Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86715 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #190 Gepost op: 9 november 2014, 14:40:06
Citaat van: Mattijs link=msg=1307314 date=1415532680
Van de week reed ik 's avonds terug van werk in een zeeeer drukke avondspits op de A1 (afgesloten spitsstrook ivm technische storing). Netjes de gehele spitsstrook uitgekegeld en op diverse plekken pijlwagens en een bots.

Maar wat me vooral opviel was bij een invoeger op de A1, waar een taxi met pech was gestrand, dat de WIS daar netjes een afzetting had gecreëerd met kegels en knipperlampjes bevesitigd aan de kegels, welke rood/blauw knipperden. Buiten het feit dat ik de felheid wat vond tegenvallen van de lampjes, is blauw volgens mij voorbehouden aan hulpdiensten. Het extra laten opvallen van de kegels d.m.v. knipperlampjes vind ik overigens top.
Op voertuigen ja, maar je mag ze ook gewoon gebruiken op reclamemateriaal dat frequent langs 's lands wegen wordt gebruikt. Zo heeft er jaren een reclamebord voor een speelhal met blauwe zwaailampen gestaan langs de A4.
En her en der wordt ook blauw gebruikt om bruggen en fly-overs te belichten tot aan het nieuwe ringvaart aquaduct aan toe, dus het gebruik als object beveiliging is dan ook geen probleem.

Persoonlijk ben ik het wel met je eens dat het gebruik beperkt zou moeten worden tot de hulpdiensten, met al het blauw dat ik net omschreef vallen in mijn ogen HV diensten minder snel op met een zee aan blauw op de achtergrond.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #191 Gepost op: 9 november 2014, 21:29:41
@Mattijs

Ik denk dat je deze gezien hebt aan de kegels. http://www.pol.nl/eflare-hz530-blauw/rood-atex/nl/product/41466/
Als het deze zijn hoop ik dat de batterijen bijna leeg waren want wat ik weet zijn ze normaal goed te zien.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #192 Gepost op: 9 november 2014, 21:53:08
Citaat van: enrico1972 link=msg=1307381 date=1415564981
@Mattijs

Ik denk dat je deze gezien hebt aan de kegels. http://www.pol.nl/eflare-hz530-blauw/rood-atex/nl/product/41466/
Als het deze zijn hoop ik dat de batterijen bijna leeg waren want wat ik weet zijn ze normaal goed te zien.

Het zou goed kunnen, persoonlijk zie ik liever rood of oranje in deze situaties. En iets feller had gemogen wat mij betreft.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #193 Gepost op: 9 november 2014, 22:04:59
Citaat van: Mattijs link=msg=1307314 date=1415532680
Van de week reed ik 's avonds terug van werk in een zeeeer drukke avondspits op de A1 (afgesloten spitsstrook ivm technische storing). Netjes de gehele spitsstrook uitgekegeld en op diverse plekken pijlwagens en een bots.

Maar wat me vooral opviel was bij een invoeger op de A1, waar een taxi met pech was gestrand, dat de WIS daar netjes een afzetting had gecreëerd met kegels en knipperlampjes bevesitigd aan de kegels, welke rood/blauw knipperden. Buiten het feit dat ik de felheid wat vond tegenvallen van de lampjes, is blauw volgens mij voorbehouden aan hulpdiensten. Het extra laten opvallen van de kegels d.m.v. knipperlampjes vind ik overigens top.

Kan zijn dat ze door een andere hv dienst bij m achter gelaten zijn? Hier in de regio heeft politie en brandweer dezelfde.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #194 Gepost op: 10 november 2014, 00:17:35
Heren alstublieft! Wordt er iets gebruikt om een situatie meer op te laten vallen, is er iets mis met de kleur er van. Laat het trouwens maar een blauw tintje hebben, dan rijden ze er in ieder geval met 90 langs bij 90, ipv met 120 bij 90.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #195 Gepost op: 10 november 2014, 18:09:04
Ik ben er altijd alleen maar blij mee. Ik merk zelf wel dat verschillen in signalering veel uit kan maken op de weg!


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #196 Gepost op: 11 november 2014, 18:18:21
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1301559 date=1413189811

@berger...fijn dat je zo goed om t milieu denkt.."het is goedkoop en t is niet erg als ze sneuvelen...dan gooien we ze weg en kopen we nieuwe....".....jij verdient een medaille.. >:(

Ja, want duurdere flares gaan nooit kapot, en als ze kapot gaan zetten we ze bij in het milieuvriendelijke familiegraf voor ex-materiaal.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #197 Gepost op: 11 november 2014, 19:56:10
Citaat van: Haageneesch link=msg=1307430 date=1415575055
Heren alstublieft! Wordt er iets gebruikt om een situatie meer op te laten vallen, is er iets mis met de kleur er van. Laat het trouwens maar een blauw tintje hebben, dan rijden ze er in ieder geval met 90 langs bij 90, ipv met 120 bij 90.

Ik ben zeker blij met het feit dat het meer opvalt en ik ben enorm voorstander van meer gebruik van blauw op straat. (zowel verlichting als mensen)

Echter, omdat ik het nog niet eerder was tegen gekomen en omdat ik de lichtopbrengst vond tegen vallen viel het mij nog meer op. Ik moest 2 keer kijken voor ik precies begreep wat ik zag. Mogelijk ook omdat zowel bij de vluchtstrook als de naastgelegen bocht van de oprit kegels met zo'n knipperlicht erop waren geplaatst.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #198 Gepost op: 29 december 2014, 23:09:21
Aangezien we afgelopen jaar inmiddels 21 voertuigen van Rijkswaterstaat hebben afgeschreven;

Is het niet een handig idee om de andreasstrips op ieder voertuig van Rijkswaterstaat te plaatsen en deze voor de afzetting te plaatsen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #199 Gepost op: 29 december 2014, 23:13:51
Gezien het feit dat het bij 37 afzettingen niet heeft geholpen om een actiewagen te redden en het verwijderen minimaal 1 dode heeft opgeleverd..... Dan nog meenemend dat bij alle en ik meen echt alle afzettingen er over de andreasstrepen wordt heen gereden.... lijkt mij dit eerder gevaarverhogend dan beperkend....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.