Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares

Auteur Topic: Wegafzetting: Pionnen, Kegels en Flares  (gelezen 86308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #40 Gepost op: 1 juli 2011, 12:59:35
Ik denk erover om een paar powerflares te kopen voor als ik met pech helemaal geen signalering meer heb.
Nu kom ik genoeg tegen en zo verschillen de kosten ook enorm, van €19,50 tot ruim €69 per stuk (losse batterij versie)
Welke (web)shop is nou eigenlijk betrouwbaar?

Het ligt er denk ik ook aan hoeveel je er wilt kopen Sylvester.
Maar 1 pagina terug staat een duitste link en die ziet er voor mijn gevoel betrouwbaar uit.
Ze hebben ze ook met 6 in een box met oplaadstekker voor normaal en voor in de auto op te laden.
Wat ik begreep is dat de kleur wat je ziet de kleur van het licht is wat het uitstraalt.
http://www.lifeissimple.de/taschenlampen-und-warnleuchten/warnleuchten-powerflare.html?dir=asc&limit=32&order=price

Succes met je keuze als je die hebt gemaakt en ik ben uiteraard benieuwd naar je ervaring.
Kunnen we allemaal wat van leren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 1 juli 2011, 14:14:28
Zo'n box heb ik inderdaad al gezien, maar dan betaal je toch al gauw minimaal €200.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 2 juli 2011, 00:07:04
Zojuist 2 Powerflares besteld via www.powerflare.nl
Dus ik ben benieuwd of het wat is bij bijvoorbeeld pech en mocht het bevallen, dan kan ik altijd nog bijbestellen.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #43 Gepost op: 2 juli 2011, 17:51:41
Zojuist 2 Powerflares besteld via www.powerflare.nl
Dus ik ben benieuwd of het wat is bij bijvoorbeeld pech en mocht het bevallen, dan kan ik altijd nog bijbestellen.

Uit nieuwsgierigheid: welke kleur heb je besteld?
En welke kleuren worden meestal gebruikt door hulpdiensten? Rood?
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 2 juli 2011, 18:06:38
Ik heb gekozen voor de kleur Amber.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #45 Gepost op: 2 juli 2011, 18:43:07
Ik heb gekozen voor de kleur Amber.

Ok, zou zelf denk ik ook voor Amber of eventueel rood gekozen hebben. Ben benieuwd naar je ervaringen!
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2011, 23:10:01
Ik heb twee setjes in de auto die bij de firma Feijth vandaan komen, bevallen mij goed kosten per vier 300 euri. Wat mij opvalt is dat het verkeer bij rood vaart minderd en terwijl bij amber er bijna niet word afgeremd.

Maar dit hoor ik ook van mensen bij de brandweer en politie hier in Flevoland, dat rood het beste remmende effecht heeft.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 11 september 2011, 14:07:36


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #48 Gepost op: 11 september 2011, 14:36:09
Dit is ook erg makkelijk voor de hulpdiensten.

http://blutube.policeone.com/police-products-videos/1136171064001-command-light-traffic-flow-board/

Idd een mooi iets, alleen niet nieuw. De firma Silca heeft dit systeem al een paar jaar op de markt alleen voldoet de pijl niet aan de nederlandse normering. De modernere DRIP's doen dit wel alleen zijn weer duurder in aanschaf.

De drips die voldoen kosten bij mijn weten tegen de 20.000,- euri en deze kosten maar 7.500,- euri. Dus qua bezuiniging zou ik hier ook voor gaan. Maar dan zou het belgische systeem eigenlijk nog meer mijn voorkeur hebben, deze kun je vinden in de topic van belgische politievoertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #49 Gepost op: 28 september 2011, 02:16:19
Zojuist 2 Powerflares besteld via www.powerflare.nl
Dus ik ben benieuwd of het wat is bij bijvoorbeeld pech en mocht het bevallen, dan kan ik altijd nog bijbestellen.

En Sylvester heb je ze al moeten gebruiken en zo ja wat is jou er ervaring er mee en hoe reageerden eventuele
aanwezige hulpdiensten er op ?
En ook niet onbelangrijk hoe reageerde het reguliere verkeer er op ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen