Hier nog 2 foto's van de dagsituatie met meerzijdig (zes) aanrijdgevaar en auto die met geen mogelijk meer rolde.

En dan snel weer BOT of een nieuw "vouwkegel" (/of breder afzetmateriaal)topic openen.


Freude am Fahren


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2011, 22:56:34
Opvallend is dat (bijna) geen een politiekorps de juiste verkeerskegels in de voertuigen heeft liggen. Men heeft meestal jaren oude dingen, die in veel gevallen helemaal geen reflectie hebben.

Politie Nederland is een van de partners in het IM gebeuren en de IM richtlijnen maar blijkbaar vinden ze het toch allemaal niet zo belangrijk  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2011, 23:02:10
Opvallend is dat (bijna) geen een politiekorps de juiste verkeerskegels in de voertuigen heeft liggen. Men heeft meestal jaren oude dingen, die in veel gevallen helemaal geen reflectie hebben.

Politie Nederland is een van de partners in het IM gebeuren en de IM richtlijnen maar blijkbaar vinden ze het toch allemaal niet zo belangrijk  :-X

Ik denk persoonlijk dat het een centen kwestie is dat men niet de officieele RWS kegels aan boord heeft. Voor de prijs van 1 RWS kegel van 50cm kopen ze een heleboel "peppie&kokkie" kegels.