Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2011, 19:11:01
Het gebruik er van is volgens mij niet wettelijk geregeld. Het is tenslotte geen onderdeel van je voertuig. Enige wat ik zou kunnen bedenken is art. 5, maar dat gaat ook niet helemaal op zolang er door het gebruik van de flares niets fout gaat ;)

Pardon?! Ook als er niets mis gaat (geldt in alle situaties), kan art.5 WVW1994 ten laste worden gelegd! Zie het artikel.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2011, 19:18:40
Pardon?! Ook als er niets mis gaat (geldt in alle situaties), kan art.5 WVW1994 ten laste worden gelegd! Zie het artikel.
Als je dat artikel heel nauw neemt kunnen er een heleboel rijbewijzen in beslag genomen worden. :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2011, 19:31:58
Pardon?! Ook als er niets mis gaat (geldt in alle situaties), kan art.5 WVW1994 ten laste worden gelegd! Zie het artikel.

Waar ik op doel is dat de lampen gebruikt worden om het juist veiliger te maken. Wanneer men ze onjuist gaat gebruiken en er dus onveilige situatie's ontstaan kun je dus richting art. 5.

Als je dat artikel heel nauw neemt kunnen er een heleboel rijbewijzen in beslag genomen worden. :-X

Het invorderen van een rijbewijs is niet verplicht bij een art. 5 verbaal  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 1 juli 2011, 01:06:31
Meprolight

In ons voertuig (DBBO) hebben wij deze ook liggen.(6 stuks)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 1 juli 2011, 01:25:28
Is dit niks voor Nederlandse hulpdiensten/bergers etc etc?
Zulke pijlen kunnen een uitkomst zijn.

Faltleittafel
User :JoachimPitt


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #35 Gepost op: 1 juli 2011, 01:59:09
Ziet er prachtig uit en is zeer veelzijdig in gebruik.

Quanta kosta?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 1 juli 2011, 02:00:41
In China 5 dollar, minimale afname 100 stuks.

Op ebay zijn ze al niet meer te vinden.
Leuk speelgoed. Naar Nederlands gebruik zul je eerst via het TNO, LFR en diverse keurings-instanties moeten wil je ooit zo'n magneet na een met goed gevolg afgelegde cursus op je auto mogen plakken ;) ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2011, 02:14:37
Ik denk erover om een paar powerflares te kopen voor als ik met pech helemaal geen signalering meer heb.
Nu kom ik genoeg tegen en zo verschillen de kosten ook enorm, van €19,50 tot ruim €69 per stuk (losse batterij versie)
Welke (web)shop is nou eigenlijk betrouwbaar?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #38 Gepost op: 1 juli 2011, 03:06:12
In China 5 dollar, minimale afname 100 stuks.

Op ebay zijn ze al niet meer te vinden.
Leuk speelgoed. Naar Nederlands gebruik zul je eerst via het TNO, LFR en diverse keurings-instanties moeten wil je ooit zo'n magneet na een met goed gevolg afgelegde cursus op je auto mogen plakken ;) ;)

Hmm, China he!
Zal het ook de kwaliteit hebben die we (beide) verwachten? (rubisch)

Op zich vind ik het geen slecht idee en het ziet er ook wel gelikt uit maar als na 3 x gebruik de ledjes al sneuvelen dan is het de moeite niet waard.
Voor het geld hoef je het niet te laten want het is spotgoedkoop. Ik ben alleen bang dat het op batterijen is en dat is dan weer minder.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #39 Gepost op: 1 juli 2011, 12:41:45
Hmm, China he!
Zal het ook de kwaliteit hebben die we (beide) verwachten? (rubisch)

Op zich vind ik het geen slecht idee en het ziet er ook wel gelikt uit maar als na 3 x gebruik de ledjes al sneuvelen dan is het de moeite niet waard.
Voor het geld hoef je het niet te laten want het is spotgoedkoop. Ik ben alleen bang dat het op batterijen is en dat is dan weer minder.
Misschien een beetje off-topic, maar het hangt heel erg van het bedrijf af. Zo heb ik een tijd terug een tactisch lampje gekocht
omdat ik de maclight D-cell van de dienst wel erg groot vond. En heb niks te klagen over het lampje en dat terwijl het een voor
mij onbekend chinees merk is. En daarnaast laten veel grote westerse merken hun spullen maken in china, dus china staat niet meer
representatief voor prul al moet je natuurlijk wel altijd op blijven letten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v