Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86509 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #180 Gepost op: 20 juni 2014, 10:02:40
Citaat van: enrico1972 link=msg=1278448 date=1403218094
Afgelopen week bij 2 Action filialen geweest in Rotterdam en daar lagen ze gewoon in het schap tussen andere autospullen die ze verkopen dus volgens mij hebben ze ze wel maar kunnen ze soms even uitverkocht zijn.

Roermond heeft ze een tijd gehad en toen een tijd niet en nu hebben ze weer flares.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #181 Gepost op: 10 juli 2014, 02:43:07


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #182 Gepost op: 11 juli 2014, 10:53:27
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1278470 date=1403251360
Roermond heeft ze een tijd gehad en toen een tijd niet en nu hebben ze weer flares.

Verleden week de laatste uit t schap gekocht.
Heb er nu 12 in de auto liggen :D
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #183 Gepost op: 11 juli 2014, 10:56:09
Hahaha! Ik heb er 3 in de auto liggen, dat vind ik voldoende als ik ergens de auto neer moet zetten om het een beetje af te bakenen als het nodig is.

En ja, de echte zijn 10x zo fel en zo goed, maar vind het voor deze prijs prima dingen! Ik hoef ze ook niet dagelijks te gebruiken, dat maakt een groot verschil
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #184 Gepost op: 12 oktober 2014, 20:15:06
Die Action flares (die best aardig werken, overigens) zijn dan ook 1 op 1 Chinese namaak van de roadflare en andere merken die ze leveren onder een andere naam. Ik had zo'n koffertje met laadstation op een vorige takelwagen, en de Action flares zijn een net iets keinere kopie.

In mijn luxe wagen heb ik twee van die Actionflares trouwens, goed genoeg om snel op je dak te plakken bij een noodgeval, en zo goedkoop dat het niet erg is als ze sneuvelen in de kofferbak.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #185 Gepost op: 13 oktober 2014, 10:43:31
Citaat van: Berger link=msg=1301510 date=1413137706
Die Action flares (die best aardig werken, overigens) zijn dan ook 1 op 1 Chinese namaak van de roadflare en andere merken die ze leveren onder een andere naam. Ik had zo'n koffertje met laadstation op een vorige takelwagen, en de Action flares zijn een net iets keinere kopie.

In mijn luxe wagen heb ik twee van die Actionflares trouwens, goed genoeg om snel op je dak te plakken bij een noodgeval, en zo goedkoop dat het niet erg is als ze sneuvelen in de kofferbak.

Het is allemaal chinese namaaktroep. Er bestaat maar 1 origineel met alle bijbehorende hufterproofe specificaties. ..en dat is de powerflare.....

@berger...fijn dat je zo goed om t milieu denkt.."het is goedkoop en t is niet erg als ze sneuvelen...dan gooien we ze weg en kopen we nieuwe....".....jij verdient een medaille.. >:(


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #186 Gepost op: 13 oktober 2014, 15:33:07
Daar gaan we weer.....
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #187 Gepost op: 13 oktober 2014, 16:42:16
Ik heb liever Chineese "troep" in mijn auto liggen dan niks! Want die originele Powerflares zijn mij veel te duur voor die incidentele keer dat ik ze zou kunnen gebruiken (lees: hooguit dat ik ze 1x per jaar nodig heb).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #188 Gepost op: 13 oktober 2014, 23:53:29
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1301559 date=1413189811
@berger...fijn dat je zo goed om t milieu denkt.."het is goedkoop en t is niet erg als ze sneuvelen...dan gooien we ze weg en kopen we nieuwe....".....jij verdient een medaille.. >:(

Dit is echt de slechtste reden die ik gehoord heb om ze niet te kopen na de mogelijkheid dat ze onzichtbaar zijn omdat iemand d'r appelgebak overheen laat vallen.

Die dingetjes zijn als aanvulling op je alarmlichten een prima middel. Maar je moet ze niet gaan gebruiken als primaire verlichting op een rijkswaterstaat auto nee. Maar dat wordt ook door niemand in discussie gesteld.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #189 Gepost op: 9 november 2014, 12:31:20
Van de week reed ik 's avonds terug van werk in een zeeeer drukke avondspits op de A1 (afgesloten spitsstrook ivm technische storing). Netjes de gehele spitsstrook uitgekegeld en op diverse plekken pijlwagens en een bots.

Maar wat me vooral opviel was bij een invoeger op de A1, waar een taxi met pech was gestrand, dat de WIS daar netjes een afzetting had gecreëerd met kegels en knipperlampjes bevesitigd aan de kegels, welke rood/blauw knipperden. Buiten het feit dat ik de felheid wat vond tegenvallen van de lampjes, is blauw volgens mij voorbehouden aan hulpdiensten. Het extra laten opvallen van de kegels d.m.v. knipperlampjes vind ik overigens top.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV