Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2011, 00:40:33
Ik denk persoonlijk dat het een centen kwestie is dat men niet de officieele RWS kegels aan boord heeft. Voor de prijs van 1 RWS kegel van 50cm kopen ze een heleboel "peppie&kokkie" kegels.
Ik heb laatst bij een ongeval de bergruimte gezien van de Tourans die hier rondrijden en wat daar al in zit. Vijf 50 cm.-kegels past al niet eens, laat staan acht die er eigenlijk in horen.... De betreffende agenten waren al "blij" dat die paar 30 cm.-kegeltjes die ze wel hadden in het achterbakje pasten...
De 50 cm.-kegels die bij het ongeval stonden waren dan ook van de eerste EHV-er die samen met de eerste pitwagen t.p. was.


Gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 17 maart 2011, 01:18:31
Waren we maar wat Amerikaanser hier in NL ;)


ECHTE roadflares! Aansteken en neerleggen die dingen!

Geen idee welk merk/model dit is maar een verhoogd lichtpunt ziet er beter uit dan een lage turboflare


Over verhoogde lichtpunten gesproken, deze zijn trouwens ook niet verkeerd!

Op DEZE WEBSITE (klik) te vinden, voor slechts $49.99 per twee stuks.

Ik heb zelf achterin de auto de welbekende Turboflares, op batterijen, in de Caprice staat een houder met oplaadbare turboflares. You never know. De opvouwbare kegels (US style ofcourse) zijn mij wat te duur voor achterin de Caprice.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 17 maart 2011, 12:17:06
Ik heb laatst bij een ongeval de bergruimte gezien van de Tourans die hier rondrijden en wat daar al in zit. Vijf 50 cm.-kegels past al niet eens, laat staan acht die er eigenlijk in horen.... De betreffende agenten waren al "blij" dat die paar 30 cm.-kegeltjes die ze wel hadden in het achterbakje pasten...
De 50 cm.-kegels die bij het ongeval stonden waren dan ook van de eerste EHV-er die samen met de eerste pitwagen t.p. was.

Ik zeg ook niet dat je meteen aan de 50 centimeter kegels moet, wél zeg ik dat je kegels met reflectie moet hebben (om zo nog enigsinds aan de eisen te voldoen).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #23 Gepost op: 17 maart 2011, 13:02:00
Overzichtje van flares waarvan ik weet dat deze in gebruik zijn/zijn geweest bij de NL politie:

Turboflare (weet dat ZHZ deze vroeger had):

http://www.turboflareusa.com/

Powerflare (bij ons in FL in gebruik, 6 stuks in oplaadkoffer):

www.powerflare.com

Eflare (eveneens bij ons in FL in gebruik, met name VHT die ze op pylonnen klikt, met rood/blauwe LED's):



http://www.eflarecorp.com/

Heb ik zelf aan boord (5 stuks), te koop via Ebay of de eigen site:

http://www.lifeissimple.de/


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2011, 21:18:34
Volgens mij wil je onderscheid maken naar een afzetting (niemand meer door) of een geleiding (verkeer doorsturen). In het eerste geval wil je iets fysiek afzetten (dwars over de weg, blokkeren van de rijrichting), en dan heb je een bepaalde mate van fysieke scheiding nodig die het doorschrijden moeilijk maakt. Ofwel: een bepaalde hoogte hebben waar je niet zo overheen kunt. Alleen roadflares helpen je dan volgens mij niets, dan heb je echt verkeerskegels nodig, liefst de 75 cm reflecterende versie zodat ze ook fatsoenlijk zichtbaar zijn. Eventueel ter attentie een roadflare erop. Voor geleiding helpen roadflares volgens mij wel: je trekt als het ware een verlichte lijn in de rijrichting van de bestuurder. Dat sluit aan bij de beleving van de weggebruiker: flares die achter elkaar liggen en dan een bepaalde rijrichting aangeven. Voor de combinatie afzetting/geleiding (Incident Management) vind ik de combinatie een prima oplossing.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2011, 23:14:26
Mag je Groundflares als particulier bij een pechgeval gebruiken?


Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #27 Gepost op: 27 juni 2011, 11:06:23
even door op het particulier, ik zou bijna zo'n powerflare bij mn paard achterop het zadel maken.

misschien dat ze dan een keer doorhebben dat er wat loopt :)
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 27 juni 2011, 13:00:45
Mag je Groundflares als particulier bij een pechgeval gebruiken?

Het gebruik er van is volgens mij niet wettelijk geregeld. Het is tenslotte geen onderdeel van je voertuig. Enige wat ik zou kunnen bedenken is art. 5, maar dat gaat ook niet helemaal op zolang er door het gebruik van de flares niets fout gaat ;)


even door op het particulier, ik zou bijna zo'n powerflare bij mn paard achterop het zadel maken.

misschien dat ze dan een keer doorhebben dat er wat loopt :)

Waarom niet .... Ik kwam laatst twee ruiters tegen die beide fluo-gele vestjes aanhadden. Op de reflectiebanden zaten allerlei rode knipperledjes. Tevens waren de benen van het paard voorzien van geel/reflectie banden! Viel erg goed op!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #29 Gepost op: 27 juni 2011, 13:12:10
helaas zien ze hier je dan nogsteeds over het hoofd.
paard heeft zelfs knipperlichtjes om de benen zodat men kan zien dat het om een lopend paard gaat.

in vol ornaat hebben we om:
paard:
reflecterend halster, reflecterende deken, lichten en reflectie om de benen, reflecterend borstuig met lampje, reflecterende bandage in staart met lampje.
ruiter: vest,reflectieban om arm en beenom arm en lichtjes aan de beugel beide kanten.

en toch al 3 keer het bijna aangereden geweest ondanks de kermis.

maar het is wel erg offtopic.
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.